Як захиститися від погроз колекторів або нав’язливих дзвінків через прострочений кредит сусіда — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як захиститися від погроз колекторів або нав’язливих дзвінків через прострочений кредит сусіда

Особисті фінанси
5661
Якщо вам надходять дзвінки чи листи стосовно кредиту, який ви не брали та за яким не виступали поручителем, можна говорити про порушення Закону України «Про захист персональних даних». Номер телефону людини та її домашня адреса – це конфіденційні дані. Фінансова компанія та колектор не мають права на їх обробку без згоди власника.
Про це повідомляється на сайті Національного банку України.
“Даючи кредит, фінансова компанія зазвичай просить позичальника дати телефон родича, колеги чи друга. Водночас установа не підписує з ними жодних документів про поручительство та може навіть не перевіряти справжність контактів. Натомість компанія розраховує, що у випадку прострочення кредиту його вдасться стягнути за допомогою колекторів. Якщо ви особисто не давали дозвіл на використання вашого телефону, фінансова компанія та колектори порушують законодавство”, – повідомляють у Нацбанку.
Якщо колектор погрожує, він порушує законодавство:
  • такі методи роботи колекторів, як погрози, цілодобові дзвінки боржнику та членам родини, використання лайливих слів у повідомленнях, розповсюдження образливих фотоколажів тощо порушують низку статей Конституції України (статті 3, 21, 22 та 32), Цивільного кодексу України (статті 3, 291, 301, 302 та 308), Кримінального кодексу України (стаття 182);
  • якщо колектор погрожує примусово стягнути борг, то він вводить людину в оману. Адже тільки органи Державної виконавчої служби та приватні виконавці мають законодавчі підстави примусово стягувати заборгованість, дотримуючись офіційних процедур, передбачених Законом України «Про виконавче провадження». Колекторські компанії мають право лише інформувати боржника чи поручителя за кредитом про наявність боргу.

Що робити, якщо дошкуляють колектори? 👀

Як себе захистити:
  • потрібно дізнатися назву колекторської компанії, представники якої вам телефонують. Якщо кредит жодним чином вас не стосується, варто пояснити ситуацію та попросити припинити дзвінки;
  • якщо вам продовжують телефонувати щодо кредиту, який вас не стосується, зверніться з письмовою скаргою до керівництва колекторської компанії, а також до контакт-центру НБУ за телефоном 0 800 505 240;
  • також варто звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або до суду. Адже саме вони контролюють дотримання законодавства про захист персональних даних. По-третє, якщо колектори погрожують, потрібно обов’язково звернутися до правоохоронних органів.

Довідка Finance.ua:

  • Національний банк планує створити реєстр колекторських компаній і оновити підходи до регулювання роботи цього бізнесу в Україні.
  • У НБУ зазначають, що сьогодні на вітчизняному ринку переважно розвивається некласична модель роботи факторингових компаній: купівля проблемних або непрацюючих кредитів для їх подальшого стягнення, тобто колекторська діяльність.
Читайте важливі новини та поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця, в телеграм-каналі Finance_ukr 🤫
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас