Час нових можливостей — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Час нових можливостей

Особисті фінанси
61
«Для нас турбулентний час – це час нових можливостей, який вимагає від корпоративного банкінгу не тільки готовності до змін, але і самих змін», – впевнений Володимир Дубей, перший заступник голови правління ТАСКОМБАНКУ.
- Як за останній рік змінився корпоративний сектор?
-2018 рік для корпоративного сегменту був цікавим, але непростим. В цілому портфель кредитів, виданих бізнесу, по банківській системі збільшився всього на 3,2%, а пасиви скоротилися на 6,6%. Боргове навантаження в корпоративному секторі залишалося високим, до того ж вартість кредитних ресурсів не сприяла інвестуванню коштів у модернізацію виробництва і розвиток нових проектів. Минулого року банки активно працювали над реструктуризацією та поліпшенням якості кредитних портфелів і практично не фінансували нові проекти. Всю вільну ліквідність вони розміщували в ОВДП, що давало високу прибутковість і мінімізувало ризики. Незважаючи на загальну ситуацію на ринку, ТАСкомбанк продовжив кредитувати реальний сектор економіки, дотримуючись своєї стратегії розвитку. Ретельно оцінюючи ризики, ми допомагали компаніям розвивати свій бізнес. У підсумку нам вдалося продемонструвати зростання кредитного портфелю майже в п’ять разів вище, ніж в цілому по банківській системі.
- Часто від банків можна почути, що «хороших» позичальників вже давно поділили між собою учасники ринку. За рахунок чого вам вдається нарощувати кредитний портфель?
-Конкуренція на ринку корпоративного бізнесу завжди була досить високою. А для нас, банку з українським капіталом, вона ще суворіша. Ресурси у нас дорожчі, ніж у банків з іноземним капіталом і держбанків, тому конкурувати в цінових пропозиціях нам складно. Ми це чітко розуміємо і пропонуємо клієнтам інші переваги – індивідуальні підходи в обслуговуванні, сучасні технології, нестандартні і затребувані продукти. Підходи до ведення бізнесу у клієнтів змінюються: вони виходять на нові ринки, реформують бізнес, модернізують виробництво. І для нас головне – запропонувати з урахуванням їхніх потреб нові можливості й інструменти для реалізації цих ідей.
- На що саме клієнти звертають увагу при виборі банку?
-Особливо важливі у стосунках з клієнтом взаємна довіра, вибудовування довгострокових відносин, професіоналізм, швидкість прийняття рішень і готовність банку стати для кожного клієнта надійною опорою в будь-якій ситуації. Для реалізації такого підходу ми створили модель, що дозволяє оперативно реагувати на запити клієнта. З кожним клієнтом ТАСкомбанку працює професійна команда, що складається з персонального менеджера, профільних аналітиків, юристів, фахівців валютного контролю та інших напрямків, що істотно спрощує комунікацію і прискорює процес прийняття рішень. До того ж ми проводимо щоквартальні зустрічі правління банку з ключовими клієнтами. Це дуже важливо, оскільки на таких зустрічах є можливість познайомити наших клієнтів один з одним, розширити їхнє коло потенційних бізнес-партнерів і у відповідь отримати думку про якість наших послуг. Обговорення ключових можливостей і перспектив подальших відносин, обмін думками щодо нових законодавчих ініціатив та вимог регулятора – все це дозволяє нам надалі пропонувати бізнесу саме те, що йому необхідно. У цьому ми бачимо великі перспективи і запоруку успіху при роботі з клієнтами.
- Зараз всі компанії намагаються мінімізувати фізичне спілкування з банками: комунікація йде в онлайн. Ваша політика «особистого спілкування» не суперечить тенденції діджиталізаціі?
-Сьогодні віддалене обслуговування – це must have для будь-якого банку. Тут наше головне завдання – відповідати часу, надаючи клієнту можливість працювати з будь-яким зручним програмним забезпеченням на різних пристроях, зберігаючи при цьому максимальний рівень безпеки операцій. Ми робимо все для того, щоб будь-які новинки на ринку були доступні нашим клієнтам. Важливою складовою якісного обслуговування є також робота щодо поліпшення внутрішніх комунікацій, спрощення та стандартизації бізнес-процесів банку, які, по суті, непомітні для клієнта. Це дозволяє нам економити внутрішні ресурси і скорочувати витрати, що сприяє зменшенню вартості послуг для компаній.
Хочу підкреслити, що в роботі з клієнтами особисте спілкування замінити нічим не можна. Для комфортного проведення зустрічей ми створили мережу універсальних преміальних відділень, де обслуговуються як корпоративні ключові клієнти, так і клієнти сегменту private banking. У 2019 році плануємо збільшити кількість таких точок у півтора рази: нові представництва будуть відкриті у всіх великих містах України.
Важливим фактором у роботі з корпоративним бізнесом є наша команда. Ми повсякчас займаємося навчанням співробітників. З такою командою легко створювати щось нове і бути драйвером змін на ринку.
- У нинішніх умовах придумати щось нове досить складно. Про що йде мова в вашому випадку?
-Наша стратегія полягає в тому, щоб в будь-якому напрямку, в якому ми працюємо, створити реальні кейси. Наприклад, отримавши одним з перших статус приймаючого банку, ми успішно реалізували купівлю портфелів Діамантбанку і банку «Новий», забезпечивши виплату гарантованих сум в розмірі до 200 тис. грн першої черги кредиторів в повному обсязі. Також ТАСкомбанк в 2018 році став першим, хто здійснив угоду зі злиття фінансових установ, об’єднавшись з ВіЕс Банком.
Забезпечити істотний приріст кредитного портфелю 2018 року ми змогли за рахунок активної роботи команди в реструктуризації великих кредитних портфелів інших банків. Ми завершили проекти з рефінансування заборгованості з кількома великими боржниками, значно зменшивши їх боргове навантаження. Це дозволило компаніям продовжити подальший розвиток.
Ще один наш проект – синдиковане кредитування. Спільно з іншими українськими банками ми видали чотири кредити на загальну суму близько 1 млрд грн. Великі перспективи ми бачимо у розвитку лізингового напрямку – за рік наш портфель лізингу для юросіб перевищив 650 млн грн. Також ми почали активне залучення іноземних інвесторів, пропонуючи ринку такий продукт, як фідуціарні депозити. Інтерес клієнтів викликали і ескроу-рахунки.
- Які виклики стоять перед вашим банком цього року?
-Для нас турбулентний час – це час нових можливостей, який вимагає від корпоративного банкінгу не тільки готовності до змін, але і самих змін. Ми розробили стратегію розвитку корпоративного бізнесу і поставили конкретні завдання, які плануємо реалізувати цьогоріч. Перш за все це інструменти прямого фінансування інвестиційних проектів, які дозволять нашим клієнтам отримати доступ до спільного з банком фінансування проектів. Також плануємо створити інститут довірчого управління, що дасть нашим клієнтам можливість більш гнучкого, ефективного та прибуткового управління своїм капіталом з урахуванням диверсифікації ризиків. Будемо працювати над зменшенням вартості фінансування за рахунок співпраці з міжнародними фондами та розвитку спільних програм кредитування. Продовжимо активну роботу на ринку реструктуризації наявних кредитних портфелів і купівлі боргів з дисконтом, допомагаючи клієнтам зменшити боргове навантаження. Ми бачимо великі перспективи для зростання корпоративного сегменту і готові продовжувати інвестувати в розвиток реального сектору економіки.
За матеріалами:
Таскомбанк
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас