На українських дорогах звузили смуги руху: експерт пояснив, навіщо це потрібно
В Україні з 1 вересня 2018 року дозволили звужувати смуги руху на дорогах.
Як пояснив радник міністра інфраструктури України, фахівець з питань транспорту Віктор Загреба, оптимальна ширина смуг на безпечній дорозі не повинна перевищувати три метри.
Читайте також: З 1 вересня дороги за євростандартом: чого варто очікувати
“У населених пунктах смуга руху повинна бути не ширшою, ніж три метри. Ширина легкового автомобіля близько 2 метрів, автобуса – 2,75-2,9 м. Зараз у Києві стандартна ширина – 3,75 м, це як у Німеччині на автобанах. Тільки у них немає обмеження швидкості зовсім, а у нас нібито 50 км/год. Але часто є смуги 4 м, 4,5 м, 5 м або 6 м. Чим ширша смуга, тим швидше по ній їде водій, це науковий факт. Відповідно, в місті ширина смуг, де ходять автобуси та вантажівки – 3 м, а на тихих, спокійних вуличках – 2,75 м, можливо, навіть 2,5 м”, – розповів Загреба.
Він зазначив, що у Києві є кілька вулиць, де смуги руху вужчі, ніж 3,75 м. Серед них – Північний міст і вулиця Володимирська. “Це було подано як виняток, мовляв, у нас немає місця, а нам потрібно більше смуг”, – сказав Загреба.
При цьому фахівець вважає, що збільшення кількості смуг не позбавить Київ заторів.
“Це ще один міф. Мовляв, якщо додати смуг, то Київ поїде. Не поїде. Закон такий: додаючи нові смуги і розв’язки, місто лише збільшує попит. Наприклад, з’явилися тендери на реконструкцію Голосіївського проспекту, і замовник написав, що потрібно додати ще дві смуги, їх буде шість. Можливо, в перші два тижні після такого ремонту жителям району буде здаватися, що заторів менше. І багато з них підуть купувати собі машини. Чи хороше це рішення? Ні, бо це авто не буде де припаркувати в центрі. І це нескінченний процес. США через це вже пройшли і в Нью-Йорку розбирають хайвеї, знижують швидкість руху, бо переконалися, що система не працює”, – запевнив Загреба.
За матеріалами: Апостроф
Поділитися новиною