0 800 307 555
0 800 307 555

Банк "Універсальний" — більше, ніж банк


Ольга ШВАГУЛЯК-ШОСТАК

Динамічне зростання ВАТ «Банк Універсальний» починалося 10 років тому зі злиття трьох фінансових структур — тернопільського «Оазису», львівського «Євроцентру» та хмельницької «Вікторії». Це був початок, а згодом «Банк Універсальний» за незначний час створив мережу з 12 філій і відділень у різних регіонах України. На часі відкриття ще чотирьох. Про стратегію розвитку ювіляра «Контрактам» розповідає голова правління ВАТ «Банк Універсальний» Сергій Стратонов.

— Якщо підбивати підсумок минулого року й говорити про наступний, то думаю, що цей рік для банківської системи буде роком об’єднань, нарощування капіталів і ревізій активів. Потреби розвитку бізнесів наших клієнтів вимагають удосконалення продуктів банку, особливо кредитних. Це відповідно збільшує активи банку і зумовлює зростання його кредитного портфеля. Якщо дотримуватися логіки еволюції, то об’єднання, злиття банків — це природне явище, шлях до утримання або збільшення частки ринку. Тут важливою засадою є об’єднання успіхів, а не проблем. Сьогодні у нас є пропозиції щодо об’єднання та прямого інвестування. Ми ретельно їх вивчаємо, адже треба бути певним, що результат буде прогнозований, що саме такий спосіб сприятиме подальшому розвитку. Хоча сьогодні для нас це, швидше, стратегічна перспектива, ніж першочергові пріоритетні завдання.

— У силуеті банку проглядаються обриси фінансово-промислової групи: його головний акціонер — АТ «Концерн Галнафтогаз», а нещодавно відкрито однойменну з банком страхову компанію «Універсальна». Які ще «родинні» структури буде створено найближчим часом?

— ВАТ «Концерн Галнафтогаз» — один з головних акціонерів і водночас клієнтів. Це давно відома на ринку, потужна структура, яка розвиває мережу АЗС по всій Україні.

Сьогодні стосунки між складовими таких конгломератів, де є виробництво, продаж, фінансові та страхові послуги (я умовно назвав би їх холдингами), суттєво змінились. Якщо немає самодостатності, то немає й економічної доцільності. Дешевше та зручніше придбавати послуги ззовні, в інших контрагентів, ніж «тягти» на собі якусь складову за рахунок преференцій, пільгових цін, віртуальних розрахунків тощо. Це вчорашній день. Для «Банку Універсального» автономія та самодостатність — це головний принцип діяльності, але коли в портфелі є значні ресурсомісткі проекти, розуміння та підтримка акціонерів — це запорука успіху. Два плюс два — більше ніж чотири, — так говорять сьогодні бізнес-тренери, маючи на увазі синергію, що створюється діяльністю партнерських структур. Тому банк не тільки «супроводжує» клієнтську базу акціонерів у регіонах, де вони з’являються, але й планує спільно з ними втілення нових проектів. Це насамперед розвиток власного будівельного бізнесу через створення фондів фінансування будівництва житла, що передбачено змінами в законодавстві на 2004 рік. Довіра населення до банку, що ілюструється подвоєнням кількості вкладів фізичних осіб упродовж 2003 року, дасть йому змогу стати не тільки керуючим цими фондами, а й фінансовим партнером для будівельних організацій.

Перспектива для банку — створення пенсійного фонду. Разом із страховою компанією розвиваємо ряд спільних проектів, пов’язаних з медичним страхуванням, створенням належної лікувальної інфраструктури.

— У який спосіб банк посилюватиме конкурентоспроможність на ринку?

— Сьогодні, напевно, нікого не здивуєш універсальністю послуг. «Меню» продуктів переважної більшості банків майже однакове. Головне — це якість за інших рівних умов. Треба обслуговувати клієнта саме так, як обіцяєш. Тоді у відповідь буде довіра. Навіть різниця у 2-3% річних не відверне «свого» клієнта. Ми на практиці довели клієнтам, що можемо забезпечити індивідуальний підхід, допомогти їм ефективно вирішити власні питання.

Як на мене, то одна з конкурентних переваг — оптимізація витрат. Для фінансової установи, де витрати на утримання персоналу співвідносяться з витратами на обслуговування основних фондів, це завдання на кожен день, жорсткий бюджет — інструмент для його вирішення.

— Які важливі проекти «Банк Універсальний» уже кредитує або планує забезпечити позичковими коштами?

— Скажу одразу — перевагу якійсь конкретній галузі не надаємо. З великих проектів виокремлю проектне фінансування ТзОВ «Тандем», м. Дрогобич (тепличне господарство, вирощування декоративних рослин), якому належить близько 10% вітчизняного ринку, кредитування повної річної програми виробництва цукру Радехівського цукрового заводу (за результатами 2003 року — друге місце за обсягами виробленого цукру в Україні) тощо.

Західний регіон відкриває привабливі перспективи для кредитування рекреаційних об’єктів. Інвестиції значні та довготривалі, але справа того варта.

— Останніми місяцями вітчизняні банки загальмували споживче кредитування та збільшили його ставки. Яка в цьому позиція «Універсального»?

— Почнемо з того, що в Україні кредитів, наданих фізичним особам, не більше 8-9% загального обсягу кредитів. Для порівняння: в Польщі — майже половина. Це для банків колосальна ніша для освоєння. Ілюстрацією цього є зростання споживчих позик на рівні 300% на рік, за іншими — ще більше. «Банк Універсальний» є одним з лідерів у регіоні з кредитування автомобільної та побутової техніки. Ставки кредитування автомобілів 13-15% річних у іноземній валюті, від 20% річних у гривнях.

Сьогодні банки мають досить значні портфелі споживчих позик, уже набрану статистику ризиків і головне — реальну оцінку собівартості послуг. Роздрібний бізнес найзатратніший і потребує чималої кількості людських і матеріальних ресурсів. Отже, сподіватися на значне зниження ставок на споживче кредитування не варто. Ми шукаємо такі форми обслуговування, які забезпечать нам конкурентні переваги на цьому ринку. «Роби сьогодні те, що ніхто не робить, завтра будеш мати те, чого ніхто не має» — цей вислів мені подобається, бо спонукає щодня рухатись уперед.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Опитування
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua