3247
Чому «єврономери» в Україні нажили собі стільки ворогів
— Технології&Авто
У 2017 році в Україну ввезли кілька сотень тисяч нерозмитненого секонд-хенду з єврономерами і менше 80 тис. нових легковиків. Водночас вітчизняні автозаводи в 2017-му видали з конвеєрів за рік менше 8 тис. легкових машин.
Звісно, на сумні для автопрому підсумки року вплинули не тільки масові «поставки» старої техніки на єврономерах. Українці також активно ввозили і розмитнювали іномарки за «пільговими» акцизами – їх ввезли майже стільки ж, скільки продали нових.
Насправді «бляхи» ґрунтовно підкосили внутрішні перепродажі б/у легковиків і буквально обвалили ціни на цьому ринку. Але в цьому є і «плюс» – раніше ціни на вживані автомобілі були досить високими, зараз вони стали доступнішими українцям. Але «мінусів» набагато більше.
Вплив ввезення б/у техніки на продажі нових автомобілів бюджетного сегменту (в першу чергу В- і С-класів) також є. Логіка багатьох покупців зрозуміла і проста: навіщо купувати за $ 8 тис. новий Lanos, якщо можна купити за $ 3 тис. справжню BMW? Так, у віці й порядком пошарпану, але зате з трилітровим мотором і шкіряним салоном!
Багато споживачів готові платити за пошарпані іномарки з неясним юридичним майбутнім, і у відповідь на попит тут же з’явилася пропозиція: фірми і перегонщики-одинаки поставляють машини з Європи в найкоротші терміни і на будь-який смак.
Відмова від купівлі автомобілів в автосалонах на користь дешевих уживаних машин з Європи – крок назад з точки зору розвитку економіки України.
Але це ще півбіди. На думку експертів, головна неприємність, яку несуть з собою підсумки року в вигляді тисяч нерозмитнених іномарок з європейських шротів – деградація автомобільної галузі України в цілому. Масове поповнення (з-за кордону!) автопарку автомобілями з малим залишковим ресурсом означає крок назад для транспортної інфраструктури.
Якщо порівнювати стару «беушку» з новими, нехай навіть бюджетного класу автомобілями, то в наявності відразу кілька ознак втрати цивілізованого автомобільного співтовариства. По-перше, зниження завантаження мережі офіційних автосалонів з широким штатом співробітників і відповідними податками в казну.
По-друге, непотрібність фірмових СТО з високим рівнем сервісу і кваліфікованим персоналом. По-третє, вимирання супутньої новим автомобілям інфраструктури – банківське кредитування, лізинг, асистанс.
І нарешті, це зупинка українських автомобільних заводів, які в кращі роки випускали майже півмільйона легковиків, вантажівок і автобусів. Природно, з відповідним завантаженням сотень суміжних підприємств і мільйонними відрахуваннями в казну. Сьогодні легкові автомобілі худо-бідно випускають лише два заводи – «Єврокар» і ЗАЗ, але ж ще десять років тому повноцінних заводів було вдвічі більше, а обсягів виробленої продукції – в сотні разів більше.
На складальних ковейерах українських автозаводів і суміжників були зайняті тисячі робітників. Українські автомобілі забезпечували замовленнями безліч підприємств у декількох галузях промисловості.
Замість цього – машини з третіх рук, напівлегальні ділки-перекупники, придорожні торгові майданчики, гаражі у «дяді Васі», кустарні доопрацювання для спрощення ремонту, мийка з відра та інші принади тіньової економіки. Ніхто з них не платить ніяких податків в казну держави, але при цьому хочуть їздити європейськими дорогами…
Подібне вже було в історії України, коли в 1990-х роках відкрилися кордони і в країну хлинув потік пошарпаних іномарок. Бізнесу і владі коштувало чималих зусиль і багатьох років, щоб побудувати в країні цивілізований ринок автомобілів і супутніх послуг, і разом з ним – справжню автомобільну цивілізацію.
Ігор Григор’єв
За матеріалами: autonews.ua
Поділитися новиною
Також за темою
Названо ТОП-5 кросоверів, якими найбільше задоволені власники (фото)
Time назвав найкращі винаходи 2025 року (відео)
Google Chrome автоматично вимикатиме сповіщення від неактивних сайтів
На ринок виходить електрокросовер Hyundai Elexio (фото)
Стартап Reflection AI планує створити відкриту альтернативу OpenAI та китайським ШІ-гігантам
BYD представила бюджетний гібридний седан із запасом ходу 2000 км (фото)