5 методів збільшення прибутків с/г компаній — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

5 методів збільшення прибутків с/г компаній

Аграрний ринок
684
Власники вкладають гроші, щоб отримати пасивний прибуток. Прибуток, який буде давати у перспективі більше, ніж відсотки у банку, цінні папери чи нерухомість. Це ідеальна картинка: ваш бізнес працює без вас та регулярно виплачує вам обумовлену частину прибутку.
Наскільки цей план збувається? За даними державної статистики України серед підприємств – сільгоспвиробників у 2016-му році було 88,7% прибуткових підприємств від загальної кількості агровиробників. Отже, доволі непогано. Але чи отримує власник омріяну суму прибутку? Із власної практики можу сказати, що рідко. Крім того, є такі, що взагалі не планують фінансову частину свого бізнесу.
1.Власник – це законодавча влада компанії
Ви розпочали бізнес – ви приймаєте рішення та встановлюєте показники успіху.
Щоб підвищувати прибутковість, потрібно докласти зусиль саме власнику. Майже неможливо організувати процеси ефективно без участі власника на етапі організації процесів та регулярного контролю за ключовими кількісними показниками та фінансовими показниками бізнесу.
Ваш бізнес – це проекція ваших уподобань, принципів, намагань і цінностей. Ви повинні встановити наступні правила:
•система бюджетування та бюджетний цикл
•виконавці: розподіл ролей та обов`язків
•контроль: як здійснюється, хто відповідальний, регулярність
•вибір варіантів облікової політик
•основні засади та правила роботи із персоналом
•політика взаємодії із постачальниками, клієнтами та державою
•правила документообігу та доступу.
Делегуючи встановлення правил тим, хто буде їх виконувати, ви вже втрачаєте вплив на процеси. Можна делегувати виконання та оформлення. Дивно очікувати, що виконавець поставить власні пріоритети нижче, ніж фінансовий інтерес власника. Встановлюючи правила, людина в першу чергу подбає про себе та свою захищеність, свій фінансовий інтерес і комфорт.
2.Комунікації – основа ефективної роботи
Агробізнес залежний від багатьох напрямків комунікацій:
•Висока залежність від пайщиків. Людям потрібно знати власника, довіряти йому, спілкуватись.
•Важливість контролю за використанням ресурсів (безконтрольність та безкарність – знищують бізнес).

•Політика спілкування з персоналом.
•Спілкування з постачальниками, покупцями, контролюючими органами, і т.д.
Буває, що бухгалтер відповідає на незаконні запити податкової, надає копії документів, платить не передбачені законом аванси, а власник або навіть керівник можуть і не знати цього, не встановивши правила. І такі моменти з’ясовуються при залученні зовнішніх консультантів або аудиторів.
3.Стратегічне планування
Бізнес – мета «заробити гроші» або «вижити чи протриматися в тяжкі часи» – далекі від стратегічного планування.
Уявимо шкільну задачу про шлях із точки А в точку Б. Ви в точці А із наявними у вас ресурсами. Щоб дійти до бажаного результату (точки Б), необхідно чітко прописати всі деталі точки Б. Куди саме ви хочете дістатися? Що це, де знаходиться, як виглядає, як ви зрозумієте, що дісталися до місця призначення? Для цього потрібно зафіксувати:
•Що конкретно бажає отримати власник
•Скільки
•У який проміжок часу чи на яку дату.
І коли ви розумієте куди потрібно рухатися, ви прописуєте кроки та способи «Як дійти з А до Б?» Без цього шанси дістатися місця призначення невеликі. Тому дуже рекомендую візуалізувати в окремий внутрішній документ стратегію бізнесу та шляхи її досягнення. Це важливо як для власника, так і для найманих працівників.
4.Закони треба знати, щоб виконувати
Якщо стратегія є, але про неї ніхто не знає, то хто ж її буде втілювати? Бажано, щоб власник хоча б раз на рік публічно висловлював стратегічні плани, результати роботи, відмічав людей за досягнення та т.і. Виконавці повинні базувати свої операційні рішення на стратегічних планах компанії, щоб досягти головної мети – прибутку. Коли немає розуміння виконавців, кожен досягає своїх конкретних планів, або планів керівника вище рангом.
5.Функції, підпорядкованість та конфіденційність
У кожного працівника доступ до інформації повинен бути рівно настільки, щоб його було достатньо для виконання його функцій та повноважень.
Загально поширена практика в іноземних компаніях передавати облік заробітних плат зовнішнім виконавцям. Це зменшує ризик витоку інформації між працівниками, покращує атмосферу в компанії, та зазвичай зменшує ризик штрафів за трудовим законодавством.
Важко переоцінити законодавчу роль власника. Він – основа, без нього не було б конкретного бізнесу. Але щоб цей бізнес працював ефективно та плани власника були досягнені, потрібно спочатку вкласти не тільки гроші, а й власні бажання, енергію, та залучити виконавців до досягнення результатів.
Наталія Шевченко фінансовий директор ТОВ Оттен Консалтинг
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас