Що принесе єврономерам розмитнення за «молдавським сценарієм»


Що принесе єврономерам розмитнення за «молдавським сценарієм»

Парк автомобілів на іноземній реєстрації постійно зростає: згідно з офіційними статистичними даними, єврономери – найбільший і найактивніший сегмент українського авторинку. Якщо і надалі не буде змін в законодавстві, які спростять і здешевлять розмитнення автомобілів, через кілька років, ймовірно, більше половини всіх автомобілів на наших дорогах матимуть «чужі» номерні знаки.

Розв’язати проблему «єврономерів» і питання доступності б/у автомобілів в цілому намагалися не раз. Депутати реєстрували законопроекти, проте жоден з варіантів так і не був реалізований на практиці. Одна з найпопулярніших ідей останнього часу – так званий «молдавський сценарій».

Звичайне розмитнення легкового автомобіля у наших сусідів зараз виглядає так: при ввезенні машини потрібно заплатити акцизний збір, який залежить від віку авто, типу і об’єму його двигуна. ТЗ віком понад 7 років розмитнити не можна. На гібридні авто діє знижка на акциз в розмірі 50%, для вантажівок замість акцизу сплачується 20% ПДВ. Також вирішено питання з раритетними машинами – для них діє фіксована ставка акцизу в 222 тисячі леїв (близько 10 850 євро). Додатково оплачується митний збір (0,4% від вартості ТЗ) і екологічний збір (0,5%).

Тепер щодо «єврономерів», яких свого часу в Молдові теж було чимало. Уряд цієї країни дозволив провести одноразову амністію машин на іноземній реєстрації, ввезених до 1 листопада 2016 року, зі знижкою від діючих ставок акцизу в розмірі 70%. Обмеження за роком випуску теж було знято – машини віком понад 10 років обкладалися акцизом як 10-річні. Скасували обов’язкове надання сертифікату. Варто зауважити, що зараз в Молдові максимально допустимий вік для розмитнення авто становить 7 років, хоча за правилами 2016-го було 10.

Амністія «єврономерів» тривала з 1 січня до 1 квітня 2017 року, але через велику кількість бажаючих легалізувати свої авто термін був продовжений до 1 липня того ж року.

Пільгове розмитнення («легалізація») проводилося за ставками акцизу 2016 року, який тоді ще був прописаний в євро. Перед розмитненням необхідно було надати «віньєтку», тобто документ про сплату збору за користування дорогами і довести факт керування цим авто до 1 листопада 2016 року.

Зрозуміло, що для реєстрації ТЗ в Молдові вже на нового (фактичного) власника, потрібно виїхати за кордон, укласти з власником «з брифа» договір купівлі-продажу, зняти авто з обліку в країні приписки, а тоді вже звертатися до місцевих органів реєстрації.

Скільки коштувало «легалізувати» машину з іноземною реєстрацією в Молдові? Візьмемо для розрахунку прикладів найдорожчі категорії за віком, тобто 10+ років. Якщо бензиновий двигун мав об’єм 0.9 л, пільговий акциз становив 140 євро; 1.3 л – 230 євро; 2.5 л – 1140 євро; 3.5 л – 3700 євро. Дизельні авто з двигуном 1.5 л обходилися в 270 євро; 2.5 л – 1150 євро; 3.5 л – 3700 євро.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua