Проблеми метрології: коли українців почнуть ловити на камери


Проблеми метрології: коли українців почнуть ловити на камери

Для українських автомобілістів готують цілу купу законодавчих змін у частині фіксації правопорушень на дорогах, трасах і парковках. Як відомо, з кінця вересня в Україні має запрацювати т.зв. закон про парковки, який передбачає можливість виписувати штрафи без присутності водія. Але як розповів UBR.ua нардеп, радник мера Києва Дмитро Білоцерківець, з імплементацією закону виникли проблеми, через які прийнятий документ ризикує вчасно не запрацювати.

«Основна проблема, через яку міста не можуть розпочати роботу з реалізації закону, полягає в позиції метрологів. Вони кажуть, що кожен прилад, на який інспектори зможуть фіксувати порушення правил парковки, повинен бути сертифікований. Але якщо для дорожніх камер, які вимірюють швидкість, це справді необхідно, то навіщо сертифікація для смартфона або ручної фотокамери? Це питання гальмує і створення нової бази адміністративних правопорушень, і процес закупівлі софту для його роботи. Ми сподіваємося, що питання вдасться вирішити за допомогою простої постанови Кабміну, робота над якою зараз триває, і зміни до закону про метрологію вносити не доведеться. Інакше процес затягнеться в часі ще на 6-8 місяців», – зауважив в бесіді з UBR.ua Білоцерківець.

Хочуть повернути радари

Як розповіли в патрульній поліції, зараз робота ведеться не тільки над внесенням змін до низки нормативно-правових актів, щоб закон про парковки нормально запрацював з вересня, але і в принципі над врегулюванням питання використання камер фото- і відеофіксації на українських дорогах і трасах. Паралельно працюють над тим, щоб знову дозволити поліцейським використовувати для вимірювання швидкості т.зв. радари.

«Для того, щоб закон про парковки запрацював, потрібно внести зміни до низки постанов і нормативних актів. Зараз робота над цим ведеться. Закон про парковки не стосується фіксації порушень на дорогах і трасах, тільки парковок. Але щодо автовідеофіксації також розробляються окремо нормативно-правові акти. Що стосується радарів, то зараз прилади перебувають на стадії перевірки», – зауважив у розмові з UBR.ua перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.

Ще однією проблемою для початку роботи автоматичних приладів фіксації на українських дорогах, кажуть юристи, можуть стати розроблені, але досі не затверджені ДСТУ для дорожніх камер. Але і це питання намагаються оперативно владнати.

«Стандарт вже на затвердженні в Мінекономрозвитку. Проведено технічну експертизу, зараз працюють редактори і коректори. З сертифікацією проблем не буде. А ось з повіркою можуть виникнути. Кожна камера автоматичної фіксації повинна проходити перевірку на місці її встановлення – стовпи, шляхопроводи і т.п. Та й потужностей повірочних лабораторій може не вистачити», – зауважив у розмові з UBR.ua Автоюрист Володимир Караваєв.

Майстрів парковки покарають по-американськи

Так чи інакше, незабаром чиновники владнають всі правові колізії. Як тільки це відбудеться – муніципалітети оголосять війну «героям парковки».

За словами юристів, якщо порушника вдасться зловити на гарячому, на нього відразу винесуть постанову. Якщо ж водія в авто не виявиться, муніципальні інспектори або патрульні зможуть залишати квитанції або повідомлення про порушення під лобовим склом.

«Забрати автомобіль зможуть не тільки за порушення правил парковки, наприклад, стоянку на місцях для інвалідів, а й за неоплачену послугу. Якщо по базі вдасться на місці пробити власника транспорту, то відразу винесуть постанову. Якщо ж ні – буде т.зв. повідомлення про порушення, за яким потім вже зможуть надіслати штраф», – додав Караваєв.

Втім, для порушників залишається лазівка, яка допоможе уникнути покарання за порушення. Принаймні, поки це не врегулюють на законодавчому рівні. Основою для поголовного оскарження постанов, винесених без особистої присутності водія, може стати хоч і давнє, проте чинне рішення Конституційного суду «про персональну відповідальність», кажуть юристи.

«Листи щастя хоча і можуть повернутися, і штрафи за неправильну парковку можуть почати виписувати з вересня без порушника, але є багато випадків оскарження подібних рішень ще за часів, коли штрафи приходили поштою», – підкреслив у розмові з UBR.ua адвокат Вадим Володарський.

Над чим активно зараз працюють міста, так це над залученням в свій штат нових паркувальних інспекторів, які прийдуть на зміну паркувальникам. Наприклад, в Києві відкрито близько сотні вакансій для нових інспекторів. В майбутньому вони зможуть нарівні з поліцейськими виносити постанови порушникам паркування та ініціювати евакуацію транспортних засобів.

«Акцент зроблять на більш ніж 60 вулицях Києва (Хрещатик, б-р Т.Шевченка, Харківське шосе, Вишгородська і т.д.). На першому етапі інспектори і спецтранспорт працюватимуть там. Евакуаторів, які є в розпорядженні міста, на цей час має вистачити, і приватні фірми залучати не будуть. Але ці функції може взяти на себе поліція за окремими договорами», – зазначив UBR.ua Дмитро Білоцерківець.

Денис Вергун

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua