Що можуть дозволити і заборонити колекторам у найближчому майбутньому
Тільки за липень 2020 року НБУ отримав 2532 письмові скарги. З цього числа 2096 – на фінансові компанії, ще 436 – на банки. Три чверті скарг – на досить грубі форми роботи фінустанов щодо своїх клієнтів.
Про це на MFO Summit 2020 розповів Сергій Нікіфоров, виконавчий директор Асоціації учасників колекторського бізнесу України.
На що найчастіше скаржаться:
- цілодобовий прозвон з коротким інтервалом на телефонний номер боржника, членів його сім’ї, колег;
- обробка особистих даних третіх осіб, які не мають відношення до кредиту і не давали згоди на обробку особистих даних;
- поширення особистих даних боржників;
- збір, використання і поширення конфіденційної інформації про боржника в месенджерах, соцмережах.
Що планують змінити? Згідно зі змінами, в ЗУ “Про споживче кредитування” колекторам дозволять:
- контактувати не більше ніж 2 рази на день з 8:00 до 20:00;
- дотримуватися етичної поведінки;
- дотримуватися ЗУ “Про захист персональних даних”;
- аудіо-, фото- і відеофіксація взаємодій з клієнтом (її повинні будуть зберігати 1 рік).
При цьому колекторам не можна буде:
- контактувати з третіми особами і обробляти їхні персональні дані;
- ігнорувати питання щодо деталей боргу та надавати неправдиву інформацію;
- використовувати зображення на конвертах через неправильне їх тлумачення;
- повідомляти третім особам інформацію про борг позичальника.
Варто зазначити, що всі пункти цих норм ще обговорюються і можуть не бути включені в остаточну версію змін до законів.
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною