Нацбанк оприлюднив нові вимоги до банків щодо розкриття даних — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нацбанк оприлюднив нові вимоги до банків щодо розкриття даних

Казна та Політика
1610
Національний банк переглянув вимоги до банків щодо розкриття інформації про фінансові послуги своїм клієнтам.
Про це йдеться в проекті «Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг», який оприлюднив НБУ.
Глава НБУ Яків Смолій пообіцяв, що Національний банк створить спеціальний підрозділ для захисту клієнтів фінустанов.
Тепер же НБУ оприлюднив нові вимоги до банків щодо розкриття інформації споживачам фінансових послуг.
У документі йдеться, що інформація про суттєві характеристики послуг з надання споживчого кредиту та банківського вкладу (депозиту) розміщується на веб-сайті банку.
Інформація повинна бути розміщена з використанням шрифту Times New Roman 14 кегля і опцією можливості друку цієї інформації. Банк несе відповідальність за актуальність та достовірність інформації, яка надається під час інформаційного забезпечення клієнта.
Банки повинні розміщувати на своїх веб-сайтах повну інформацію про пакети фінансових послуг; про порядок розгляду звернень клієнтів; калькулятори потенційних доходів і витрат клієнтів від використання послуг банку і т.д.
Врегульовано вимоги до кольорової гами веб-сайтів і шрифтів, щоб частина інформації свідомо не ховалася від споживача. Банки зобов’язані використовувати однакові методи для відображення інформації як про переваги їхньої фінансової послуги, так і про ризики для клієнта від її використання.
Банкам заборонено ставити посилання на неправдиву або неперевірену інформацію сайтів третіх осіб.
Прописано нові вимоги до рекламних продуктів банків.
Інформація про фінансові послуги на сайті банку обов’язково має включати:
  • список фінансових послуг, що надаються;
  • умови і порядок надання фінансових послуг;
  • Вартість, ціни/тарифи, розмір плати (відсотки) в залежності від виду фінансової послуги;
  • умови надання акційних і аналогічних за змістом пропозицій, термін їх дії;
  • інформацію про право клієнта відмовитися від договору на надання фінансової послуги;
  • суму (ліміт), на яку особі може бути надана фінансова послуга (від мінімальної до максимальної), а також термін (від мінімального до максимального);
  • інформацію про наявність у списку додаткових і супровідних послуг банку, кредитних посередників (при наявності) та третіх осіб, включаючи вартість їхніх послуг;
  • назву комерційного агента (у разі надання фінпослуги за його участі);
  • посилання на веб-сторінку банку, де розміщений договір про надання фінансової послуги;
  • калькулятор;
  • попередження про можливі наслідки для клієнта в разі використання фінансової послуги або невиконання нею зобов’язань за договором; порядку оподаткування доходів від фінансової послуги; заборону банку вимагати від клієнта купувати товари або послуги банку або у пов’язаних з ним осіб як обов’язкової умови надання фінансової послуги (крім надання пакету фінансових послуг); заборону банку вносити зміни в договір з клієнтом в односторонньому порядку, якщо така опція відсутня в договорі або законі; необхідності надання клієнтом попередньої згоди на отримання рекламних матеріалів через дистанційні канали комунікації;
  • рекомендації щодо безпечного використання систем дистанційного обслуговування банку; уникнення випадків підвищеного ризику збитків для користувача електронного платіжного засобу; виявлення фішингових сайтів;
  • повідомлення про необхідність термінового інформування клієнтом банку про втрату електронного платіжного засобу; несанкціонований доступ або зміну інформації клієнта в системах дистанційного обслуговування; виявлення фішингових сайтів;
  • кодекс поведінки (етики) банку;
  • політика банку щодо конфіденційності та захисту персональних даних.
За матеріалами:
Фінансовий клуб
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас