Скільки грошей торік повернули українцям за неякісні товари та послуги — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Скільки грошей торік повернули українцям за неякісні товари та послуги

Особисті фінанси
208
Держпродспоживслужба у 2018 році розглянула 21 тисячу звернень громадян стосовно якості придбаних ними товарів і послуг.
45% звернень громадян були щодо якості непродовольчих товарів, близько 40% – якості робіт та послуг, серед них найчастіше – житлово-комунальних (29%), повідомили у прес-службі відомства.
“За результатами розгляду у 41,5% вимоги задоволені. Споживачам повернуто близько 7 мільйонів гривень за неякісні товари”, – заявив спеціаліст Департаменту захисту споживачів Олег Кобельков.
За його словами, наявною є тенденція до зростання кількості скарг щодо товарів, придбаних в інтернет-магазинах. У 2016 році такі звернення становили 3,2% від загальної кількості, у 2017 – 4,5%, у 2018 – 6,3%.
Заступник голови правління Союзу споживачів України Олег Цільвік вважає, що чинне законодавство про захист прав споживачів доволі декларативне і не забезпечує реального захисту прав споживачів, особливо після впровадження обмежень на перевірки бізнесу. Найскладніше українцям захистити свої права, коли товари або послуги придбані у компанії, яка працює в тіні, в Інтернет-магазинах чи мережах, які широко використовують ФОПів замість найму працівників.
Більшість компаній досі ігнорують вимогу про продаж техніки виключно за фіскальними чеками.
В рамках впровадження в Україні європейських підходів до захисту прав споживачів, планують запровадити механізм досудового вирішення спорів між споживачем та бізнесом. Це передбачає просту процедуру звернення для захисту своїх прав, безоплатно або з мінімальною оплатою. Строки розгляду таких заяв – до 90 днів. Споживач, у якого є претензії до товару, може звернутися спершу до продавця, а якщо питання не вирішилося – до відповідних органів.
Також у Мінекономрозвитку спільно з Офісом європейської і євроатлантичної інтеграції, європейськими партнерами, бізнесом та громадськістю розробляють спеціальний мобільний додаток з порадами для споживачів щодо критеріїв вибору продукції та звернення до державних органів, якщо виникла проблема.
За матеріалами:
Газета по-Українськи
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас