0 800 307 555
0 800 307 555

На що українці скаржилися до Нацбанку та як діяти у випадку порушень


На що українці скаржилися до Нацбанку та як діяти у випадку порушень

У другому кварталі 2020 року Національний банк отримав та опрацював близько 9,4 тис. звернень споживачів фінансових послуг. Найчастіше у другому кварталі 2020 року українці зверталися та скаржилися до НБУ щодо умов кредитних канікул, правомірності жорстких дій банків при стягненні кредитної заборгованості та складнощів у знятті валюти з депозиту.

Про це свідчать дані звіту Нацбанку.

Ключові проблемні питання від українців:

  • списання коштів банками із зарплатного рахунку для погашення боргу за кредитом;
  • самовільна зміна тарифів за обслуговування без інформування клієнтів та опублікування змін на вебсайті за 30 днів;
  • введення нових комісій без попередження;
  • непрозоре розкриття інформації про акційні пропозиції у рекламі.

Третина звернень стосовно роботи банків – 623 скарги – мали ознаки порушення прав споживачів фінансових послуг.

Що робити споживачу у випадках порушень. Послідовність дій може дещо відрізнятися залежно від типу порушення, проте є універсальні правила, яких необхідно дотримуватися:

  • уважно читати всі умови надання послуг, не лише кредитний або депозитний договір, але й анкету клієнта, договір обслуговування, умови та правила обслуговування в банку. Адже там можуть бути прописані тарифи, комісії, розмір кредитного ліміту, можливість для банку змінювати в односторонньому порядку розмір та умови користування кредитним лімітом, можливість для банку погашати прострочений кредит за рахунок зарплати та інших надходжень тощо;
  • завжди уточнювати повну вартість послуги, зокрема кредиту, включаючи всі додаткові платежі, а також ознайомитися з умовами та паспортом споживчого кредиту;
  • якщо споживач вважає, що банк порушив його права, потрібно написати звернення безпосередньо керівнику банку (деякі порушення прав можна легко вирішити на цьому рівні);
  • якщо банк не реагує на скаргу, варто звертатися до Нацбанку.

Довідка Finance.ua:

  • На вебсайті Національного банку запрацювала тематична сторінка захисту прав споживачів фінансових послуг. Це розділ, де збирається корисна інформація та поради для клієнтів банків і небанківських фінансових установ.
  • 26 червня 2020 року Національний банк почав приймати звернення населення щодо роботи небанківських фінансових установ.
  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Особисті фінанси
Дивись також
Опитування
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua