Андрій Попов: плюси і мінуси вузьких доріг в Україні


Андрій Попов: плюси і мінуси вузьких доріг в Україні

З 1 вересня 2018 року українські міські дороги будуть розмічати за євростандартом. Смуги стануть вужчими, а простір, що звільниться, віддадуть велосипедистам або громадському транспорту.

Зміни торкнуться міських вулиць: на магістралях міського значення з безперервним потоком руху. Наприклад, Столичне шосе в Києві, ширина кожної смуги стане не 3,75, а 3,5 м, на менш завантажених вулицях – 3 м. Зараз 3,5 м. На менших вулицях – 2,75 м. Зараз 3 м.

У чому плюс?

Головний аргумент «за», який озвучують чиновники: вузькі дорожні смуги змушують водіїв їхати повільніше і обережніше. І це дійсно так.

Коли простір обмежений, людині волею-неволею доводиться поводитися обережніше, щоб уникнути небезпечних ситуацій.

З наукової точки зору теж все обґрунтовано. Є така громадська організація – AASHTO (American Association of State Highway and Transportation Officials – Американська асоціація службовців державних автодоріг і транспорту).

АASHTO проводила експерименти для виявлення найбільш оптимальної ширини дорожніх смуг. Результати цього дослідження лягли в основу дорожнього законодавства багатьох країн світу, не тільки США.

Згідно з розрахунками AASHTO, широкі смуги найкраще використовувати на магістралях з безперервним рухом, за якими зручно пересуватися з великою швидкістю.

А на вулицях, насичених перешкодами у вигляді світлофорів або пішохідних переходів, цілком допустиме використання вузької розмітки.

За результатами дослідження, пропускна здатність вузьких смуг лише незначно поступається пропускній здатності широких.

Вузькі смуги впроваджені на дороги міст Європи, Азії і навіть США.

Останнє, до речі, варто підкреслити. Противники впровадження вузьких смуг в Україні найчастіше відштовхуються від європейського досвіду, наводячи як аргумент площу держави: мовляв, Україна більша, населення в ній більше, відповідно і особливості дорожнього руху тут зовсім інші. Але США – країна, більша від України, але це не завадило їм перейти на вузькі смуги в містах.

Для України перехід на вузькі смуги дозволить вирішити і деякі інші проблеми. Нерідкісні випадки, коли по широкій смузі примудряються їхати одночасно дві машини.

На вільних ділянках дороги часто влаштовуються несанкціоновані парковки, що створює перешкоди для інших учасників руху. При введенні нових правил цих проблем має поменшати.

Ризик підміни понять

Загрози і побоювання через перехід на вузькі смуги все ж є. Пов’язані вони здебільшого з загальною недосконалістю дорожньої інфраструктури в Україні.

1. Щоб розмітка доріг була за «євростандартом», ​​цим стандартам повинні відповідати самі дороги. Для комфортної їзди по вузькій дорозі її покриття має бути рівномірним і надійним, тобто без ям, вибоїн і інших перешкод. В іншому випадку буде страждати пропускна здатність. А оскільки об’їхати вибоїну без перелаштування в сусідню смугу стане складніше, це загрожує аваріями.

2. У більшості українських міст, навіть у Києві, наявність хоч якоїсь розмітки – вже удача. Розмітка роками не оновлюється, а оновлена ​​може стиратися ще до закінчення сезону.

3. Не на всіх українських дорогах вдасться забезпечити потрібну для велосипедної доріжки ширину. Вона, за стандартом, повинна бути не менше 2,5 метрів. Плюс обов’язкова наявність захисного бордюру. Таку ділянку доріг можливо отримати тільки на дорогах I і II категорій. На другорядних дорогах від звуження смуг можна звільнити від 1 до 2 метрів, але цього мало.

Варто також відзначити моральну неготовність вітчизняних водіїв до нових правил. Наші люди все ж звикли до певного простору на дорозі, їзда мало не впритул один до одного багатьох лякає.

Для українців нові правила – свого роду вихід із зони комфорту, який цілком може обернутися сплеском аварій і просто дрібних конфліктів на дорогах.

Головне, щоб новими розмітками процес не обмежувався. Хоча їх використання і несе в собі чимало переваг, але все ж в дорожній інфраструктурі України є і безліч інших проблем. Одним лише переходом на вузькі смуги ці проблеми не вирішити.

Андрій Попов, партнер Kreston GCG

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Колонка відображає виключно точку зору автора, та може не збігатися з думкою редакції. Публікація колонок здійснються згідно Правил, а Finance.ua виконує лише роль носія. Копіювати ці авторські матеріали можна лише за наявності посилання на автора та Finance.ua.

Дивись також
Весь ринок:Технології&Авто
Архiви:2018 2017 2016 2015
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua
Опитування