Олексій Авраменко: 5 уроків кризи для підприємця — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Олексій Авраменко: 5 уроків кризи для підприємця

Фондовий ринок
1360
Нема готового рецепту для виходу з кризи, кожна компанія має шукати свій варіант. Рішень немає, але – є можливості. І кризу зможе пережити лише та компанія, яка шукає можливості.
EasyPay пережив кілька криз і я впевнений, що карантин і криза 2020 не остання в нашій історії. Ми почали роботу в 2007 році і менше ніж через рік вдарила світова фінансова криза 2008 року. Ринок платіжних терміналів тоді тільки розвивався, споживач ще не дуже довіряв новому платіжному засобу і тут сталася криза… Гривня впала, валюта зросла.
Але, незважаючи на загальний негативний купівельний попит, ми змогли створити і зробити популярним новий для українського фінансового ринку фінансовий інструмент – платіжний термінал.
У 2014 році – анексія Криму та війна на Донбасі. Бізнес там ми закрили відразу ж, втративши всі термінали в Криму і на окупованих територіях. Фінансові та політичні прогнози майбутнього України та українського фінтех-ринку були не дуже райдужними. Але, ми ризикнули і почали розвивати новий, інноваційний напрямок бізнесу – EasyPay зайшов в сферу онлайн-грошей і почав надавати послуги інтернет-еквайрингу.
Цього року, під час карантину нам тимчасово довелося закрити термінали, які стояли в метро, ​​торгових центрах, в непродуктових магазинах та інших локаціях, закритих через пандемію короновірусу. З огляду на те, що ми другий рік поспіль активно інвестуємо в proximity marketing і розробку мобільних додатків, закриття (навіть тимчасове) частини бізнесу не змогло не позначитися на компанії.
До того ж, щоб виконувати всі приписи Міністерства охорони здоров’я, Кабміну і ВООЗ, нам довелося перевести всіх співробітників офісу і кол-центру на віддалену роботу. Вся комунікація з партнерами, клієнтами, споживачами також перейшла в віддалений формат.
Очевидно, що нас чекає продовження пандемії, і як українські компанії вийдуть з можливого повторення локдауну і кризи – залежить тільки від власників бізнесу.
Я виніс кілька уроків, заснованих на моєму особистому досвіді подолання кризи.
1. Довіра і підтримка колег і співробітників. Збереження ключових людей в команді. Постійна двостороння система комунікації. Потрібно не тільки інформувати колег про зміну правил всередині компанії, але і слухати їх, щоб не пропустити потенційних проблем, пов’язаних з дискомфортом співробітників.
2. Максимально продумувати сценарії (позитив/негатив). Довгостроковий план реагування та готовність швидко реагувати в ситуації, що склалася, це питання виживання команди, бізнесу та галузі в цілому.
Якщо хочете зберегти бізнес і робочі місця – завжди збирайте і аналізуйте всю доступну інформацію. На жаль, жоден бізнес-аналітик, жодна консалтингова компанія не мають повної картини – у кожного своє бачення, свої інтереси (особисті, корпоративні чи політичні), але аналіз різних даних від різних експертів дозволяє скласти більш-менш реалістичний прогноз розвитку.
3. Використовувати різноманітні онлайн-інструменти, щоб достукатися до партнерів, клієнтів і підрядників. Якщо бізнес, не пов’язаний з виробництвом, промисловістю, енергетикою і т.д., не може швидко переключитися на онлайн – цей бізнес нежиттєздатний.
4. Криза – це новий досвід, який робить нас сильнішими. Карантин скоротив час узгодження, і ми більше сфокусувалися на реалізації інноваційних рішень. Так, під час карантину розробили технологічні IT-рішення для прийому платежів для нових та наявних клієнтів. Все це стало можливим завдяки проактивній позиції менеджерів і спрощенню узгодження – це ми збережемо і після карантину.
5. Піклуйтеся про себе. Підприємець, власник бізнесу повинен бути в ресурсі, а для цього потрібно вміти працювати зі своїм стресом і піклуватися про ментальне здоров’я.
Не забувайте, що криза рано чи пізно закінчиться, і тільки від вас залежить, чи зможете ви зберегти людей, команду і бізнес. Внутрішні ресурси вичерпуються і їх потрібно відновлювати. Я, наприклад, виділив час для своєї зарядки, читання і медитації, коли на мене не стрибають діти. Знайдіть здоровий баланс між роботою, відпочинком і особистим часом і будьте організовані.
Виживуть ті, хто зуміє адаптуватися до нових бізнес-реалій і зможе уникнути паніки. Досвід показує, що будь-яка криза може дати поштовх до розвитку і шанс вийти на вільні ділянки ринку, звідки пішли ті, хто не впорався і прийшов до рішення «закритися».
Я вже зараз розумію, що наше життя і бізнес змінилися і ніколи не будуть такими, як раніше – тенденція до віддаленої роботи, заклики до соціальної дистанції з кожним роком будуть все сильнішими. Але, при цьому базові речі залишаться незмінними – сім’я, підтримка рідних і близьких.
Олексій Авраменко, СЕО і засновник EasyPay
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас