Дистанційна ідентифікація у банках: як це працюватиме
Національний банк затвердив та оприлюднив нове Положення про здійснення банками фінансового моніторингу.
Положення розроблене у зв’язку з уведенням у дію 28 квітня 2020 року нових вимог законодавства з питань фінансового моніторингу, йдеться на сайті регулятора.
Коли почнуть діяти вимоги. Національний банк, як і обіцяв, надав всім банкам достатньо часу для налаштування своїх процесів та процедур з фінмоніторингу. Банки зможуть це зробити до кінця 2020 року. Банки застосовуватимуть нові вимоги:
- для нових клієнтів – із дати набрання чинності законом (із 28 квітня);
- для існуючих клієнтів – під час планової перевірки їх даних.
Вводиться дистанційна ідентифікація. Національний банк затвердив повноцінні та спрощені моделі (у разі дотримання лімітів) дистанційної ідентифікації. Фактично працівник банку може за допомогою відеозв’язку поспілкуватися з клієнтом та перевірити в нього документи:
- для паспортів нового зразка (біометричний паспорт або ID-картка) – банк дистанційно зчитуватиме дані з чипу та перевірятиме відповідність обличчя. Інший спосіб – візуальна оцінка документа, захисних елементів та логічна перевірка даних;
- для паспортів старого зразка (“книжечки”) – банк візуально оцінюватиме документ, перевірятиме відповідність обличчя та проводитиме додаткову перевірку за допомогою: BankID НБУ; КЕП; додаткових документів; звірка даних із інформацією з бюро кредитних історій.
Оновлено вимоги до виявлення кінцевих бенефіціарних власників. Банки під час ідентифікації та верифікації юросіб повинні розуміти, хто є кінцевим бенефіціарним власником підприємства. Відтепер банки повинні використовувати інформацію не лише з Єдиного реєстру юридичних осіб для юросіб, а для фізосіб – підприємців та громадських формувань, але й з інших джерел.
Найцікавіші та найважливіші новини, а також поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця — завжди в нашому телеграм-каналі Finance_ukr 🤫
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною