Ольга Манелюк: як написати ефективний White paper?


Ольга Манелюк: як написати ефективний White paper?

Хороший White paper – половина успіху кампанії на ICO. Сьогодні це знають практично всі розробники. Але, як і раніше, не всі з них розуміють, як же саме потрібно писати «вайтпейпер», щоб він вважався «хорошим». спробуємо розібратися.

Передусім, хороший White paper має виконувати дві ключові функції: викликати інтерес і переконувати в результаті.

Іншими словами, інвестор, прочитавши текст, повинен відразу зрозуміти, що перед ним дійсно вартий проект, а його автори – серйозна команда, яка завжди каже правду і зуміє довести справу до кінця.

Щоб написати саме такий White paper, потрібно правильно подавати інформацію, приділяючи особливу увагу деталям.

Зручність для читання

Чим легший і зручніший для сприйняття White paper, тим вища ймовірність, що інвестори захочуть з ним працювати. Це означає, що текст повинен бути структурований: зміст з переліком розділів – на початку, контактні дані – в кінці, приваблива обкладинка – зверху.

Розділи з технічним описом продукту повинні бути максимально докладними і технічно грамотними.

Що стосується стилю викладу і дизайнерського оформлення – тут все неоднозначно.

Є успішні проекти, автори яких писали свої «вайтпейпери» в сухому науковому стилі і без художніх шедеврів, а існують і такі, хто, навпаки, зробив ставку на барвистість.

До числа перших можна віднести White paper розробників Aerternity, проекту, що зібрав на ICO 34 млн доларів, а других – Enjincoin, який залучив 12 млн доларів.

Порадити в даному випадку можна тільки одне: вибирайте стиль в залежності від смаків інвесторів, яким плануєте показати свій проект.

Проблема

Багато молодих розробників, презентуючи свій продукт, роблять упор тільки на опис і технічні характеристики створеного ними продукту.

Часто при цьому звучать фрази типу «це технологічний прорив», «подібна технологія – єдина в своєму роді», «раніше ніхто так не робив нічого подібного» і т. д.

Все це чудово, але інвесторів в першу чергу цікавить вигода. Якщо вони не побачать можливості заробітку для себе, то навіть найкращі ідеї залишаться незатребуваними. Тому приділіть цьому особливу увагу в своєму White paper.

Вкажіть проблеми, які допомагає вирішити ваш продукт, які нові можливості він відкриє в майбутньому і як їх можна монетизувати.

Зовсім добре, якщо у вас вже є діючий прототип, і ви на практиці можете показати інвестору доступні перспективи.

Плани і стратегія

Чи замислювалися ви над тим, як розвивати і просувати свій продукт після того, як він буде створений? Якщо ідеї щодо цього є – обов’язково пропишіть їх в вайтпейпері.

Якщо їх немає – саме час знайти, а результати, знову ж таки, вказати в вайтпейпері. Інвестору важливо знати, що розробник здатний не тільки зробити обіцяний продукт, але і монетизувати його. В ідеалі White paper має містити плани команди на найближчі рік-півтора, включаючи бета-запуск.

Також важливо детально розписати плани щодо використання залучених коштів. Це необхідно для підвищення довіри.

Сьогодні в світі ICO дуже багато кампаній, автори яких повідомляють про плани щодо створення якихось «індустріальних консорціумів» або запуску серії заходів для «розвитку галузі».

Все це звучить занадто розпливчасто і викликає суцільні сумніви у розробників. Краще уникати подібних формулювань і надавати тільки «голі» факти.

Команда

Серед осіб, задіяних у проекті, повинні бути всі необхідні для його реалізації фахівці. І всіх їх, ясна річ, потрібно згадати в White paper.

Не тільки одну-дві ключові персони, але всіх, хто бере участь у розробці. А також у просуванні і продажах. Саме так.

Продажі – важлива складова успіху вашого продукту, і наявність у команді відповідного фахівця необхідна. Не забуваємо, що інвестору важлива не тільки розробка продукту, але і його монетизація.

Токени

Окремий розділ White paper необхідно присвятити роботі з токенами. Зокрема, важливо вказати, коли вони будуть випущені, і пояснити, як відбуватиметься старт продажів, чи буде здійснюватися процедура зворотних викупів тощо.

Якщо подібних згадок не буде, багато інвесторів можуть запідозрити розробників у нечесній грі. Наприклад, в бажанні маніпулювати цінами на токени після відкриття продажів.

Висновок

Як бачите, підготовка White paper – завдання не з простих. Вона вимагає уважності і вдумливості. І не любить поспіху: краще все відразу продумати і підготувати інвестору максимальної повний документ, ніж втратити важливі деталі заради економії часу.

Пам’ятайте, що не тільки унікальність вашого продукту важлива інвестору, а й професіоналізм вашої команди.

Ольга Манелюк, Head of Corporate Business Kreston GCG

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Колонка відображає виключно точку зору автора, та може не збігатися з думкою редакції. Публікація колонок здійснються згідно Правил, а Finance.ua виконує лише роль носія. Копіювати ці авторські матеріали можна лише за наявності посилання на автора та Finance.ua.

Дивись також
Весь ринок:Фінтех і Картки
Архiви:2019 2018 2017 2016 2015
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua