5 порад для безпомилкового заповнення декларації
З січня розпочався період декларування, а це означає, що держслужбовцям всієї України треба заповнити декларації до кінця березня. Наразі – найактивніша фаза заповнення декларацій.
Про це повідомляє пресслужба громадської організації “Антикорупційний штаб”.
“В Україні нараховується близько 400 тисяч осіб, які повинні подавати електронні декларації. Щороку декларанти стикаються з труднощами у заповненні декларацій. Тому Антикорупційний штаб зібрав 5 найпопулярніших запитань та відповідей щодо декларування”, – йдеться в повідомленні.
Як декларувати банківські рахунки:
- починаючи з цього року у форму е-декларації було введено новий розділ. У ньому є всі банківські рахунки декларанта та членів його родини;
- усі рахунки вказуються у міжнародному стандарті IBAN.
Як зробити електронний підпис:
- перш ніж заповнювати декларацію, пригадайте, чи не закінчилася дія ЕЦП – Електронного цифрового підпису. У чинному законодавстві він називається КЕП.
- якщо ж дія ЕЦП/КЕП закінчилася, то новий ключ можна зробити у «Приват 24», Міністерстві юстиції або в одному із сертифікованих центрів.
Розділ доходи, що вказувати, а що ні:
- якщо той, хто подає декларацію, є клієнтом “Ощадбанку” або “ПриватБанку”, то можна спростити заповнення е-декларації, взявши в онлайн-банкінгу довідку для декларації;
- у цій довідці буде інформація щодо всіх рахунків особи у цьому банку. Також важливо, що в довідці вказується інформація про залишок коштів на рахунках станом на останній день звітного періоду;
- інформація з довідки буде необхідна для заповнення розділу про доходи. У розділі Грошові активи з довідки необхідно вказати залишки на рахунках на останній день звітного періоду. А в розділі щодо банківських рахунків ця довідка допоможе внести рахунки банку у форматі IBAN;
- якщо особа брала кредит, то у розділі про доходи його вказувати не потрібно. Він вказується у розділі про фінансові зобов’язання за умови, що його сума перевищує 96 050 грн. Не вказуються депозити, але нараховані відсотки за депозитами вказати необхідно. Суму депозиту слід вказати у розділі грошових активів. Треба також вказати у розділі доходів “кешбек” або “бонуси”, що виплачуються банком.
Картки для тих, хто багато витрачає 💳
Де можна знайти унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі:
- ще одне нововведення цьогорічної форми декларації – при заповненні інформації про декларанта необхідно вказати унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
- якщо особа отримала паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт, то у ньому вже є інформація про цей номер запису;
- відсутність ж цих документів означає, що у особи відсутній номер запису в ЄДДР. У такому разі необхідно обрати “Не застосовується” у відповідному полі.
Що робити, якщо декларацію вже подав, але зрозумів, що зробив помилку:
- у такому випадку є 7 днів на виправлення з моменту оприлюднення декларації в реєстрі. Подавати виправлену форму декларації можна не більше трьох разів;
- також цю пораду можна використати, якщо особа згадала про щорічне декларування в останній день. Можна подати не повністю заповнену декларацію і тоді вже протягом тижня подати повну і виправлену.
Також громадська організація розробила чат-бота «Держслужбовець Тарас», за допомогою якого кожен може перевірити, чи є він декларантом:
Довідка Finance.ua
Декларуванню підлягають такі доходи:
- від здійснення господарської діяльності, отриманих фізичними особами – підприємцями (крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування);
- від ведення незалежної професійної діяльності;
- у вигляді окремих видів оподатковуваних доходів, які не підлягають оподаткуванню при їх нарахуванні чи виплаті податковими агентами, але не є звільненими від оподаткування;
- у вигляді іноземних доходів;
- від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) та інші види доходів.
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною