Що стоїть за реформою паркування в Україні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Що стоїть за реформою паркування в Україні

Особисті фінанси
1112
Верховна Рада дозволила штрафувати за неправильне паркування, зафіксоване автоматичною камерою спостереження або інспекторами з паркування. Останні отримають право не тільки складати постанови про притягнення до адміністративної відповідальності (нарівні з поліцією), але і відправляти неправильно припарковані машини на штрафмайданчик.
Попередньо інспектори зобов’язані зафіксувати на фото або відеоапаратуру всі обставини (час, місце, стан машини в різних ракурсах) порушення і скласти акт огляду та тимчасового затримання автомобіля.
Положення містяться в депутатському законопроекті №5364, прийнятому 21 грудня 2017 року. Якщо закон підпише президент, документ набере чинності через 180 днів. За цей час Кабмін повинен буде розробити всі необхідні порядки дій, в тому числі самих інспекторів з паркування.
Нові порушення
Основні зміни вносяться до Кодексу про адміністративні правопорушення (КпАП) і закону про дорожній рух. Зокрема, уточнено порядок притягнення до відповідальності за порушення правил дорожнього руху і паркування, встановлені в режимі фото- і відеофіксації. Оскільки автоматична фіксація порушень була прописана в законі давно, основні зміни стосуються якраз фіксації порушень, так би мовити, «в ручному режимі».
Йдеться про неправильну зупинку, паркування в недозволеному місці, несплату за паркування. За словами одного з авторів проекту, народного депутата Антона Геращенка, створюється механізм невідворотності покарання за порушення правил шляхом впровадження фотозйомки, відеозапису правопорушень.
«Інспекторам паркування, посадовим особам органів місцевого самоврядування надається право притягувати до відповідальності порушників правил зупинки, стоянки автомобілів в межах відповідного населеного пункту і здійснювати тимчасове затримання автотранспорту шляхом евакуації для доставки і зберігання на спецмайданчику за умови, що розміщення транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху або створює загрозу безпеці руху», – зазначив Геращенко.
Перелік загроз безпеки руху досить широкий і машину можуть відвезти на спецстоянку, наприклад, за паркування в другому ряду, на трамвайних коліях, естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, в тунелях і на смугах для громадського транспорту. А також інші обмеження в відстанях, наприклад, за 30 м до зупинки громадського транспорту або за 10 м до пішохідного переходу, яких зараз практично ніхто не дотримується.
Приводом для евакуації може стати паркування машини, що створює перешкоду для руху пішоходів, в тому числі з інвалідністю або дитячими колясками. Повернути транспортний засіб після евакуації можна буде тільки після сплати штрафу, а також сплати простою на штрафмайданчику і послуг евакуатора.
Без евакуації можна обійтися хіба що при несплаті паркування на спеціально відведених для цього місцях. Безкоштовно можна стояти не більше 10 хвилин, після чого поліція або інспектор з паркування може скласти постанову про накладення штрафу.
Там, де немає автоматичної системи оплати за паркування (тобто, майже повсюдно) водій зобов’язаний залишати під лобовим склом талончик про оплату. Його відсутність також буде фіксуватися на камеру як доказ порушення.
Як це працюватиме
Виявивши порушення, інспектор з паркування або співробітник поліції по базі власників транспортних засобів визначає особу, на яку буде накладено штраф. Якщо автомобіль належить юридичній особі, то з реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців беруться дані керівника підприємства (або того, хто виконує його обов’язки), який і буде покараний.
Якщо технічно можливо встановити цю особу на місці, на лобове скло кріпиться копія постанови про накладення адмінштрафу. В іншому випадку – повідомлення про притягнення до відповідальності. У цьому повідомленні будуть також вказані реквізити для сплати штрафу, який вважається погашеним, якщо 50% суми заплатити протягом 10 банківських днів.
Попутно буде перевірена історія подібних порушень, скоєних власником такого авто, позаяк всі дані разом з фото-відео доказами будуть фіксуватися в єдиному Реєстрі адміністративних правопорушень.
Документ на лобовому склі послужить сигналом для інших посадових осіб чи співробітників поліції, що на автомобіль вже накладено штраф.
Відповідальності власник авто може уникнути, тільки якщо машина в угоні або її номери були вкрадені. Що підтверджується документально. А також, якщо протягом 20 календарних днів (зараз 14 днів) справжній порушник з’явиться з повинною в поліцію. У першому випадку постанова про адміністративне порушення скасовується зовсім, а в другому – виписується нова на нового винуватця. Через 30 днів постанова підлягає примусовому виконанню.
Кого покарають
Як вже було сказано, відповідальність несе власник авто або керівник юрособи, на яку зареєстрована машина. Якщо в режимі фото- і відеозйомки зафіксовано порушення авто на іноземних номерах, до адмінвідповідальності буде притягуватися той, хто ввіз її на територію України.
Вручати копію постанови про штраф будуть прикордонники. Якщо водій відмовився – він вноситься в списки тих, кому заборонений в’їзд в Україну до моменту, коли буде завершено оскарження покарання або сплачено штраф.
На випадок, коли водій та власник машини – різні особи, в реєстрі власників транспортних засобів, власником якого є МВС, передбачено створення окремого поля «належний користувач». Це важливо знати тим, хто давно продав машину за довіреністю і тепер буде змушений вписувати до реєстру того, хто зараз сидить за кермом його авто. Щоб рахунки за порушення приходили потрібному адресату. Порядок внесення відомостей про таких користувачів визначить Кабмін.
Порушення правил паркування, в тому числі невнесення плати за стоянку за кожну добу порушення тягне за собою штраф у 20-кратному розмірі від вартості години послуги користування платним майданчиком. Така відповідальність настає, якщо автомобіль стоїть на майданчику більше 10 хвилин.
Паркувальників, які беруть з водіїв плату готівкою на місці, в тому числі сплату штрафу, можуть самих оштрафувати на 850-1190 грн, а при повторному порушенні – відразу на 1700-2040 грн.
Крім того, передбачена відповідальність для посадових осіб суб’єктів господарювання, які утримують паркувальні майданчики.
Костянтин Симоненко
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас