ПАРТНЕРСЬКА
ТОП-3 помилок під час проведення тендерів з кліматизації нерухомості
— Фондовий ринок
279
Кліматична система (а сьогодні вона включає опалення, кондиціювання і вентиляцію повітря, а також гаряче водопостачання) є надважливою складовою стабільної роботи будь-якого комерційного об’єкту. ТРЦ, офісний центр, ресторан, магазин чи склад – від якісної роботи кліматичної системи залежить комфорт відвідувачів, співробітників та життєзабезпечення об’єкту, в цілому. Експерти назвали ТОП-3 помилок під час проведення тендерів у сфері кліматизації нерухомості.

Оскільки інвестиції у кліматичну систему займають суттєве місце у бюджеті, в ході проведення тендерів на оснащення комерційних об’єктів, вартість пропозиції є одним з ключових факторів. Але орієнтація тільки на цифри, без врахування усіх особливостей та вигод запропонованого технічного рішення, є помилкою В результаті такого підходу замовник зазвичай отримує менш якісну техніку, а значить – виникають великі ризики нестабільної роботи та високі експлуатаційні витрати на ремонт і обслуговування обладнання у майбутньому. Крім того, ефективність роботи дешевої системи буде невисокою.
«Кліматична система – це обладнання, яке купується не на один рік, і від роботи якого залежить нормальне функціонування об’єкта. Тому під час його вибору обов’язково треба оцінювати надійність і довговічність обладнання, а також ефективність», – говорить Володимир Степура, директор компанії «Ліконд», офіційного дистриб’ютора Daikin в Україні.

Друга помилка організаторів тендерів – це оцінка «набору техніки», а не рішення в цілому. Адже продумане рішення – це не механічна сума певної кількості одиниць техніки, а збалансована система, що найкращим чином вирішує поставлені задачі на конкретному об’єкті. Ось чому фахівці радять від самого початку запрошувати до тендерів компанії з великим досвідом і кваліфікованими спеціалістами, які здатні вирішувати задачі, а не «продавати набір обладнання».
Професійні структури навіть попереджують вимоги замовника. Наприклад, обладнання від початку підбирають таким чином, щоб забезпечити швидкий монтаж, зекономити місце, врахувати індивідуальні вимоги, а також передбачити можливості модернізації та збільшення потужності у майбутньому. Яскравий приклад професійного підходу до кліматичних рішень – розрахунок сезонної, а не номінальної енергоефективності.
І ще одна помилка, яка часто зустрічається під час проведення тендерів з кліматизації – це мінімізація вартості монтажу і монтажних матеріалів. Але, наприклад, необдумана економія на холодоагенті (недозаправка мультизональної системи фреоном всього на 10%) може призвести до зменшення продуктивності всієї системи кондиціювання на 25%.

«Неправильний монтаж може перекреслити переваги навіть найбільш якісного обладнання. Тому ще на етапі вибору того чи іншого постачальника, треба звертати увагу на досвід роботи монтажних організацій, кваліфікацію персоналу, наявність і терміни поставки запчастин», – відзначає Володимир Степура.
За матеріалами:
Поділитися новиною
Також за темою
«Укрзалізниця» попередила про зміну маршрутів
Чому Apple може перейменувати iPhone 18
OnePlus розробляє смартфон із батареєю 8000 мАг
iPhone Air може стати випробувальним майданчиком для iPhone Fold
Маск пообіцяв перемогти бідність за допомогою армії роботів
ПриватБанк отримав понад 50 млрд грн прибутку з початку року: основні результати банку
