Максим Пархоменко: нові правила розмитнення для «єврономерів». Що маємо в результаті


Максим Пархоменко: нові правила розмитнення для «єврономерів». Що маємо в результаті

Під натиском мітингувальників наш парламент ухвалив нові правила розмитнення авто, але, як ми бачимо, люди вважають, що цього недостатньо і загальні збори не повинні перевищувати 100 євро.

Варто тверезо оцінити, наскільки ці новації можна назвати справедливими. У цій колонці постараємося оцінити закон з боку бюджету, а також розглянути практику інших європейських країн.

Ціна питання

Наразі вирахувати реальну цифру загальної кількості “єврономерів” вкрай складно. Але посилаючись на дані ДФС, можна зрозуміти, що за 2015-2017 рр. в Україну ввезено близько 160 тисяч автомобілів.

Уже в поточному році ця цифра збільшилася до 425,4 тис. автомобілів, з яких 328 тисяч перебувають на нашій території з порушенням терміну перебування.

Оцінити реальну віддачу в економічному плані дуже складно, в результаті, якщо грубо усереднити, то при середній вартості авто в 2000 євро держава від розмитнення одного авто зможе отримати близько 500 євро податків і як мінімум акцизу на 500 євро.

Ясно, що багато авто не будуть проходити розмитнення. З 425 тисяч авто, за реалістичними оцінками, легалізують лише невелику частину, наприклад 10% або 42 тисячі авто. Це допоможе бюджету отримати, за найбільш песимістичними оцінками, близько 42,5 млн євро.

З урахуванням запропонованих нововведень, розмитнити автомобіль можна вже за зрозумілішою і легшою процедурою. Особливо це допоможе заощадити покупцям автомобілів, вартість яких перевищує 6 тис. доларів.

В рамках законодавства вводиться два коефіцієнти: 50 євро для бензинових авто і 75 євро для авто з дизельним ДВЗ. Далі вони множаться на об’єм двигуна і рік випуску автомобіля. У першій редакції не було обмежень за віковим коефіцієнтом, в ухваленому законі його обмежили до 15.

Так, в результаті, купуючи середній дволітровий “дизель” в Європі, наприклад, 2005 року, з цінником в 3500 євро, вам потрібно буде сплатити такі обов’язкові платежі:

75 євро х 13 років х 2,0 літровий ДВЗ = 1950 євро

3500 євро х 20% (ПДВ) = 700 євро
3500 євро х 5-7% (Мито) = 245 євро

У підсумку, 3500 + 1950 + 700 + 245 = 6395 євро.

Але в період перших 3 місяців ви можете отримати знижку в розмірі 50% від акцизу, що дасть здешевлення загального розмитнення до 975 євро.

Загалом, якщо зробити нескладні математичні обчислення, можна припустити, що новий закон не дає можливості розмитнити авто безкоштовно, заплативши 100 євро.

Найліпше даний закон можна використовувати для розмитнення авто не старше 10 років, з невеликим об’ємом, бажано, бензинового двигуна.

В результаті авто 2012 року з об’ємом бензинового двигуна в 1 літр можна розмитнити всього за 300 євро.

Але як бачимо, розмитнити старі “єврономери” не вдасться дуже дешево, і мітингувальники кивають на Європу, що там справи в рази кращі.

Що ж там?

А там зараз діють схожі правила для розмитнення. Так, в Польщі, Литві чи Німеччині в цілому загальний механізм є однаковим.

Щоб розмитнити авто в Європі, не потрібно платити ні мита, ні акцизів, ні ПДВ, але важливий момент полягає в тому, що дана фізособа має бути громадянином ЄС. Саме авто має бути вироблене в ЄС. У разі відсутності таких характеристик, за ввезення авто не з території ЄС потрібно буде заплатити мито – 10%, в парі з ПДВ – 19-21%. А в Польщі ще й акциз в 3% і утилізаційний збір в 130 доларів для авто старше 10 років.

Наостанок… Так, в Європі автомобіль реально купити значно дешевше. Але це було досягнуто за рахунок глибокої економічної інтеграції та відсутності подвійного оподаткування. У разі імпорту авто за територію ЄС ситуація зводиться до українських реалій.

Що стосується України, застосування європейської практики не є логічним шляхом. Все тому, що ми не перебуваємо в ЄС, і часто розмови про європейську практику є підміною понять.

Максим Пархоменко, аналітик Альпарі

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Колонка відображає виключно точку зору автора, та може не збігатися з думкою редакції. Публікація колонок здійснються згідно Правил, а Finance.ua виконує лише роль носія. Копіювати ці авторські матеріали можна лише за наявності посилання на автора та Finance.ua.

Дивись також
Весь ринок:Особисті фінанси
Архiви:2019 2018 2017 2016 2015
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua