Нацбанк спростив фінансовий моніторинг за даними клієнтів


Нацбанк спростив фінансовий моніторинг за даними клієнтів

Чим активніше українські банки закривають свої відділення, тим сильніше захлинаються в фінансовому моніторингу з його громіздкими механізмами. Тому Нацбанк дозволив підопічним перейти на спрощену процедуру — віддалену.

Фінансистам дозволили більше не викликати клієнтів, чиї операції не викликають підозри, у відділення, і проводити верифікацію на відстані за допомогою різних каналів зв’язку. Від електронної пошти до телефонного зв’язку, йдеться в телеграмі Нацбанку.

«Процедури для відповідного уточнення/додаткового уточнення інформації можуть передбачати використання засобів електронної пошти (наприклад, заповнення електронного опитувальника), в тому числі із застосуванням електронного цифрового підпису/електронного підпису, або телефонного зв’язку, call-центру, інших дистанційних каналів зв’язку в межах технічних можливостей банку і клієнтів, і не передбачати особистої присутності клієнта в установі банку», — буквально говориться в документі.

При цьому чиновники дозволили банкам не ганяти людей у відділення з будь-якого приводу. І збирати додаткову інформацію лише за оказією: коли людина сама прийшла у банк для проведення потрібних операцій. Але, звичайно ж, якщо в ній впевнені.

«Зауважимо, що в разі виникнення сумнівів у достовірності отриманої інформації, достовірності документів або переоцінки ризику клієнта, банк самостійно приймає рішення про необхідність особистої зустрічі з клієнтом для підтвердження або спростування наданих ним даних», — підкреслюється в нацбанківській телеграмі.

Нею визначені три правила для ідентифікації людини:

1. Не рідше одного разу на рік, якщо ризик проведення клієнтом фінансових операцій з легалізації кримінальних доходів та фінансування тероризму оцінюється банком як високий.

2. Не рідше одного разу за два роки, якщо такий ризик оцінюється банком як середній.

3. Для всіх інших випадків термін уточнення даних не повинен перевищувати трьох років.

Все це повинно вирішити проблему, на яку все частіше скаржаться люди. Банки наполягають на їх особистій регулярній явці у відділення для формального підтвердження відомих даних.

Найчастіше у фінустанов немає реальних підстав для повторних ідентифікацій клієнтів, і вони носять формальний характер. Однак людям створюють купу незручностей: їм доводиться витрачати по півдня в чергах у банківських відділеннях, або миритися із блокуванням рахунків. Українські банки все частіше відмовляють людям в обслуговуваннв карткових рахунків і блокують гроші, коли вони не проходять фінмоніторинг.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Весь ринок:Казна та Політика
Все, що ми знаємо про:НБУ
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua