Наталья Пасічник: професійні інноватори і де їх шукати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Наталья Пасічник: професійні інноватори і де їх шукати

Фондовий ринок
991
Реалії життя такі, що зміни відбуваються повсякчас. Дати клієнту більше сервісу і якості, але при цьому оптимізувати процеси і витрати – мрія будь-якого топ-менеджера.
При роботі з клієнтами ми часто бачимо, що у співробітників різного рівня є багато робочих ідей, як зробити комфортнішим для клієнта або співробітника (внутрішнього клієнта) той чи інший процес, або навести порядок там, куди давно «не доходили руки».
Та довести доцільність навіть невеликої зміни, а вже, тим більше, об’єднати колег з різних підрозділів, щоб впровадити удосконалення – в багатьох компаніях «квест» з великою кількістю етапів, який не всі проходять до кінця.
Завантаження поточною роботою і опір колег дуже швидко гасять вогонь в очах. Зазвичай для впровадження глобальних змін в компанії залучають зовнішніх консультантів. Але консалтингові проекти зазвичай ресурсовитратні – більше часу на старт проекту і впровадження консультантів, бюджет, залучаються і відволікаються співробітники. І кожен проект має необхідність завершуватися.
Найчастіше клієнти, економлячи свої гроші, не залучають консультантів до моніторингу запущених процесів змін і їх розвитку. І, завершуючи проект з клієнтом, ми завжди запитуємо себе: «А чи будуть продовжуватися ті зміни, які ми ініціювали? Чи будуть співробітники розвивати розпочате? Або рутина поглине всі ініціативи, й наші спільні напрацювання ляжуть на полицю?»
У компаніях постійно виникає певна кількість внутрішніх проектів, залучення на які консультанта просто не виправдане. Але їх необхідно робити.
Внутрішня проектна команда, проектний офіс – це якраз ті сміливці, які будуть щодня «довбати стіну», впроваджуючи зміни в компанії. Це їхні основні посадові обов’язки. Це професійні бізнес-аналітики і менеджери проектів.
Розробити стратегію змін, розставити пріоритети, спланувати, запустити, вести і, головне, довести до кінця маленькі і великі проекти – це те, чим ця команда займається щодня. Це їхня основна робота і для її виконання необхідні знання та відповідна кваліфікація. І не важливо, який проект компанія ініціює, завдання проектного офісу – організувати процес.
Якщо компанія планує одночасно кілька проектів (більше, ніж 5) із залученням співробітників різних підрозділів, не можна давати управління проектами в якості навантаження до основної роботи лінійному менеджеру.
Страждатиме основна робота і проект може «не злетіти». Також неправильно віддавати управління проектами в службу ІТ, як це часто прийнято. Так, ця служба найчастіше будує свою роботу в форматі проектів. Але як бути з проектами, які безпосередньо не стосуються ІТ?
Позаяк менеджер проектів повинен володіти специфічними знаннями, то правильно найняти співробітника, здатного очолити і розвинути цей напрямок у компанії.
Подальший підбір бізнес-аналітиків і менеджерів проектів може бути як наймом готових фахівців, так і з використанням кадрового резерву – перекваліфікацією співробітників інших підрозділів, що володіють системним мисленням і вирішили змінити «амплуа».
В наявності внутрішньої відповідальної за управління проектом команди є свої переваги і недоліки в порівнянні з залученням консультантів.
Почнемо з переваг
  • Внутрішня команда знає бізнес ізсередини. Відповідно, розбиратися в нюансах бізнесу буде легше. Скорочується час на запуск проекту і етап діагностики.
  • Практично завжди безумовна підтримка команди ТОП-менеджером. «Зелене світло» дається і зовнішнім консультантам. Але внутрішня проектна команда може трохи швидше використовувати його.
  • Може детально опрацювати стратегію змін в компанії і послідовність проектів. Бачать великі і малі проекти в цілому, тому правильно розставить пріоритети.
  • Якщо в команді є співробітники, які давно працюють в компанії, то відторгнення з боку колег буде значно меншим, ніж при наймі зовнішньої команди.
  • Може залучати співробітників для реалізації кількох проектів.
  • Економія бюджету при реалізації проектів. Залучені консультанти дорожчі, ніж вартість внутрішніх ресурсів.
  • Вища ефективність комунікацій в рамках проекту. Неформальні комунікації допоможуть вирішувати складні моменти в проектах і виявляти саботажників.
Але є і мінуси
  • Внутрішня команда знає бізнес ізсередини. Ця перевага може бути і недоліком. Співробітники інтуїтивно будуть підлаштовувати зміни під внутрішні процеси. Тому, змінити щось кардинально, якщо це необхідно, може бути проблематично.
  • Швидкість змін може бути нижчою. Внутрішня команда може не захотіти сваритися з колегами. Завжди знайдуться ті, кому ніколи (не хочуть і т.д.) і саботажники.
  • Вузькі знання, якщо це команда, набрана із співробітників компанії. Команда не має або має мало досвіду впровадження змін.
  • Команді можуть бути нав’язані інші завдання, не пов’язані з розвитком.
  • З часом ризик втрати вузькокваліфікованого фахівця.
Незважаючи на недоліки, переваг у власній проектній команді набагато більше. І багато проектів така команда може зробити власними ресурсами. А на «великовагові» проекти, що вимагають унікального досвіду, залучати консалтингові компанії.
Згодом «проектний офіс» стане необхідною складовою успішної компанії, для якої зміни – це постійний процес.
Більше того, саме внутрішня «рідна» команда формує культуру інновацій в компанії.
Наталья Пасічник, старший консультант, консалтингової компанії EBS
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас