УЗ заощадить 1,3 млрд грн в 2018 році завдяки сильному зниженню податку за користування землею
Верховна Рада встановила для “Укрзалізниці” на поточний рік єдину ставку податку за користування земельними ділянками на рівні 0,25%.
Це дозволить компанії заощадити 1,3 млрд гривень, повідомляє медіацентр УЗ “Магістраль”.
Крім того, завдяки скасуванню акцизу на дизпаливо для локомотивів і всюдихідної техніки УЗ зможе заощадити в цьому році ще 1,1 млрд гривень.
“По земельній ренті суспільству фактично повернули пільгову податкову ставку на користування земділянками. Вона була втрачена після того, як в 2015 році податок на землю став одним з основних джерел наповнення міських і селищних бюджетів, а місцеві депутати отримали право визначати його розмір. Тому ставки для УЗ фактично зросли в 250 разів – до 3% від нормативної грошової оцінки на земельні ділянки в межах населених пунктів та до 5% – за межами населених пунктів у разі відсутності нормативної грошової оцінки”, – повідомляє медіацентр.
За словами директора УЗ з економіки та фінансів Андрія Рязанцева, муніципальна влада непередбачувано міняла розмір земельної ренти, тому щомісяця зростали відрахування компанії на сплату податку до місцевих бюджетів. В середньому по Україні ставка земельного податку для УЗ коливалася в межах 1,25-1,3% від оціночної вартості ділянки.
У користуванні УЗ перебуває понад 230 тис. га землі, 80% – під об’єктами залізничної інфраструктури. У 2015 році УЗ сплатила 350 млн гривень податків за користування земділянками, а в 2017-му – вже 1,6 млрд гривень. За словами Рязанцева, якби депутати не підтримали пропозицію УЗ щодо повернення пільгового оподаткування, то в поточному році УЗ довелося б сплатити близько 3 млрд гривень за користування землею, а так вона заплатить близько 300 млн гривень.
Рязанцев також зазначив, що скасування акцизу на дизпаливо для локомотивів і всюдиходів є справедливим для УЗ, бо її рейкова техніка не їздить по дорогах і таким чином УЗ не повинна робити відрахування в Дорожній фонд, з якого фінансується ремонт доріг.
За матеріалами: Центр транспортних стратегій
Поділитися новиною