Наталія Ковальова: готуй тендер у жовтні. Що компанії потрібно закуповувати восени? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Наталія Ковальова: готуй тендер у жовтні. Що компанії потрібно закуповувати восени?

Фондовий ринок
666
Традиційно з передсвятковим “гарячим сезоном” асоціюється кінець листопада і грудень. Для компаній це час підбиття підсумків, затвердження нових бюджетів і планів на наступний рік. До того ж в грудні потрібно і партнерів привітати, і корпоратив для співробітників організувати.
Багато компаній починають підготовку і проводять закупівлі буквально за два-три тижні до “дня Ікс”. В результаті, в їхній тендер просто не приходять постачальники. Причина проста – вони вже завантажені і не можуть взяти додаткові замовлення.
Як уникнути подібної ситуації і які категорії товарів варто закупити уже зараз, щоб отримати кращу пропозицію на ринку, поговоримо в цьому матеріалі.
Сувенірна продукція
Серед найпопулярних подарунків для співробітників і партнерів: брендовані чашки, пледи, пляшки для води і т.д. Також останнім часом все більше замовляють ексклюзивні подарунки, які створюються індивідуально виходячи з запитів компанії.
Ясна річ, щоб нанести на продукцію тематичний брендинг або реалізувати якусь незвичайну задумку, постачальнику потрібно більше часу, ніж на стандартне замовлення. А якщо врахувати, що такий тендер краще проводити в форматі двоступеневих торгів, запитуючи тестові зразки, то на виробництво і подальше затвердження краще закладати не менше 1-1,5 місяця.
Вчасно оголошена закупівля може заощадити замовнику до 20% від первинної вартості.
 
Організація заходів
Цю категорію ідеально характеризує правило “чим раніше, тим краще”. Оренда приміщення, кейтеринг, замовлення ведучого або шоу-програма – оголошувати закупівлю таких послуг варто як мінімум за три місяці до івенту, бо розклад кращих фахівців у цій сфері розписаний надовго вперед.
Якщо ж тендер буде проводитися в листопаді, то і прийдуть в нього не 15 учасників, а лише ті, хто залишився на ринку. Тому якість послуг, навіть за умови економії, може зіпсувати враження від свята.
Крім того, в цій категорії найефективніше проводити етапні торги, тобто компанії потрібен час, щоб оцінити якість товару.
Наприклад, спробувати кейтеринг і подивитися можливі варіанти сервіровки і подачі страв, і лише після цього кликати учасників у ціновій тендер. При дотриманні всіх умов можна заощадити до 15%.
 
Поліграфічна продукція
Зокрема, блокноти, які весь наступний рік будуть використовувати співробітники компанії. В Україні зараз багато виробників, які можуть виготовити якісну брендовану продукцію з урахуванням корпоративного стилю. Це одна з найбільш конкурентних категорій товарів, і в тендерах зазвичай беруть участь мінімум 10 до 13 постачальників, а середня економія складає 10-15%.
Але щоб отримати цю вигоду, оголошувати закупівлю необхідно якомога раніше, бо товар досить сезонний, і постачальникам немає сенсу розширювати свої потужності і штат. Якщо ж замовлення буде тільки в грудні, то потрібно враховувати, що виготовлять його не раніше лютого.
 
***
Планування – невід’ємна частина ефективного процесу закупівель. Не прогнозуючи потреби компанії на кілька місяців вперед, отримати високу конкуренцію, належну якість товару і економію в торгах дуже складно.
Особливо це стосується закупівлі продукції, яка користується попитом безпосередньо на піку сезону.
Щоб не погоджуватися на товар сумнівної якості, що дивом залишився на ринку, або ж платити подвійну вартість, планувати подібні тендери варто як мінімум на півроку вперед.
На внутрішній календар закупівель компанії необхідно буде витратити час лише раз, а допомагати економити гроші і ресурси він буде щороку.
Наталія Ковальова, керівник проекту комерційних торгів RIALTO майданчика Zakupki.Prom.ua
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас