Наталія Дворська: скайп-інтерв'ю. Підказки роботодавцю


Наталія Дворська: скайп-інтерв'ю. Підказки роботодавцю

Карантин, криза і віддалена робота, безумовно, впливають на процеси працевлаштування. Рекрутмент стає менш прогнозованим, акценти зміщуються у бік роботодавця, але ринок праці продовжує функціонувати досить активно.

Так, в деяких сферах інтерес до закриття вакансій і пошуку нових співробітників впав, а то і зовсім зник. Наприклад, «заморожено» наймання в люкс-сегменті. У нинішніх умовах, коли активно закуповуються товари першої необхідності, попит на парфумерію, ювелірні вироби та інші товари в цій категорії істотно знижується. Тож кадрові рішення в цій галузі цілком виправдані.

І разом з тим ряд індустрій зберігають наймання нових співробітників на колишньому рівні. До таких, наприклад, можна віднести сферу логістики, виробництва та продажу товарів першої необхідності, продуктів харчування, медичних препаратів. До найменш постраждалих – поки, принаймні – також можна віднести діджитал та ІТ-сегмент.
 
Кардинально змінився і підхід до співбесід. Тепер вони повністю перейшли в онлайн.

Сам по собі цей тренд не назвеш новим. Інтерв’ю в скайпі практикували й раніше. Але тоді це був скоріше вимушений захід, альтернатива на випадок, якщо особисто зустрітися з якоїсь причини не вдавалося. Зараз онлайн-співбесіди стали необхідністю. Хочеш, не хочеш – треба.

Добре це чи погано? Думаю, що ні те, ні інше. У співбесід по скайпу є свої переваги, але є також недоліки, через які вони і не знайшли масової популярності.

Головний плюс віддалених співбесід – економія часу. Для особистої зустрічі обидві сторони – кандидат і роботодавець – завжди шукають зручний час, і часто тому бесіду доводиться відкладати на два-три дні, а то й більше. За цей час кандидат ще міг передумати і відмовитися від візиту зовсім. Підсумок – згаяний час і затягування процесу закриття вакансії.

Зараз призначити співбесіду кандидату можна вже через півгодини після першої розмови по телефону. Крім того, скайп-співбесіди зручні тим, що їх можна проводити де завгодно – навіть під час поїздки на таксі, наприклад. Але в цьому криється і головний недолік – знижується якість. Якість оцінки кандидата.

Дивитися на людину через екран монітора все одно, що дивитися крізь сонцезахисні окуляри. Тобто, все начебто видно, але не завжди так, як воно є насправді. Рекрутеру потрібен досвід і певні знання, щоб вибудувати ефективну комунікацію з людиною і зробити правильні висновки про його навички і особистість. Нижче наведу кілька рекомендацій з цього приводу.

1. Якість звуку

Так, робота Скайпу залежить не тільки від користувача. Та переконатися в працездатності вашої системи і – особливо – мікрофона має сенс. Вас повинні чути чітко і ясно – адже в онлайн-співбесіді саме від цього формується перше враження і про роботодавця. Не завадить навіть купити мікрофон, якщо плануєте довго працювати віддалено (а з карантином інакше і не вийде).

Якщо зв’язок з якоїсь причини все одно «провисає» – краще відмовитися від співбесіди. І провести її трохи пізніше або за допомогою іншого гаджету. Інакше ви просто не зможете побудувати ефективну бесіду, а значить, і оцінити кандидата грамотно теж не зможете.

2. Ввімкнена камера

Часто рекрутери проводять онлайн-інтерв’ю, не включаючи власну камеру. На мій погляд – практика сумнівна. Ви ж на особисті зуйстрічі не ховаєтеся від кандидата за ширмою? А чим онлайн-співбесіда гірша?

Небажання показувати своє обличчя, як мінімум, викликає подив. Кандидат також може поставити під сумнів вашу щирість і в підсумку відмовиться від пропозиції щодо роботи, побоюючись обману. Воно вам треба?

Не вмикати власну камеру допустимо, якщо це частина стратегії з проведення, наприклад, стрес-інтерв’ю. У всіх інших випадках таке рішення більше шкодить, ніж допомагає.

3. Мова жестів і інтонації

При віддаленій бесіді ви дивитеся на людину через камеру, що часом провокує проблеми. В скайпі, наприклад, погано видно жести і позу співрозмовника, а якщо якість зв’язку кульгає, то ви і обличчя не зможете толком розглянути, а значить, і міміку. Крім того, при спілкуванні онлайн ще й звук голосу спотворюється. В таких умовах ризик упередженої оцінки зростає. Про це потрібно пам’ятати.

Також має сенс зробити «акцент на вуха» – тобто, уважно слухати не тільки те, що говорить співрозмовник, але і як. Вловлювати інтонації в голосі. В онлайн-діалозі такий підхід ефективніший, ніж «акцент на очі» – це коли ви оцінюєте візуально людину (зовнішній вигляд, позу, жестикуляцію, манери тощо). Зберегти пильність дозволить і наступна рекомендація.

4. Запис співбесіди

Це – одна з найсильніших сторін онлайн-співбесід, про яку в курсі не всі. Записане відео можна переглянути повторно – вже уважніше, вдумливіше – і зіставити отримані відчуття з першим враженням. Часто в ході такого аналізу помічаєш деталі, на які спочатку зовсім не звертаєш уваги. В окремих випадках цеможе стати важливим фактором у прийнятті рішення про наймання.

5. Онлайн – сам по собі тест
В Україні люди здебільшого звикли до традиційної форми співбесід. Тобто в офісі компанії, один на один з рекрутером або на пару з керівником, який наймає.

Співбесіда в онлайні все ще в дивину для багатьох. Тому є показовим, як люди поводяться під час відеодіалогу.

З поведінк ионлайн можна зрозуміти, наскільки близька людина до технологій, чи легко адаптується до нових для себе умов, чи ефективно справляється з хвилюванням. Щоб перевірити це, можна запропонувати кандидату виконати якесь невелике завдання прямо в онлайні.

Наприклад, можна попросити вислати якийсь файл. І суть тут не в тому, щоб перевірити, чи вміє кандидат це робити, а в тому, щоб оцінити його реакцію і поведінку в даній конкретній ситуації. Чи будуть його дії спокійними і зібраними? Чи зробить людина все відразу чи почне задумливо клацати мишкою, намагаючись пригадати, як пересилати повідомлення по скайпу під час відеотрансляції?
 
У будь-якому випадку поведінка людини в такій незручній для неї ситуації може бути доволі показовою.

На закінчення варто зауважити, що віддалена робота в такому масштабі, як ми бачимо її сьогодні, рано чи пізно закінчиться, і ми повернемося до звичної роботи в офісі. Але світ уже ніколи не буде колишнім і частина процесів так чи інакше перейдуть онлайн. Чи замінять скайп інтерв’ю живе спілкування? На мій погляд – ні. Однак етап першого знайомства кандидата і компанії, цілком ймовірно, залишиться в діджитал.

Наталія Дворська, керівник департаменту рекрутменту Smart Solutions

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Колонка відображає виключно точку зору автора, та може не збігатися з думкою редакції. Публікація колонок здійснються згідно Правил, а Finance.ua виконує лише роль носія. Копіювати ці авторські матеріали можна лише за наявності посилання на автора та Finance.ua.

Також з цієї теми: Особисті фінанси
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua