НОВИНИ ПАРТНЕРІВ
ТОП-3 помилок під час проведення тендерів з кліматизації нерухомості
Кліматична система (а сьогодні вона включає опалення, кондиціювання і вентиляцію повітря, а також гаряче водопостачання) є надважливою складовою стабільної роботи будь-якого комерційного об’єкту. ТРЦ, офісний центр, ресторан, магазин чи склад – від якісної роботи кліматичної системи залежить комфорт відвідувачів, співробітників та життєзабезпечення об’єкту, в цілому. Експерти назвали ТОП-3 помилок під час проведення тендерів у сфері кліматизації нерухомості.
Оскільки інвестиції у кліматичну систему займають суттєве місце у бюджеті, в ході проведення тендерів на оснащення комерційних об’єктів, вартість пропозиції є одним з ключових факторів. Але орієнтація тільки на цифри, без врахування усіх особливостей та вигод запропонованого технічного рішення, є помилкою В результаті такого підходу замовник зазвичай отримує менш якісну техніку, а значить – виникають великі ризики нестабільної роботи та високі експлуатаційні витрати на ремонт і обслуговування обладнання у майбутньому. Крім того, ефективність роботи дешевої системи буде невисокою.
«Кліматична система – це обладнання, яке купується не на один рік, і від роботи якого залежить нормальне функціонування об’єкта. Тому під час його вибору обов’язково треба оцінювати надійність і довговічність обладнання, а також ефективність», – говорить Володимир Степура, директор компанії «Ліконд», офіційного дистриб’ютора Daikin в Україні.
Друга помилка організаторів тендерів – це оцінка «набору техніки», а не рішення в цілому. Адже продумане рішення – це не механічна сума певної кількості одиниць техніки, а збалансована система, що найкращим чином вирішує поставлені задачі на конкретному об’єкті. Ось чому фахівці радять від самого початку запрошувати до тендерів компанії з великим досвідом і кваліфікованими спеціалістами, які здатні вирішувати задачі, а не «продавати набір обладнання».
Професійні структури навіть попереджують вимоги замовника. Наприклад, обладнання від початку підбирають таким чином, щоб забезпечити швидкий монтаж, зекономити місце, врахувати індивідуальні вимоги, а також передбачити можливості модернізації та збільшення потужності у майбутньому. Яскравий приклад професійного підходу до кліматичних рішень – розрахунок сезонної, а не номінальної енергоефективності.
І ще одна помилка, яка часто зустрічається під час проведення тендерів з кліматизації – це мінімізація вартості монтажу і монтажних матеріалів. Але, наприклад, необдумана економія на холодоагенті (недозаправка мультизональної системи фреоном всього на 10%) може призвести до зменшення продуктивності всієї системи кондиціювання на 25%.
«Неправильний монтаж може перекреслити переваги навіть найбільш якісного обладнання. Тому ще на етапі вибору того чи іншого постачальника, треба звертати увагу на досвід роботи монтажних організацій, кваліфікацію персоналу, наявність і терміни поставки запчастин», – відзначає Володимир Степура.
За матеріалами:
Поділитися новиною