Три траси в Україні можуть стати платними: "Укравтодор" назвав напрямки


Три траси в Україні можуть стати платними: "Укравтодор" назвав напрямки

В “Укравтодорі” назвали напрямки, які можуть стати першими платними дорогами в країні. “Сегодня” з’ясувала, про які маршрути йдеться і скільки може коштувати проїзд.

Дороги

Глава “Укрдорінвесту” Олена Криворучко днями розповіла, що “Укравтодор”, разом зі Світовим банком, проаналізував 10 доріг, які можна вдосконалити або перебудувати. З них виділили три напрямки, у яких є потенціал стати першими концесійними або, простіше кажучи, платними дорогами України. Серед них, наприклад, напрямок Київ – Біла Церква. За словами Криворучко, щоб побудувати по цьому маршруту нову дорогу, потрібні $535 млн і три роки. При цьому, ввівши плату за проїзд, інвестор зможе повертати трохи більше 5% (майже $27 млн) на рік. Другий варіант, за словами чиновниці: 60 км на ділянці Львів – Краковець. На будівництво нової дороги тут знадобляться $290 млн і два роки, а заробляти інвестори зможуть по $4 млн на рік. Нарешті, в напрямку Львів – Тернопіль можна розширити дорогу з двох смуг до чотирьох. На це знадобляться $293 млн і, за оцінками експертів, близько трьох років. Заробляти підрядники на цій дорозі зможуть по $35 млн на рік. Однак, за словами Криворучко, складнощі полягають не тільки в тому, щоб знайти інвесторів для цих проектів, а й в тому, щоб подолати небажання простих українців користуватися платними дорогами. Особливо з урахуванням того, що при появі платних магістралей завжди повинні бути безкоштовні альтернативи.

За 4 літри бензину

Але, за словами транспортного експерта Олександра Кави, проблема полягає не в тому, щоб залучити українців до використання платних доріг.

“У нас проблема зараз в іншому – нам потрібно зацікавити інвесторів приходити і вкладати гроші в такі проекти. А потім вже інвестор сам знайде можливість переконати громадян користуватися цією дорогою”, – пояснює він.

Експерт не відкидає, що підрядники, щоб привабити автомобілістів, будуть пропонувати різні тарифні плани – наприклад, суттєві знижки для тих, хто користується дорогою часто. При цьому, на думку Кави, проїзд дорогою Київ – Біла Церква (відстань складе приблизно 60 км) може коштувати приблизно як 2-3, а максимум 4 літри бензину. Тобто проїзд пцією дорогою буде коливатися від 60 до 120 грн. Правда, розповів експерт і про проблеми, які існують сьогодні.

“Наприклад, дорога від Львова до польського кордону (Львів – Краковець. – Авт.). Там зараз камінь спотикання – контрольно-пропускний пункт. Потрібно вирішувати питання з митницею, а також Польщею з приводу створення максимально швидкої процедури контролю. Адже якщо людина заплатить за дорогу, проїде по ній, заощадить півгодини свого часу, а потім 6 годин стоятиме на кордоні – це нікого не буде стимулювати цією дорогою користуватися”, – резюмує фахівець.

Ілля Требор

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua