Наталія Ковальова: готуй тендер у жовтні. Що компанії потрібно закуповувати восени?


Наталія Ковальова: готуй тендер у жовтні. Що компанії потрібно закуповувати восени?

Традиційно з передсвятковим “гарячим сезоном” асоціюється кінець листопада і грудень. Для компаній це час підбиття підсумків, затвердження нових бюджетів і планів на наступний рік. До того ж в грудні потрібно і партнерів привітати, і корпоратив для співробітників організувати.

Багато компаній починають підготовку і проводять закупівлі буквально за два-три тижні до “дня Ікс”. В результаті, в їхній тендер просто не приходять постачальники. Причина проста – вони вже завантажені і не можуть взяти додаткові замовлення.

Як уникнути подібної ситуації і які категорії товарів варто закупити уже зараз, щоб отримати кращу пропозицію на ринку, поговоримо в цьому матеріалі.

Сувенірна продукція

Серед найпопулярних подарунків для співробітників і партнерів: брендовані чашки, пледи, пляшки для води і т.д. Також останнім часом все більше замовляють ексклюзивні подарунки, які створюються індивідуально виходячи з запитів компанії.

Ясна річ, щоб нанести на продукцію тематичний брендинг або реалізувати якусь незвичайну задумку, постачальнику потрібно більше часу, ніж на стандартне замовлення. А якщо врахувати, що такий тендер краще проводити в форматі двоступеневих торгів, запитуючи тестові зразки, то на виробництво і подальше затвердження краще закладати не менше 1-1,5 місяця.

Вчасно оголошена закупівля може заощадити замовнику до 20% від первинної вартості.
 
Організація заходів

Цю категорію ідеально характеризує правило “чим раніше, тим краще”. Оренда приміщення, кейтеринг, замовлення ведучого або шоу-програма – оголошувати закупівлю таких послуг варто як мінімум за три місяці до івенту, бо розклад кращих фахівців у цій сфері розписаний надовго вперед.

Якщо ж тендер буде проводитися в листопаді, то і прийдуть в нього не 15 учасників, а лише ті, хто залишився на ринку. Тому якість послуг, навіть за умови економії, може зіпсувати враження від свята.

Крім того, в цій категорії найефективніше проводити етапні торги, тобто компанії потрібен час, щоб оцінити якість товару.

Наприклад, спробувати кейтеринг і подивитися можливі варіанти сервіровки і подачі страв, і лише після цього кликати учасників у ціновій тендер. При дотриманні всіх умов можна заощадити до 15%.
 
Поліграфічна продукція

Зокрема, блокноти, які весь наступний рік будуть використовувати співробітники компанії. В Україні зараз багато виробників, які можуть виготовити якісну брендовану продукцію з урахуванням корпоративного стилю. Це одна з найбільш конкурентних категорій товарів, і в тендерах зазвичай беруть участь мінімум 10 до 13 постачальників, а середня економія складає 10-15%.

Але щоб отримати цю вигоду, оголошувати закупівлю необхідно якомога раніше, бо товар досить сезонний, і постачальникам немає сенсу розширювати свої потужності і штат. Якщо ж замовлення буде тільки в грудні, то потрібно враховувати, що виготовлять його не раніше лютого.
 
***

Планування – невід’ємна частина ефективного процесу закупівель. Не прогнозуючи потреби компанії на кілька місяців вперед, отримати високу конкуренцію, належну якість товару і економію в торгах дуже складно.

Особливо це стосується закупівлі продукції, яка користується попитом безпосередньо на піку сезону.

Щоб не погоджуватися на товар сумнівної якості, що дивом залишився на ринку, або ж платити подвійну вартість, планувати подібні тендери варто як мінімум на півроку вперед.

На внутрішній календар закупівель компанії необхідно буде витратити час лише раз, а допомагати економити гроші і ресурси він буде щороку.

Наталія Ковальова, керівник проекту комерційних торгів RIALTO майданчика Zakupki.Prom.ua

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Колонка відображає виключно точку зору автора, та може не збігатися з думкою редакції. Публікація колонок здійснються згідно Правил, а Finance.ua виконує лише роль носія. Копіювати ці авторські матеріали можна лише за наявності посилання на автора та Finance.ua.

Дивись також
Весь ринок:Фондовий ринок
Архiви:2019 2018 2017 2016 2015
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua