Укрзалізниця почала підготовку до ІРО — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Укрзалізниця почала підготовку до ІРО

Фондовий ринок
484
Міністр інфраструктури Владислав Криклій, директор ЄБРР в країнах Східної Європи та Кавказу Маттео Патроне і від Укрзалізниці – голова правління Євген Кравцов і член правління Іван Юрик – підписали меморандум з приводу співпраці щодо підготовки компанії до первинного публічного розміщення акцій.
Про це повідомляє прес-служба УЗ.
За словами голови правління компанії Євгена Кравцова, Укрзалізниця – перша державна компанія, яка готується вийти на IPO від України.
Меморандум засвідчує спільне розуміння сторін щодо роботи відносно трансформації АТ “Укрзалізниця” та підготовки товариства до початку потенційної процедури IPO, а також підтримку даної ініціативи з боку ЄБРР та МІУ.
“Інвестиції необхідні для реалізації стратегічних проектів, розвитку залізничної галузі в цілому. Ключова перевага виходу на IPO також у тому, що підвищиться прозорість самої компанії, оскільки – це обов’язкова вимога”, – заявив голова правління.
За його словами, підготовка та проведення ІРО АТ “Укрзалізниця” орієнтовно триватиме від 1 до 3 років, залежно від швидкості прийняття та імплементації рішень для законодавчого підґрунтя транзакції.
Голова правління УЗ зазначив, що поточна потреба компанії у капітальних інвестиціях у наступні 5 років становить майже 6 млрд дол, які, передусім, потрібні на модернізацію та оновлення рухомого складу – вагонів та локомотивів.
Підготовка до виходу компанії на ІРО включає кілька етапів:
  • На першому етапі відбувається вибір андерайтера – інвестиційного банку, який буде виводити компанію на публічний ринок; вибір міжнародної фондової біржі для розміщення акцій; юридичних радників для консультування та юридичного супроводу; аудитора, що відповідатиме за якість фінансової інформації та звітності; консультанта із зв’язків з громадськістю та інших, в залежності від конкретних цілей та умов розміщення.
  • На другому етапі виробляється стратегія ІРО та відбувається структурування транзакції.
  • На третьому етапі починається процедура Due Diligence – всебічний аналіз компанії, її фінансового стану та положення на ринку та відбувається узгодження майбутньої транзакції з регулятором та іншими державними інституціями. Також на цьому етапі формується проспект емісії, здійснюється детальна оцінка потенційної угоди, а також визначення особливостей маркетингової компанії.
  • На четвертому етапі відбувається прайсинг транзакції за результатами road show, результатами due diligence, отримання узгодження регулятора, оцінка стану ринкового середовища та конкретних цілей компанії. Прайсинг відбувається прозоро та ринково – на міжнародній фондовій біржі за результатами взаємодії попиту та пропозиції широкого кола зацікавлених інвесторів.
  • На п’ятому етапі – одразу після початку торгів – андерайтер здійснює заходи із стабілізації ціни з метою отримання найкращої цінової пропозиції та уникнення ринкових дисбалансів.
  • На останньому етапі відбувається перехід до звичайної діяльності, коли думка інвесторів, фактично ціна компанії – починає базуватися не на обов’язкових даних щодо вимог біржового розміщення, а на конкретних фінансових результатах компанії, новинах про її стан та результати діяльності менеджменту.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас