«Прийти, перевірити, зберегти» - секрет безпечного бізнесу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

«Прийти, перевірити, зберегти» - секрет безпечного бізнесу

Особисті фінанси
191
Значна частина проблем в бізнесі починається зі сліпої довіри. Дуже вигідна ціна товару змушує закрити очі на необхідність внесення 100% передоплати. Давні партнерські, а тим більше гарні особисті, відносини призводять до впевненості – проблем в жодному разі не буде.
Таких і подібних їм ситуацій тисячі. І, що важливо, часто довіра виправдана. Але набагато частіше підсумок куди гірше: вигідний постачальник виявляється фірмою-одноденкою, давній партнер вже півроку як банкрут (поки, правда, неофіційно), а фірма найкращого друга зареєстрована за гарно відомою фіскалам адресою масової реєстрації і перевірка вже їде до вас.
«Прийти, перевірити, зберегти» - секрет безпечного бізнесу
Загалом, перевірка контрагента – це нормальна гігієнічна процедура для бізнесу. Така сама як перевірка строку придатності при купівлі продуктів харчування. Але для довгострокових контрактів її недостатньо, необхідно також проводити моніторинг контрагентів, як мінімум періодично (а краще в режимі 24/7).
І не потрібно вважати, що такі процедури – справа виключно великого бізнесу з десятками юристів, закупників, співробітників служб безпеки та інших профільних спеціалістів. Сучасні технології та значний обсяг відкритих даних дозволяють перевіряти та моніторити контрагентів з мінімальними трудовитратами.
Наприклад, мінімально достатня первинна перевірка нового контрагента за контрактом на суму близько 100 000 гривень про надання послуги безпосередньо по отриманню грошей включає в себе отримання інформації про:
1.внесення контрагента до Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців (ЄДР);
2.директора юридичної особи (саме його підпис повинен бути на договорі чи дорученні заключити договір);
3.те, чи не банкрутує або не ліквідується контрагент;
4.наявність у нього відповідного для виконання договору КВЕД;
5.юридичну адресу;
6.реєстрацію платником НДС та/або платником єдиного податку;
7.наявність відкритих по відношенню до контрагента виконавчих проваджень.
В принципі, цієї інформації достатньо, аби прийняти зважене управлінське рішення, тим більше, що отримати її з офіційних джерел сьогодні можна за декілька годин. Та тільки не завжди ці декілька годин є (співробітники як правило завантажені іншими питаннями, та й контрагентів навіть у бізнесі середнього масштабу сотні).
А уявімо, що контракт передбачається на значно більшу суму чи передбачає тривалий строк виконання, що автоматично означає проведення моніторингу контрагента, або ви працюєте з партнерами з США чи ЄС і вам надважливо не заключати договір з особами, які потрапили під санкції цих країн. В такому разі перелік необхідної інформації дуже сильно розростається і процес її отримання затягується.
«Прийти, перевірити, зберегти» - секрет безпечного бізнесу
Саме в таких випадках на допомогу приходять інформаційні технології. На ринку існують спеціалізовані продукти, які агрегують інформацію з офіційних відкритих джерел, роблячи її доступною в один клік (серед яких і ContrAgent від ЛІГА:ЗАКОН). Крім того, вони включають моніторингові функції та функції з виявлення ризик-факторів, що дозволяє істотно зменшити необхідність в “ручній” праці профільних спеціалістів і прискорити процес проведення навіть дуже важкої та глибокої перевірки.
Отже, перевіряти та моніторити кожного контрагента – задача цілком вирішувана навіть для бізнесів з невеликим штатом профільних спеціалістів і величезним числом контрагентів.
За матеріалами:
Ліга закон
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас