Людям не обов'язково підписувати договори з Київтеплоенерго - платіжки прийдуть і так — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Людям не обов'язково підписувати договори з Київтеплоенерго - платіжки прийдуть і так

Енергетика
4605
З 1 травня всі колишні споживачі Київенерго по гарячій воді і теплу віддані на піклування комунального підприємства Киевтеплокомуненерго. А це близько 1 млн особових рахунків. За ці два з гаком місяці у абонентів накопичилося чимало запитань щодо перепідписання договорів з новим обслуговуючим підприємством. Як передавати показання лічильників і, головне, що робити зі спірними нарахуваннями за комуналку?
За розпорядженням Київської міськадміністрації, прийомом і супроводом городян займається комунальний концерн «Центр комунального сервісу». І його в.о. гендиректора Андрій Щербина пояснив ключові моменти.
Складний перехід і нова квитанція
ЦКС виконує функцію абонентського відділу для Київтеплоенерго, керуючих компаній, Київводоканалу, Київенерго. Тому всі питання, пов’язані з комунальними послугами, можна вирішити в точках прийому Комунального сервісу. У столиці є 10 районних точок прийому громадян з графіком роботи з 8 ранку до 20 вечора без перерв на обід, і з 9 по 16 в суботу.
Ще є 44 точки прийому «в кроковій доступності», які розміщені в приміщенні ЖЕКів, які обслуговують будинки комунальної форми власності. Але якщо з комерційними споживачами особливих труднощів при переході не виникало, то з пересічними абонентами процес був не такий простий.
«Перехід був складним. Кияни з червня отримують єдину квитанцію, яка, до речі, сьогодні має чотири блоки для оплати: утримання будинку та прибудинкової території, водопостачання і водовідведення, гаряча вода (а в опалювальний сезон і опалення), і борги минулих періодів по Київенерго. В наступному місяці квитанція поповниться ще одним блоком – вивезення сміття. Цю послугу виділили окремо», – підкреслив Андрій Щербина.
До квитанції зараз додають ще й комунальний бюлетень, де надають інформацію щодо вмісту платіжок.
Питають, але не платять
Київенерго надала можливість Концерну вести інформаційно-роз’яснювальну роботу та прийом громадян з питань нарахувань за тепло і гарячу воду, які здійснювалися до 1 травня. Також в Центрі комунального сервісу можна укласти договір про реструктуризацію заборгованості.
Тільки за травень (з моменту переходу на Київтеплоенерго) в Центр звернулось близько 75 тис. киян. Часом, додзвонитися на гарячу лінію було нереально. Питання щодо посилення ліній і штату операторів, за словами Андрія Щербини, вирішується. При бажанні можна також писати листи з запитаннями на електронну пошту – відповідають упродовж доби-трьох. Але запитань у киян стає тільки більше.
Основне питання, яке турбує більшість людей – нарахування за тепло за минулий опалювальний період.
“Київенерго” почало вибивати гроші з боржників
«Багато киян були не згодні, з їхньої точки зору, з нарахуваннями, які вони побачили в квитанціях. Але ці питання вирішуються. У нас є можливість здійснювати перерахунки, якщо на це є підстави. У червні в наші центри звернулося ще 100 тис. киян. Питання залишаються все ті ж: щодо нарахувань, щодо передачі показань лічильників, щоб нарахування здійснювалося належним чином», – розповів Щербина.
Для погашення накопичених до 1 травня боргів, в квитанціях від Київтеплоенерго буде окрема графа. Але якщо у киян є фактичні підтвердження, що послуга не надавалася або надавалася в неповному обсязі, то після спільної комісії з Київенерго, квитанцію перерахують.
Але, навіть в такій ситуації платіжна дисципліна городян поступово поліпшується.
«Більшість платять вчасно і в повному обсязі. Але порівнювати з Київенерго поки рано. Проте, в сезон відпусток платіжна дисципліна трохи кульгає», – додав Щербина
Спірний бойлер
Багато спірних ситуацій виникає у власників бойлерів, які вирішили не користуватися централізованим гарячим водопостачанням. Оскільки їм продовжують приходити рахунки.
«Дуже часто споживачам нараховують середньомісячне споживання. Щоб цього не відбувалося, їм потрібно щомісяця подавати показання лічильника, нехай навіть вони будуть «нульові». При передачі показань онлайн досить просто відзначити наявність бойлера в квартирі», – пояснив Щербина.
Не менш важлива проблема – це загальне нерозуміння процесу переходу. Як саме відбувається процес переукладання договорів з Київтеплоенерго.
Хоча, як пояснив Андрій Щербина, для переходу на обслуговування в нову структуру не обов’язково навіть виходити з дому – дані абонентів «перекинули» автоматично. Тож стояти в чергах з папірцями немає необхідності. За винятком кількох випадків.
«У газеті «Хрещатик» був опублікований публічний договір. Він нічим принципово не відрізняється від попереднього. Споживач за фактом приймаючи послуги підпадає під дію цього договору. Також з ним можна ознайомитися на сайті ЦКС. Якщо у людини не було договору з Київенерго, або якщо змінився власник житла, або якщо людина має бажання отримати саме паперовий варіант договору, в такому випадку вже можна звертатися в ЦКС. Для цього потрібен паспорт, ідентифікаційний код та документ, який підтверджує право власності на квартиру. Але підкреслюю, терміновості в переукладанні договорів немає – діє публічний договір», – запевнив експерт.
Прискорили банки
Фактичні показники лічильників на холодну, гарячу воду потрібно подавати з 11 і до останнього дня місяця в ЦКС. При оплаті в банку, вписати ці дані можна прямо в квитанцію в відповідну графу, і вони автоматично потраплять в систему. Ще один спосіб для передачі даних лічильників – звернутися в Центр комунального сервісу і заповнити форму. В крайньому випадку, передати показники можна по телефону 247-40-40.
Але в Центри не завжди потрібно звертатися для передачі показань лічильників. Можна просто створити «особистий кабінет» на сайті ЦКС. За словами Андрія Щербини, в них зареєстровано вже більше третини киян. Там можна вносити показання лічильників, отримувати повну історію проплат і нарахувань, залишити заявку на реструктуризацію боргу, сплатити комуналку онлайн. А з карткою киянина це можна зробити без додаткової комісії.
До слова, банківські платежі за комуналку тепер проводять значно швидше – не 3-7 днів, як раніше, а протягом доби.
При бажанні, оплату можна здійснити безпосередньо в Центрах, як готівковим, так і безготівковим способом. Але в ЦКС все ж будуть робити акцент на дистанційних платежах.
«Працюємо над удосконаленням процесу прийому громадян, над тим, щоб було ще більше можливості отримати послуги дистанційно, вчимо людей похилого віку користуватися сайтами, щоб більше городян платило онлайн», – розповів Щербина.
Денис Вергун
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас