Олексій Авраменко: 5 уроків кризи для підприємця


Олексій Авраменко: 5 уроків кризи для підприємця

Нема готового рецепту для виходу з кризи, кожна компанія має шукати свій варіант. Рішень немає, але – є можливості. І кризу зможе пережити лише та компанія, яка шукає можливості.

EasyPay пережив кілька криз і я впевнений, що карантин і криза 2020 не остання в нашій історії. Ми почали роботу в 2007 році і менше ніж через рік вдарила світова фінансова криза 2008 року. Ринок платіжних терміналів тоді тільки розвивався, споживач ще не дуже довіряв новому платіжному засобу і тут сталася криза… Гривня впала, валюта зросла.

Але, незважаючи на загальний негативний купівельний попит, ми змогли створити і зробити популярним новий для українського фінансового ринку фінансовий інструмент – платіжний термінал.

У 2014 році – анексія Криму та війна на Донбасі. Бізнес там ми закрили відразу ж, втративши всі термінали в Криму і на окупованих територіях. Фінансові та політичні прогнози майбутнього України та українського фінтех-ринку були не дуже райдужними. Але, ми ризикнули і почали розвивати новий, інноваційний напрямок бізнесу – EasyPay зайшов в сферу онлайн-грошей і почав надавати послуги інтернет-еквайрингу.

Цього року, під час карантину нам тимчасово довелося закрити термінали, які стояли в метро, ​​торгових центрах, в непродуктових магазинах та інших локаціях, закритих через пандемію короновірусу. З огляду на те, що ми другий рік поспіль активно інвестуємо в proximity marketing і розробку мобільних додатків, закриття (навіть тимчасове) частини бізнесу не змогло не позначитися на компанії.

До того ж, щоб виконувати всі приписи Міністерства охорони здоров’я, Кабміну і ВООЗ, нам довелося перевести всіх співробітників офісу і кол-центру на віддалену роботу. Вся комунікація з партнерами, клієнтами, споживачами також перейшла в віддалений формат.

Очевидно, що нас чекає продовження пандемії, і як українські компанії вийдуть з можливого повторення локдауну і кризи – залежить тільки від власників бізнесу.

Я виніс кілька уроків, заснованих на моєму особистому досвіді подолання кризи.

1. Довіра і підтримка колег і співробітників. Збереження ключових людей в команді. Постійна двостороння система комунікації. Потрібно не тільки інформувати колег про зміну правил всередині компанії, але і слухати їх, щоб не пропустити потенційних проблем, пов’язаних з дискомфортом співробітників.

2. Максимально продумувати сценарії (позитив/негатив). Довгостроковий план реагування та готовність швидко реагувати в ситуації, що склалася, це питання виживання команди, бізнесу та галузі в цілому.

Якщо хочете зберегти бізнес і робочі місця – завжди збирайте і аналізуйте всю доступну інформацію. На жаль, жоден бізнес-аналітик, жодна консалтингова компанія не мають повної картини – у кожного своє бачення, свої інтереси (особисті, корпоративні чи політичні), але аналіз різних даних від різних експертів дозволяє скласти більш-менш реалістичний прогноз розвитку.

3. Використовувати різноманітні онлайн-інструменти, щоб достукатися до партнерів, клієнтів і підрядників. Якщо бізнес, не пов’язаний з виробництвом, промисловістю, енергетикою і т.д., не може швидко переключитися на онлайн – цей бізнес нежиттєздатний.

4. Криза – це новий досвід, який робить нас сильнішими. Карантин скоротив час узгодження, і ми більше сфокусувалися на реалізації інноваційних рішень. Так, під час карантину розробили технологічні IT-рішення для прийому платежів для нових та наявних клієнтів. Все це стало можливим завдяки проактивній позиції менеджерів і спрощенню узгодження – це ми збережемо і після карантину.

5. Піклуйтеся про себе. Підприємець, власник бізнесу повинен бути в ресурсі, а для цього потрібно вміти працювати зі своїм стресом і піклуватися про ментальне здоров’я.

Не забувайте, що криза рано чи пізно закінчиться, і тільки від вас залежить, чи зможете ви зберегти людей, команду і бізнес. Внутрішні ресурси вичерпуються і їх потрібно відновлювати. Я, наприклад, виділив час для своєї зарядки, читання і медитації, коли на мене не стрибають діти. Знайдіть здоровий баланс між роботою, відпочинком і особистим часом і будьте організовані.

Виживуть ті, хто зуміє адаптуватися до нових бізнес-реалій і зможе уникнути паніки. Досвід показує, що будь-яка криза може дати поштовх до розвитку і шанс вийти на вільні ділянки ринку, звідки пішли ті, хто не впорався і прийшов до рішення «закритися».

Я вже зараз розумію, що наше життя і бізнес змінилися і ніколи не будуть такими, як раніше – тенденція до віддаленої роботи, заклики до соціальної дистанції з кожним роком будуть все сильнішими. Але, при цьому базові речі залишаться незмінними – сім’я, підтримка рідних і близьких.

Олексій Авраменко, СЕО і засновник EasyPay

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Колонка відображає виключно точку зору автора, та може не збігатися з думкою редакції. Публікація колонок здійснються згідно Правил, а Finance.ua виконує лише роль носія. Копіювати ці авторські матеріали можна лише за наявності посилання на автора та Finance.ua.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua