Нові ПДР: про які порушення забули в поліції


Нові ПДР: про які порушення забули в поліції

Україна б’є всі рекорди з аварій і кількості постраждалих за цей рік. Тільки за 8 місяців 2017-го зафіксовано майже 103 тис. ДТП. Це на 8,5 тис. більше, ніж за аналогічний період 2016 року. Не дивно, що не лише пішоходи, а і водії вважають, що на наших дорогах стало на порядок небезпечніше, ніж кілька років тому. Найгірше справи йдуть у великих містах.

Готові до змін

Відповідно до дослідження Research & Branding Group, більшість українців зараз вкрай незадоволені рівнем безпеки на дорогах — 78% респондентів не влаштовує аварійна ситуація, що склалася, на українських дорогах. Протилежної думки лише у 16% опитаних.

За словами аналітика компанії Олексія Ляшенка, в порівнянні з 2010 р., ситуація на українських дорогах значно погіршилася. Причому, незадоволеність українців збільшилася на всій території країни: від заходу до сходу. На півдні ж і зовсім лише 2% жителів вважають українські дороги безпечними.

Найчастіше, на думку опитаних українців, ДТП стаються сьогодні за управління автомобілем в стані наркотичного або алкогольного сп’яніння (88%), а також перевищення швидкісного режиму (84%).

Далі з великим відривом йдуть розмови по мобільному під час їзди (35%) і нехтування ременями безпеки (17%).

«Перевищення швидкості більш актуальне для обласних центрів, а на Західній Україні, згідно зі статистикою, більше водіїв у нетверезому стані. При цьому посилення покарання за водіння у п’яному вигляді підтримують більшість респондентів — 87%», — підсумував Ляшенко.

На думку голови правління ГМ «Всеукраїнське партнерство заради безпеки дорожнього руху» Михайла Берліна, суспільство готове до рішучих змін і посилення правил. В першу чергу, за словами експерта, слід було б сфокусуватися на швидкості і любителях випити за кермом. Також особливу увагу треба приділити і невикористанню дитячих автокрісел.

На ділі ж, хоч багато водіїв і підтримують зміни в ПДР в частині збільшення штрафів, багато з них починають активно протестувати, коли їх зупиняє патруль.

За що покарання поки що не посилюють, так це за водіння без ременів безпеки — штраф 51 грн. як був, так і залишиться. Власне, як і «рекомендація» використовувати дитячі крісла в авто.

Забули чиновники і про безпеку на пішохідних переходах. Особливо на трасах — тут часто відсутня чітка розмітка, не вистачає світлофорів і ліхтарів. Тобто, крім підвищення штрафів, непогано б зайнятися і інфраструктурними проектами.

У юристів своя думка

А ось за словами правозахисників, ситуація з посиленням штрафів і наділенням поліції надповноваженнями, як того хоче МВС, не приведе до бажаних результатів. Вся справа в тому, що статистика щодо порушень і аварій складена некоректно. Наприклад, під перевищення швидкості на практиці підпадає дуже багато порушень, навіть коли ті відбуваються не з вини водія.

«Приміром, збили пішохода — порушення швидкісного режиму. Неправильно перетнули перехрестя — те саме. Що стосується «пиятики», то їх частка у загальній кількості аварій не на стільки велика, як декларують реформатори — лише 5-10%. Тобто, навіть якщо ми позбудемося усіх п’яниць, ситуація кардинально на дорогах не зміниться, на жаль», — говорить автоюрист Вадим Володарський.

Дуже велика проблема також полягає не стільки в суворості покарання, скільки в неможливості притягти до відповідальності водія. Причин для цього декілька. Неграмотність поліцейських та безпечність водіїв — головні з них.

«На прикладі тієї ж Росії можна сказати, що навіть адмінарешт і позбавлення прав не зупинить порушника. Не допоможуть і камери фотофіксації, постанови за якими легко оскаржити. Радує лише те, що при посиленні штрафів за керування автомобілем особами, які цього права не мають, не стали посилювати відповідальність за «забудькуватість». Якщо посвідчення забуто вдома — штрафи залишилися такими самими», — каже Володарський.

Денис Вергун

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua