Іван Портной: про шанси України в світовому e-commerce


Іван Портной: про шанси України в світовому e-commerce

За останнє десятиліття глобальна електронна комерція і роздрібні продажі в онлайні різко збільшилися. Хороша новина для інтернет-підприємців — зростання продовжиться.

За даними Global Digital report 2018, кількість людей, які купують в онлайні споживчі товари, зросла на 8%. Це близько 1,8 мільярда осіб по всьому світу. Так, один китайський маркетплейс Tmall відправляє 12 мільйонів посилок на день.

ТОП-5 країн e-commerce

Вже кілька років в ТОП-5 країн за обсягом ринку e-commerce входять Китай, США, Велика Британія, Японія, Німеччина. Причини – велика кількість населення і дуже високе інетрнет-проникнення. Так, в Китаї, США, Великій Британії кожен другий користується інтернетом.

Дуже швидко зростає кількість мобільних користувачів. Їх уже понад 70% і буде більше. При цьому вони надактивні в онлайні. Все, що можна зробити зі смартфона за 5 хвилин, вони роблять — перевіряють пошту, спілкуються в соцмережах, купують товари, шукають інформацію і т. д.

Особливо це характерно для США, де мобільні технології – сильні драйвери зростання e-commerce. На цій хвилі компанії розробляють нові технологічні рішення, щоб максимально спростити купівлі в онлайні. Так, Amazon створив Алексу. Це голосовий особистий помічник, який допомагає вмикати музику, будильник, купувати товари в онлайні, замовляти таксі і т. д.

E-commerce в Китаї драйвялть найбільші маркетплейси Alibaba і Aliexpress. Вони привели на ринок більш ніж 400 млн покупців і залишаються майданчиками з найбільшою кількістю інтернет-продавців.

Крім того, в Китаї дуже популярний WeChat. У цьому додатку можна обмінюватися повідомленнями, брати кредити, оплачувати будь-які онлайн і офлайн послуги — рахунки за комунальні послуги, кафе, таксі, аж до покупок на звичайному ринку.

У Великій Британії драйвером виступають онлайн-оплати. Найчастіше британці платять кредитками – це понад 75% всіх онлайн-транзакцій, 21% йдуть через PayPal, а 4% — прямий банківський платіж.

Висока концентрація міського населення, а також тривалий робочий день у Японії забезпечують високий попит на онлайн сервіси для замовлення товарів та послуг.

Читайте також: Що робити українським інтернет-підприємцям, щоб їхній бізнес розвивався в 2018 році

У Німеччині величезною популярністю користуються електроніка, техніка особистого користування, гаджети. Їх у 2017 році купили в онлайні на суму в $14 млн.

Таким чином, у розвинених країнах e-commerce давно став частиною повсякденного життя. В онлайн купується все — починаючи від великої побутової техніки, закінчуючи зубною пастою, пральним порошком і продуктами харчування.

Україна vs світ

У ринку електронної комерції України відмінні перспективи. Хоча частка електронної торгівлі становить всього 3% від загального рітейлу, вона зростає на 30% на рік.

Це швидше, ніж у європейський країнах, де темпи зростання кілька років поспіль тримаються на рівні 13-15% на рік.

Проникнення інтернету серед населення нижче, але перебуває на хорошому рівні — 58%.

Мобільне проникнення, за різними даними, досягло від 128% до 149%.

Це означає, що практично кожен українець є мобільним абонентом, причому третина населення користується одночасно кількома операторами. При цьому, проникнення смартфонів в Україні лише 44%. Тому є куди зростати.

Що стосується онлайн-покупок зі смартфона, то, приміром, за нашими даними, за 3 роки кількість мобільних користувачів маркетплейса Prom.ua зросла в 2,5 разу.

Після того, як ми запустили мобільний додаток, цей тренд посилився — щомісяця кількість мобільних користувачів збільшується на 10%.

Український e-commerce розвивається за рахунок онлайн-покупок в категорії одяг і техніка з електронікою. Це пов’язано з тим, що українці звикли в живу вивчати товар в магазині, а потім купувати дешевше в інтернеті. Зараз менша вартість товару в онлайні — це норма.

Що потрібно зараз для ринку e-commerce в Україні?

Масовий злам у свідомості — розуміння того, що в онлайні простіше купувати все — як продукти харчування, шампуні, дитячі товари, так і велику техніку, товари і послуги для бізнесу і т. д.

Розуміючи перспективи ринку, великі гравці впроваджують нові можливості.

Так, Нова пошта доставляє замовлення в будь-яку точку країни протягом 1-2 діб. Навіть у порівнянні з лідером e-commerce, США, це дуже швидко.

Укрпошта спрощує оформлення посилок, знижує тарифи на міжнародні відправлення і відкриває сучасні відділення.

Інтернет-підприємці швидко на це відреагували. Наприклад, з жовтня 2017 року продавці Prom.ua через Укрпошту відправили 50 тис. посилок загальною вагою 60 тонн.

Про що це свідчить? Україна хоч і не входить в ТОП e-commerce лідерів, але взяла хороший старт і тримає темп зростання.

Як підприємці, так і звичайні користувачі все більше довіряють онлайну і готові користуватися сервісами, які роблять їхнє життя і простішим і зручнішим.

Щоб зберегти динаміку, малому, середньому та великому бізнесу потрібно покращувати клієнтський досвід, підвищувати рівень сервісу, тим самим завойовуючи довіру користувачів.

Іван Портной, CEO маркетплейсу Prom.ua

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Колонка відображає виключно точку зору автора, та може не збігатися з думкою редакції. Публікація колонок здійснються згідно Правил, а Finance.ua виконує лише роль носія. Копіювати ці авторські матеріали можна лише за наявності посилання на автора та Finance.ua.

Також з цієї теми: Фінтех і Картки
Дивись також
Весь ринок:Фінтех і Картки
Архiви:2018 2017 2016 2015
В Контексті Finance.ua
Опитування