Максим Кріппа: як мотивувати співробітників на карантині і пробудити вулкан продуктивності


«Стрес від карантину і пандемії можна перенаправити в робочі досягнення, якщо правильно підійти до справи», – розповідає Максим Кріппа. Підприємця, бізнесмена і власника унікального івент-агентства теж торкнулися економічні проблеми, пов’язані з пандемією. Однак він вчасно знайшов оптимальні рішення для роботи, стабілізував ситуацію і не дав своїй справі звалитися в вулкан банкрутства.

Серед заходів, які допомогли уникнути закриття – грамотна мотивація співробітників. Для підприємств, повністю залежних від великої команди фахівців, знайти правильний підхід до колективу – важлива задача. Про неї сьогодні і поговоримо з трьома експертами:

• Кріппою Максимом Володимировичем – власником агентства Три Н
• Сищенком Володимиром Опанасовичем – керівником компанії BCR Ukraine
• Коржем Володимиром Сергійовичем – ТОП-менеджером компанії Evoplay

Зберігайте позитивний настрій

Максим Кріппа: В умовах карантину співробітники стають неспокійними. Турботи про рідних, робочі місця, безпеку і здоров’я займають майже всі думки. Відповідно, настрої змінюються в сторону негативних: страх, занепокоєння, апатія. Завдання керівника – стати розсудливим і спокійним прикладом для підлеглих. Коли колектив бачить, що ви розумієте їх переживання про те, що відбувається в їх біографії – це великий плюс в скарбничку поваги.

Вимагати від людей 100% продуктивності в нинішній складний час – неграмотне рішення. Однак, якщо станете для них джерелом незворушності і моральним орієнтиром – ті витиснуть із себе максимум, який можливий в рамках ситуації, що склалася.

Тримайте зв’язок

Максим Кріппа: Керівникам необхідно знайти правильний підхід до співробітників. Налагодити зв’язок, щоб в їх головах знайшлося місце робочих питань, а не тільки переживань. Для цього потрібно:

• Регулярно інформувати працівників про те, що відбувається в світі і компанії • Створювати щоденний план з урахуванням того, що ситуація постійно змінюється

Слідкуйте за ключовими показниками ефективності (KPI). Потім обговорюйте слабкі і сильні сторони на нарадах. Наприклад, через Zoom або інший сервіс. Які завдання викликають найбільше труднощів? Як організувати робочий процес, щоб позбутися існуючих проблем? Що для цього може зробити колектив в цілому і окремі працівники? Думайте, аналізуйте, спілкуйтеся.

Володимир Корж: Пам’ятайте: в експрес-мітингах головне – шукати не винних, а приймати розумні рішення. Суть команди полягає в тому, щоб спільними зусиллями долати труднощі. Однак їх виявлення ускладнюється, якщо люди закриваються і замовчують проблеми через страх. Ті нікуди не подінуться, зате швидко досягнуть критичної маси, забезпечать неприємності і скандали. Життя – не гемблінг, щоб покладатися на удачу, а робота – не казино. Замість Фортуни балом правлять рішучість і передбачливість.

Не приховуйте від співробітників інформацію, важливу для їх біографій

Максим Кріппа: Крім складнощів з комунікаціями, підприємці стикаються з більш серйозним питанням – скорочення. Звільнення – крайня міра, якої варто уникати всіма засобами. Але якщо ситуація в компанії склалася критична і не обійтися без радикальних рішень – про це треба попереджати заздалегідь.

«Життя – не гемблінг, щоб покладатися на удачу, а робота – не казино. Замість Фортуни балом правлять рішучість і передбачливість», – Максим Криппа.

Максим Кріппа: наприклад, моєму знайомому, власникові фірми, що займається кейтерингом, довелося розпрощатися з половиною штату. Все із-за фінансових проблем. Правда, він оголосив про рішення мало не постфактум, що серйозно позначилося на репутації фірми. Пам’ятайте: в епоху соціальних мереж у працівників є реальна можливість помститися за зневажливе ставлення. Особливо, якщо це заслужено.

Володимир Сищенко: Як уникнути або передбачити економічні удари, що призводять до звільнень? Наприклад, прорахувати варіанти майбутнього, які можуть бути у компанії:

• Оптимістичний – звичайний формат роботи швидко відновиться і піде хороший прибуток

• Базовий дохід залишиться на колишньому рівні, доведеться витрачатися тільки на найважливіше

• Песимістичний – прибуток знизиться до критично низьких відміток, потрібно буде серйозно урізати витрати

Крім того, для оперативного вирішення майбутніх фінансових проблем важливо заздалегідь зрозуміти, з ким ви готові і не готові розлучитися. Головний критерій відбору – рівень збитків від втрати певної людини.

Грамотно організовуйте робочі процеси

Максим Кріппа: Перейшли на віддалену роботу? Продумайте її правила, комбінуючи строгість і лояльність. Щоб співробітники швидше і без скандалів адаптувалися до нових умов, зробіть ось що:

• Залиште докарантинний графік

• Для зв’язку використовуйте пошту, месенджер або чат компанії

• Чітко обговоріть терміни для комунікацій: наприклад, щоб на повідомлення відповідали в межах півгодини

• Вранці плануйте завантаження на день, а ввечері підбивайте підсумки

• Порадьте працівникам розмежувати у квартирі зони відпочинку і роботи

Мінімізація відволікаючих чинників – важливий момент. Потрібно донести рідним: робочий час – період, коли необхідна тиша. Особисто мене домашній галас сильно відволікав, поки я не роз’яснив сім’ї: на 8 годин будинок для мене перетворюється в офіс.

Забезпечте медичну підтримку. Приклад – IT-компанії, серед яких і компанія Evoplay

Володимир Корж: Будьте лояльними. Шукайте способи допомогти співробітникам. Ідіть назустріч. У Evoplay, наприклад, за час карантину ми детально відточили процес дистанційної роботи. Власник проконсультувався з вірусологами ще на початку року, коли проблема COVID-19 обмежувалася Китаєм. Стало ясно, що справа набуває серйозний оборот, і ми оперативно підготувалися до переходу на віддалену роботу. Зараз, через місяці роботи в дистанційному форматі, все ідеально налагоджено.

Для Evoplay здоров’я співробітників – не менш серйозне завдання. Тімліди слідкують за самопочуттям підлеглих, нагадують про необхідність фізичних навантажень, свіжого повітря, вітамінів. Але звичайними рекомендаціями справа не обмежується. Відкрився цілий медичний відділ – лікарі звідти виїжджають додому до тих, хто почуває себе недобре. В наявності тести на коронавірус, противірусні препарати та інші медикаменти. Загалом, дбаємо про своїх всіма силами.

Максим Криппа: До виходу в офіс теж варто готуватися заздалегідь. Це важливий момент. Люди, які виходять з безпеки будинку в посткарантинный світ, повинні розуміти – на роботі здоров’ю нічого не загрожує. Тому компанії зобов’язані дотримуватися нових стандартів чистоти: розставити антисептики, проводити регулярні прибирання з дезінфікуючими засобами, провітрювати приміщення. В ідеалі ще й розвісити плакати, мотивуючі дотримуватися правил – на зразок того ж масочного режиму і дистанцій.

«Люди, які виходять з безпеки будинку в посткарантинный світ, повинні розуміти – на роботі здоров’ю нічого не загрожує», – Максим Криппа.

Навчайте колег самодопомозі

Володимир Сищенко: Самовдосконалення – краще, чим можна зайнятися в період самоізоляції. У Мережі повно різноманітних тренінгів, семінарів та літератури будь-якого профілю. Одні на час карантину стали дешевшими, інші і зовсім безкоштовними. Вибір – величезний. Головне, бажання і мотивація стати краще. Тому якщо хочете, щоб до кінця самоізоляції ваш колектив прокачався – відправляйте людей вчитися. Гроші на розвиток команди – графа витрат, яка урізається однією з останніх. Тільки будьте обачними, щоб не натрапити в інтернеті на аферистів, що продають липові курси. Зараз розвелося чимало таких шахраїв.

Максим Кріппа: Часто вистачає банального пробудження ініціативи у співробітників. Я кличу це самодопомогою. Розкажіть про необхідність стати кращими. Коли в країні повно безробітних, конкуренція на ринку праці зашкалює. Так що варто підвищувати свій рівень компетенції, щоб залишити далеко позаду претендентів на ваше місце. При цьому дотримуйтесь дружелюбність – нема чого лякати співробітників фаталізмом.

«Розкажіть про необхідність стати краще. Коли в країні повно безробітних, конкуренція на ринку праці зашкалює », – Максим КРІППО.

Влаштовуйте розважальні активності

Максим Кріппа: У мене в агентстві діє трохи радянське, але актуальне правило. Звучить приблизно так: «Добре працюємо – круто гуляємо». До карантину у нас проходили відмінні тімбілдинги. Зараз проводимо онлайн-зустрічі в Zoom, де народ просто спілкується і веселиться. Також влаштовуємо екоконкурси: збір макулатури, батарейок і старої техніки. Хто приносить більше за всіх – отримує планшет.

Серед ідей для онлайн-активностей – екскурсії співробітників по домівках один одного, колективні медитації, спілкування з керівництвом у форматі Q & A, віддалена гра в настолки, зустрічі в VR і багато іншого. Проявіть винахідливість.

Максим Кріппа: Також у працівників є чати, де вони обмінюються смішними фото і відволікаються від рутини. Це добре, якщо не йде на шкоду роботі. Тому не варто без крайньої потреби переходити межі і ставати «злим босом». Правильне поєднання концентрації на роботі і регулярних розважальних заходів згуртує команду і підвищить продуктивність. Спробуйте – метод працює. Якщо потрібно процентне співвідношення – це приблизно 70% праці і 30% відпочинку.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Особисті фінанси
Дивись також
Весь ринок:Особисті фінанси
Все, що ми знаємо про:Сьогодні
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua