0 800 307 555
Finance.ua розвивається і оновлює головну
Finance.ua - це не тільки стрічка новин. Ми вкладаємо багато сил у створення сервісів порівняння кредитів, депозитів і банківських карт. А наша редакція публікує багато путівників по вибору фінансових послуг і розповідає як не переплачувати.
Щоб показати все це читачам, ми винайшли головну сторінку сайту заново.

Гліб Сегіда: рік 2019. Бізнесу настав час пригадувати, що таке масові перевірки


Гліб Сегіда: рік 2019. Бізнесу настав час пригадувати, що таке масові перевірки

З закінченням 2018 року завершився п’ятирічний період дій мораторію на перевірки бізнесу, встановлений Законом «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Хоча мораторій не захищав на 100% бізнес від перевірок, все ж він був стримуючим фактором для держслужб.

Втім, підготовка до зняття всіх мораторіїв на перевірки бізнесу була вже і в 2017 і 2018 рр. – Кабмін вивів з-під дії обмеження сершу 12 відомств, а потім 24.

Для великого бізнесу 2019 рік у плані перевірок не принесе особливих змін, а ось основними «вигодонабувачами» стануть представники малого і середнього бізнесу.

Про планові перевірки на 2019 рік можна ознайомитися на спеціальному «Інспекційному порталі» в Інтернеті.

Всього таких перевірок на цей рік заплановано понад 110 тисяч і понад 27 тисяч будуть комплексними перевірками.

Про те, чи потрапила ваша компанія до цього списку, можна дізнатися на порталі.

Кого і скільки?

Найбільше перевірок запланувала Держслужба з надзвичайних ситуацій – 39% від загального числа. Також в лідерах Держслужба з питань безпеки харчових продуктів і захисту прав споживачів – майже 22 тис. перевірок, і Держслужба з питань праці – майже 17 тис. перевірок.

Щодо майже 5 тис. суб’єктів господарювання документарні перевірки заплановані Державною фіскальною службою.

Також податківці перевірять понад 1,6 тис. фізичних осіб.

Втім, в попередні роки непоодинокими були випадки, коли плани щодо перевірок коректувалися вже протягом року. Тому навіть не знаходження себе в списку не гарантує спокійного життя.

Найбільші шанси потрапити в список податкової мають підприємства, які мають критерії ризику:

  • мають рівень сплати податку на прибуток нижче рівня оплати по відповідній галузі;
  • мають рівень сплати ПДВ нижче рівня оплати по відповідній галузі;
  • задекларували від’ємне значення об’єкту оподаткування податком на прибуток;
  • мають відносини з контрагентами, які перебувають у розшуку, ліквідовані або збанкрутували;
  • мають розбіжності з податкових зобов’язань та податкового кредиту.

Відповідно, в своїй роботі треба намагатися не допускати жодного з вищевказаних факторів.

Як підготуватися?

Про проведення планової перевірки підприємство має бути повідомлено не пізніше, ніж за 10 днів до перевірки.

Про позапланову перевірку підприємство, швидше за все, дізнається вже перед самою перевіркою.

Враховуючи суми штрафів і бажання влади латати дірки в бюджеті за рахунок тих, хто платить/отримує «зарплату в конверті», особливо бізнес не буде радий приходу інспектора з Держпраці.

Нагадаю, що штраф за недопуск інспектора до перевірки становитиме 12 519 грн, за порушення в оформленні, за кожного такого працівника – 125 190 грн, а за недопуск інспектора в разі вже виявлених порушень – 417 300 грн.

Тут ситуація аналогічна: найкраще лікування – це профілактика і краще просто не привертати до себе увагу Держпраці або ж підготуватися до приходу інспектора:

1. Не встановлювати всім співробітникам мінімальні зарплати, незалежно від посади. На сайті Держслужби статистики регулярно публікуються дані про середню зарплату по галузях і регіонах.

Якщо ви таки вирішили не платити всю зарплату «в білу», то намагайтеся орієнтуватися на середні показники по ринку. Інакше висока ймовірність приходу перевірки.

2. Не зловживайте офіційним переведенням співробітників на неповний робочий день.

3. Також не варто оформляти більшість співробітників як ФОП.

4. Стежити за відповідністю числа оформлених співробітників оборотам/обсягами випущеної продукції.

5. Подбайте про те, щоб співробітники, які знаходяться в офісі, були оформлені хоча б за цивільно-правовими договорами.

Крім того, повинна бути проведена і підготовча робота з персоналом: пояснити, яку інформацію можна говорити перевіряючим.

Також в офісі повинен бути «старший» – співробітник, який за відсутності начальства/власника буде вести діалог з перевіряючим.

Основним приводом для проведення позапланових перевірок Держпраці є заяви самих співробітників. Тому треба ще й виконувати взяті перед співробітниками зобов’язання щодо оплати і умов праці.

Основне правило при будь-яких перевірках або обшуках – не треба сподіватися на порядність контролюючих органів і обходитися без допомоги адвоката. І хоча б раз на рік проводити внутрішній аудит для виявлення потенційних небезпек при візиті контролюючих органів.

Гліб Сегіда, керуючий партнер юридичної фірми Pravovest

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Колонка відображає виключно точку зору автора, та може не збігатися з думкою редакції. Публікація колонок здійснються згідно Правил, а Finance.ua виконує лише роль носія. Копіювати ці авторські матеріали можна лише за наявності посилання на автора та Finance.ua.

Дивись також
Весь ринок:Фондовий ринок
Архiви:2019 2018 2017 2016 2015
В Контексті Finance.ua
Опитування