У МОЗ детально роз'яснили процедуру укладання декларації з лікарем — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У МОЗ детально роз'яснили процедуру укладання декларації з лікарем

Особисті фінанси
3297
У квітні розпочинається загальнонаціональна кампанія «Обери свого лікаря», під час якої українці мають укласти з лікарем первинної ланки декларацію про надання медичних послуг.
Для чого і як укладати декларацію, йдеться у роз’ясненні Міністерства охорони здоров’я, оприлюдненому на сайті відомства.
«Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватися саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державі (Національній службі здоров’я України, НСЗУ), що оплата за ваше обслуговування має находити у цей медзаклад», – йдеться у повідомленні.
Зазначається, що декларація не є юридичним документом і не підписується «раз і назавжди»: у будь-який момент пацієнт може укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову декларацію з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі.
Вибір лікаря відбувається за бажанням пацієнта, а не місцем реєстрації чи проживання.
Однак лікар може відмовити в підписанні декларації, якщо він уже набрав максимально рекомендовану кількість пацієнтів: сімейний лікар може обслуговувати 1 800 пацієнтів, терапевт – 2 000, педіатр – 900. Ця цифра може бути дещо більшою для лікарів, які працюються у селах. Наприклад, якщо у селі проживає 2 000 людей, то всі вони отримають змогу підписати декларацію з сімейним лікарем. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. Це питання контролюватиме НСЗУ.
Як роз’яснює МОЗ, для підписання декларації з лікарем пацієнту необхідно здійснити такі кроки.
  • Пацієнт має звернутися до медзакладу, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким він хоче підписати декларацію. З собою потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо людина підписує декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то треба взяти також свідоцтво про народження дитини.
При цьому заклад, в якому працює обраний пацієнтом лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Інформацію щодо цього можна уточнити в реєстратурі або у лікаря чи перевірити самостійно на сайті: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/.
  • Дані та контактний телефон пацієнта внесуть у систему «Електронне здоров’я». Це зробить уповноважена особа закладу ПМД: в різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо.
Декларації укладаються виключно в електронній формі – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Щоб пересвідчитись, що декларацію підписує реальна людина і унеможливити будь-які спроби шахрайства, вводиться підтвердження за допомогою СМС-коду, який надходить на номер мобільного телефону пацієнта. Якщо у пацієнта немає мобільного, для підтвердження уповноважена особа медзакладу сфотографує чи відсканує оригінали його документів, щоб долучити їх до декларації в електронній системі.
  • Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» примірник декларації для перевірки.
  • Якщо все правильно, уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» ще один примірник декларації. Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.
  • Пацієнт підписує два примірники декларації. Один із примірників залишається у нього, інший – у медзакладу.
  • Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров’я».
Після укладення декларації з лікарем гроші за обслуговування пацієнта держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює обраний пацієнтом лікар. Цей процес розпочнеться відразу, коли медзаклад «увійде у медреформу»: автономізується та укладе договір з НСЗУ, додали в МОЗ.
За матеріалами:
Главком
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас