Водії бойкотують заправки: купують менше бензину і дедалі більше автогазу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Водії бойкотують заправки: купують менше бензину і дедалі більше автогазу

Енергетика
13424
Українські водії все більше економлять на бензині, про це говорять дані Держслужби статистики.
Головні причини – дорожнеча і наявність альтернативного палива, дешевого LPG-газу (скрапленого). Експерти ринку нафтопродуктів прогнозують, що ця тенденція буде продовжуватися, хоча повної відмови від автомобілів з бензиновими двигунами поки що не очікують.
За даними Держстатистики, в квітні всі водії країни (а нашими дорогами їздить близько 10 млн автомобілів) заправили 139,8 тис. тонн бензину, з них майже 70% (96,6 тис. тонн) припало на частку автолюбителів. Також вони купили в роздріб 86% (72,8 тис. тонн) з 84,9 тис. тонн LPG-газу. А ось з дизпалива – велика перевага в бік комерційного транспорту: із загального обсягу продажів в 467,2 тис. тонн на особистий транспорт припадає менш ніж 17% (хоча це цілих 78,9 тис. тонн, що більше, ніж продажі автогазу).
За словами експертів, причину того, що “дизеля” у нас продається вдвічі більше, ніж інших видів нафтопродуктів разом узятих, легко з’ясувати: на солярці працюють тепловози, сільгосптехніка і фури-дальнобійки.
Експерти підтверджують, що все більше особистого автотранспорту його власники переводять на газ. Аналіз даних консалтингової групи “А-95” показує, що ринок продажів LPG-газу, починаючи з 2013 р, в середньому зростав на 8-10%, а за два роки – 2015-й і 2016-й (коли подорожчав долар) – темпи зростання були відповідно 15% і 30%, потім знову опустилися до 10%.
“Безумовно, це вигідно, така тенденція спостерігається з 2008 року, – говорить директор спецпроектів НТЦ “Психея” Геннадій Рябцев. – Уже 10 років поступово наростає обсяг реалізації скрапленого газу та збільшується кількість переобладнаних автомобілів”.
Але експерт не прогнозує поголовного переходу бензинових авто на газ. За його словами, є як принципові противники цього палива, так і ті, хто їздить небагато, 1,5-2 тис. км на рік, тому термін окупності ГБО для них розтягнеться на десятиліття. Це, наприклад, селяни, які використовують авто як “робочу конячку” при сільгоспроботах, а також для поїздок за покупками і у справах в найближчий райцентр.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас