Аналітики підрахували збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аналітики підрахували збитки київських ТРЦ за перший місяць карантину

Фондовий ринок
830
Введення карантинних заходів у боротьбі з поширенням COVID-19 завдало істотного удару по ринку торговельної нерухомості Києва, в перший місяць карантину він зазнав істотних фінансових та репутаційних втрат, втрату людського капіталу і конкурентних переваг.
“Ринок торговельної нерухомості Києва за перший місяць карантину зазнав збитків у розмірі близько $50 млн”, – підрахували в консалтинговій компанії NAI Ukraine у відповідь на запит агентства “Інтерфакс-Україна”.
Керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine Катерина Весна зазначила в коментарі агентству кілька категорій втрат для власників торгових центрів: грошові, репутаційні, людського капіталу і конкурентних переваг.
Фінансові включають: втрату орендного доходу від магазинів, які не можуть працювати, доходів від комерціалізації загальних зон і продажу рекламних площ, зниження оборотів в магазинах, робота яких дозволена, що призводить до зниження або відсутності орендної плати від обороту.
Крім цього, за словами Весни, збільшилися витрати на охорону та дезінфекцію.
ТРЦ вже зараз прогнозують підвищення вакантності. Чим менш популярний об’єкт, тим вищою буде частка вільних площ після закінчення карантину”, – прогнозує експерт.
Власники ТРЦ також зазнають втрат людського капіталу, оскільки довелося скоротити співробітників або відправити у відпустку за свій рахунок. Не всіх працівників зможуть повернути після відновлення роботи.
ТРЦ повинні тепер довести споживачеві, що перебування в їхніх будівлях – безпечне. Договори оренди тепер будуть розширені пунктами про можливі довготривалі закриття ТРЦ і відповідальність сторін за умови дії таких обставин”, – додала експерт.
На її думку, зі зміною купівельної спроможності населення слід очікувати зміни в ціні, тому для підвищення привабливості об’єкта для споживача необхідно буде проводити ротації орендарів.
“Люди, які раніше взагалі не користувалися або дуже мало купували online, почали це робити. На повернення клієнтів з online потрібен час, навіть при більш-менш швидкому знятті карантину”, – резюмувала керівник департаменту торговельної нерухомості Cushman&Wakefield Ukraine.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас