Наше завдання - повсякчас дивувати клієнтів новими сервісами і продуктами
Директор з продажу роздрібного бізнесу ТАСкомбанку Денис Раковський розповів, як змінилися вимоги клієнтів до банківського обслуговування, яким чином переформатувалася робота фінустанов з урахуванням діджиталізації фінансових послуг та які банківські продукти найбільше затребувані.
– Які, на ваш погляд, тенденції домінують на ринку роздрібного бізнесу?
- Можна з упевненістю говорити про стрімкий розвиток сегменту обслуговування фізичних осіб з огляду на відновлення довіри до банківської системи. За даними НБУ, депозитний портфель в українських банках за минулий рік зріс на 14,5%. Одночасно активізувався ринок кредитування населення. Перш за все, це стосується сегменту кеш-кредитів. За минулий рік кредитний портфель банків, за інформацією регулятора, збільшився більш ніж на 30%. Величезний вплив на роздрібний ринок чинить розвиток технологій і діджиталізація банківських послуг. Україна займає одну з лідируючих позицій за темпами розвитку безготівкових платежів, і основними трендами на цьому ринку є використання цифрових гаманців MasterPass, Google Pay, ApplePay, VisaCheckOut, безконтактних платежів за допомогою смартфонів, розвиток платежів за допомогою QR-code і чат-ботів. Дуже популярні у клієнтів сучасні платформи дистанційного обслуговування і сервіси р2р-переказів.
– Чи можна говорити про те, що ринок іде в онлайн?
- Ми переконані, що драйвером розвитку банкінгу в найближчі роки стануть ефективність, цифровізация і модернізація. І наша мета полягає в тому, щоб за допомогою сучасних технологій запропонувати клієнтам затребувані послуги.
Нещодавно ТАСкомбанк перейшов на оновлену систему інтернет-банкінгу ТАS2U. Перед нами стояло завдання – створити онлайн-інструмент, що дозволяє розумно використовувати особистий час. І я впевнений, нам це вдалося.
TAS2U – це абсолютно нова платформа, яка враховує всі потреби клієнта в банківському обслуговуванні. Основна інновація додатку – можливість додавати картки інших українських банків і здійснюваи з їх допомогою р2р-перекази.
Завдяки цій функції TAS2U став не просто інтернет-банкінгом, а універсальним цифровим гаманцем. Тут можна здійснювати швидкі перекази за номером картки, навіть не будучи клієнтом ТАСкомбанку. Крім того, TAS2U дозволяє оплачувати послуги мобільних операторів і інтернет-провайдерів, управляти картками, лімітами, отримувати кешбек, купувати валюту онлайн, погашати кредити і заробляти більше на депозитах. Незабаром TAS2U отримає додаткові переваги.
Платформа виправдала наші очікування. Кількість користувачів TAS2U постійно зростає. На даний момент його встановили понад 50 тисяч клієнтів.
– Ви згадали купівлю валюти онлайн. Наскільки популярний цей сервіс?
- Послуга справді затребувана. Всі операції з обміну валют можна легко здійснити за допомогою TAS2U в режимі 24/7. Потрібно лише мати у своєму розпорядженні рахунки або картки у відповідній валюті. Хочу зазначити, що ТАСкомбанк став одним з перших на ринку, хто запустив послугу обміну валют онлайн, і я можу констатувати реальне зростання обсягу операцій за останні кілька місяців у вісім разів.
Водночас не можна сказати, що онлайн-обслуговування повністю замінює собою офлайн-послуги. Як і раніше, дуже важливою залишається робота в відділеннях з клієнтами, які зацікавлені в персональному підході.
– Саме тому ви продовжуєте розвивати мережу, незважаючи на активне впровадження цифрових рішень?
- Я переконаний, що в найближчі роки обслуговування у відділеннях залишиться затребуваним. У 2018 році ми збільшили регіональну мережу на третину. І після злиття з ВіЕс Банком нам вдалося значно посилити позиції в західних областях України. За даними НБУ, ТАСкомбанк посідає 11-е місце серед банків за кількістю відділень. Наша регіональна мережа перевищує 100 підрозділів, і ми продовжуємо її розвиток. Причому зміни відбуваються не тільки в абсолютних цифрах. Ми міняємо якість облуговування. Наш банк має намір запропонувати клієнтам новий формат надання послуг в зонах самообслуговування. Перші кроки в цьому напрямку вже зроблені: нещодавно ми відкрили відділення в Києві на Хрещатику, де клієнти самостійно або за допомогою консультанта можуть здійснити всі необхідні операції: переказати гроші з картки на картку або розмістити депозит. Такий підхід дозволить нам розвести потоки клієнтів, оптимізувати навантаження на менеджерів і уникнути черг у відділенні. Клієнти отримають якісний і швидкий сервіс.
– Драйвером розвитку роздрібного ринку залишається кредитування. Які тенденції в цьому сегменті?
- Українці стали більше позичати. У 2018 році ринок кредитування фізосіб зріс на третину, а в ТАСкомбанку роздрібний кредитний портфель збільшився більш ніж удвічі. Основними трендами минулого року стали споживчі кеш-кредити, а також кредитні картки. Доступність кеш-кредитів, економія часу на оформлення застави і мінімальний пакет документів (паспорт, ідентифікаційний код і довідка про доходи) роблять цей вид кредитування дуже привабливим. Споживчий кредит сьогодні можна отримати в сумі до 500 тис. грн або оформити кредитну картку з лімітом до 100 тис. грн.
– Ринок насичений кредитними пропозиціями для населення. Як вам вдається витримувати високу конкуренцію?
- Ми змушені конкурувати не тільки з іншими банками, а й з численними фінансовими компаніями і мікрофінансовими організаціями (МФО). Сьогодні ТАСкомбанк не відчуває великого тиску з боку небанківських гравців, оскільки ми пропонуємо найкращі кредитні умови як за ціною, так і за розмірами позик.
Водночас ці компанії можуть скласти конкуренцію за швидкістю прийняття рішень за рахунок впровадження сучасних IT-технологій, що стимулює розвиток нових цифрових сервісів і підвищує якість обслуговування. Тому ринок залишається перспективним, цікавим. А клієнти від конкуренції тільки виграють.
– Який продукт залишається найбільше затребуваним?
- Найбільшою популярністю користуються кредитні картки. Торік ми вдвічі збільшили емісію активних пластикових карток. Перевага кредиток в тому, що можна один раз звернутися в банк і в подальшому постійно користуватися кредитним лімітом. Ставки тут досить низькі, а якщо погашати кредит під час пільгового періоду, то можна ще й заробляти за рахунок кешбеку.
Найпопулярнішою карткою минулого року стала «Велика п’ятірка». На думку наших клієнтів, це ідеальний платіжний інструмент для щоденних покупок. Вона відкриває власникам доступ до низки переваг: до 100 тис. грн кредитного ліміту без застави та поручителів; до 55 днів пільгового періоду; до 2% повернення коштів за покупки в торгово-сервісній мережі та інтернеті; 10% на залишок власних коштів; розрахунки карткою або зняття готівки в банкоматах в будь-якій країні світу.
Новинкою 2018 року стала #PudraCard – перша в Україні рожева кредитна картка для дівчат. Трендовий дизайн, кешбек до 5% на шопінг і салони краси, кредитний ліміт до 100 тис. грн, знижки у партнерів – все це підкорило серця дівчат буквально з перших днів виходу картки на ринок. Ми запропонували замовляти #PudraCard за хештегом в Instagram і дуже швидко побачили ефект доступності продукту. Уже в лютому 2019 року саме ця картка стала офіційною кредитною карткою Ukrainian Fashion Week.
– Які плани вашого банку щодо розвитку карткового бізнесу в цьому році?
- Наше завдання – повсякчас дивувати клієнтів, тому ми невпинно вивчаємо їхні потреби, працюємо над поліпшенням продуктового ряду і формуємо нові підходи комунікації, щоб потрапляти прямо «в точку». У банку досить ефективні програми продажів. Ми продовжуємо працювати з існуючою клієнтською базою і активно розвиваємо зарплатні проекти. Як показує практика, банк, на картки якого нараховується зарплата, залишається для клієнта основним, і саме через нього проходить основна частина транзакцій.
У цього сегменту ринку величезні перспективи, і в 2019 році наш банк продовжить розвиток кредитних продуктів, у тому числі з використанням технології дистанційного обслуговування в онлайн. Якраз зараз ми готуємо для ринку кілька сюрпризів, які дозволяють істотно розширити функціональність і можливості наших кредитних і платіжних карток. Ці новинки будуть запропоновані клієнтам вже найближчим часом.
За матеріалами: Таскомбанк
Поділитися новиною