Виживуть здатні адаптуватися щонайшвидше — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Виживуть здатні адаптуватися щонайшвидше

Особисті фінанси
12
Про банки майбутнього, важливість швидкого реагування на запити, можливостях «персоналізації та налаштування» банківських послуг одному клієнтові, навіщо банкам піклуватися про свій персонал, навколишнє середовище, громади та економіку, чому цінності компанії впливатимуть на вибір фінансового партнера розповів виданню «Future. Financal Wealth» / «МайбутнЄ. фінансовий добробут» Євген Куліков, Начальник Управління по роботі з міжнародними компаніями UKRSIBBANK BNP Paribas Group, ментор проекту НБУ «Банки майбутнього».
Старше покоління — ті, хто має величезний досвід, — дуже часто можуть бути занадто обережними і консервативними, перебуваючи під тиском своєї минулої практики, іноді не дуже приємної. Нове покоління, своєю чергою, може «виходити за рамки» і знаходити паралелі з абсолютно небанківськими галузями, таким чином генеруючи багато блискучих ідей, але їм часто бракує розуміння того, як робиться бізнес. Як би ми не уявляли собі «Банк майбутнього», це просто відображення нашого внутрішнього «Я». Отже, ось короткий перелік особливостей «Банку майбутнього», які я знайшов всередині себе:
Швидкість реагування. Світ рухається все швидше і швидше. 8 секунд уваги, що є однією з особливостей покоління Z, стане «ох ні, це занадто довго» вже через кілька років. Банк повинен вміти реагувати буквально миттєво. Забутьте про контакт центр, від якого чути: «Дякуємо за ваш дзвінок, будь ласка, залишайтеся на лінії…» Або миттєво, або нічого. Наступний крок полягає в тому, що банк має бути проактивним, реагуючи на 1 секунду швидше, ніж ви про щось подумали. Важко уявити? Давайте перевіримо через 10 років. Фінтех-гіганти та стартапи можуть бути хорошим прикладом реалізації принципу «час — це гроші».
Бігдата. Тісно співвідноситься з першим пунктом, але я додам трохи виклику. Більшість людей легко діляться своїми особистими даними або навіть не можуть уявити своє життя без того, щоб постійно не ділитися чимось з цілим світом. Але можна очікувати все більше законодавчих ініціатив, що обмежать можливість використання та розповсюдження даних, особливо в банківському секторі. За десять років особисті дані будуть найціннішим товаром на ринку. Банк сьогодення вже має багато інформації про вас, але «Банк майбутнього» матиме у 10 разів більше. На певному етапі дотримання вимог щодо захисту персональних даних може стати для банку більш складним завданням, аніж виконання інших нормативів і вимог центрального банку. Немає необхідності повторювати всі можливості, які відкриваються для «персоналізації та налаштування» банківських послуг одному клієнтові або групі клієнтів, що з’являються завдяки бігдата. Це не майбутнє, це вже відбувається сьогодні.
Баланс. Клієнти майбутнього хочуть, щоб банк був «на відстані одного кліку» — легкий, швидкий, прозорий, чарівний, присутній у всіх соціальних мережах, без жодних безглуздих правил і, звісно, без ніяких обмежень. З іншого ж боку, банк має дотримуватися нескінченної кількості обмежень, встановлених центральним банком, урядами та законодавчими органами інших країн, внутрішніми процедурами та правовими обмеженнями. А якщо ні, то банк буде змушений платити величезні штрафи або просто зникнути з мапи. Банк майбутнього повинен знайти баланс між очікуваннями клієнта та іншою стороною банківської системи з усіма її правилами, управлінням ліквідністю, рівнем платоспроможності та кредитним ризиком, кодексом поведінки та іншими речами, які не можна ігнорувати. Це вже є серйозним викликом сьогодення, а завтра буде ще складніше.
Соціальна відповідальність. «Банк майбутнього» не зможе ігнорувати запит на соціальну відповідальність, оскільки це той напрямок, куди крокує весь розвинений світ. Банк повинен бути релевантним партнером і піклуватися про свій персонал, навколишнє середовище, громади та економіку. Мова йде не тільки про гарні слогани або публікації в соціальних мережах чи департаменти соціальної відповідальності. Мова йде про дії. Дії, що можуть означати набагато менший прибуток для банку, але набагато більший внесок у більш здорове в широкому сенсі цього слова суспільство.
Цінності. Цінності, які поділяють персонал і керівництво. Цінності, які транслюються на ринок через дії. Цінності, які передаються від однієї особи до іншої всередині банку і від банкіра до клієнта. Цінності, які визначають стратегію банку, його продуктову пропозицію, його ціноутворення і його зобов’язання перед країнами та суспільствами, в яких працює банк. Незабаром клієнти майбутнього обиратимуть серед банків зі схожою пропозицією, кажучи: «Добре, я обираю вас, тому що ми поділяємо однакові цінності».
Диверсифікована бізнес-модель. Орієнтація на моностратегію, один основний продукт або одну категорію клієнтів — це спосіб рано чи пізно все втратити. Світ навколо банків дуже швидко змінюється, і очікування клієнтів швидко розвиваються. Ваша бізнес-пропозиція сьогодення може нічого не означати для клієнта завтрашнього дня. Банк майбутнього повинен мати диверсифіковану бізнес-модель для того, щоб бути в змозі пережити шоки, нівелювати ризики, прийняти виклики і використати нові можливості. Але що є ще більш важливим, «Банк майбутнього» повинен постійно змінюватися — не просто реагуючи на зміни, але й ініціюючи їх. І наостанок. Протягом 10 років виживуть не найбільші банки, а ті, які будуть здатні адаптуватися щонайшвидше до світу, що постійно змінюються.
За матеріалами:
Укрсиббанк
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас