Ольга Манелюк: як написати ефективний White paper? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ольга Манелюк: як написати ефективний White paper?

Фінтех і Картки
858
Хороший White paper – половина успіху кампанії на ICO. Сьогодні це знають практично всі розробники. Але, як і раніше, не всі з них розуміють, як же саме потрібно писати «вайтпейпер», щоб він вважався «хорошим». спробуємо розібратися.
Передусім, хороший White paper має виконувати дві ключові функції: викликати інтерес і переконувати в результаті.
Іншими словами, інвестор, прочитавши текст, повинен відразу зрозуміти, що перед ним дійсно вартий проект, а його автори – серйозна команда, яка завжди каже правду і зуміє довести справу до кінця.
Щоб написати саме такий White paper, потрібно правильно подавати інформацію, приділяючи особливу увагу деталям.
Зручність для читання
Чим легший і зручніший для сприйняття White paper, тим вища ймовірність, що інвестори захочуть з ним працювати. Це означає, що текст повинен бути структурований: зміст з переліком розділів – на початку, контактні дані – в кінці, приваблива обкладинка – зверху.
Розділи з технічним описом продукту повинні бути максимально докладними і технічно грамотними.
Що стосується стилю викладу і дизайнерського оформлення – тут все неоднозначно.
Є успішні проекти, автори яких писали свої «вайтпейпери» в сухому науковому стилі і без художніх шедеврів, а існують і такі, хто, навпаки, зробив ставку на барвистість.
До числа перших можна віднести White paper розробників Aerternity, проекту, що зібрав на ICO 34 млн доларів, а других – Enjincoin, який залучив 12 млн доларів.
Порадити в даному випадку можна тільки одне: вибирайте стиль в залежності від смаків інвесторів, яким плануєте показати свій проект.
Проблема
Багато молодих розробників, презентуючи свій продукт, роблять упор тільки на опис і технічні характеристики створеного ними продукту.
Часто при цьому звучать фрази типу «це технологічний прорив», «подібна технологія – єдина в своєму роді», «раніше ніхто так не робив нічого подібного» і т. д.
Все це чудово, але інвесторів в першу чергу цікавить вигода. Якщо вони не побачать можливості заробітку для себе, то навіть найкращі ідеї залишаться незатребуваними. Тому приділіть цьому особливу увагу в своєму White paper.
Вкажіть проблеми, які допомагає вирішити ваш продукт, які нові можливості він відкриє в майбутньому і як їх можна монетизувати.
Зовсім добре, якщо у вас вже є діючий прототип, і ви на практиці можете показати інвестору доступні перспективи.
Плани і стратегія
Чи замислювалися ви над тим, як розвивати і просувати свій продукт після того, як він буде створений? Якщо ідеї щодо цього є – обов’язково пропишіть їх в вайтпейпері.
Якщо їх немає – саме час знайти, а результати, знову ж таки, вказати в вайтпейпері. Інвестору важливо знати, що розробник здатний не тільки зробити обіцяний продукт, але і монетизувати його. В ідеалі White paper має містити плани команди на найближчі рік-півтора, включаючи бета-запуск.
Також важливо детально розписати плани щодо використання залучених коштів. Це необхідно для підвищення довіри.
Сьогодні в світі ICO дуже багато кампаній, автори яких повідомляють про плани щодо створення якихось «індустріальних консорціумів» або запуску серії заходів для «розвитку галузі».
Все це звучить занадто розпливчасто і викликає суцільні сумніви у розробників. Краще уникати подібних формулювань і надавати тільки «голі» факти.
Команда
Серед осіб, задіяних у проекті, повинні бути всі необхідні для його реалізації фахівці. І всіх їх, ясна річ, потрібно згадати в White paper.
Не тільки одну-дві ключові персони, але всіх, хто бере участь у розробці. А також у просуванні і продажах. Саме так.
Продажі – важлива складова успіху вашого продукту, і наявність у команді відповідного фахівця необхідна. Не забуваємо, що інвестору важлива не тільки розробка продукту, але і його монетизація.
Токени
Окремий розділ White paper необхідно присвятити роботі з токенами. Зокрема, важливо вказати, коли вони будуть випущені, і пояснити, як відбуватиметься старт продажів, чи буде здійснюватися процедура зворотних викупів тощо.
Якщо подібних згадок не буде, багато інвесторів можуть запідозрити розробників у нечесній грі. Наприклад, в бажанні маніпулювати цінами на токени після відкриття продажів.
Висновок
Як бачите, підготовка White paper – завдання не з простих. Вона вимагає уважності і вдумливості. І не любить поспіху: краще все відразу продумати і підготувати інвестору максимальної повний документ, ніж втратити важливі деталі заради економії часу.
Пам’ятайте, що не тільки унікальність вашого продукту важлива інвестору, а й професіоналізм вашої команди.
Ольга Манелюк, Head of Corporate Business Kreston GCG
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас