Підприємництво в Україні. Можливості, проблеми та виклики


Підприємництво в Україні. Можливості, проблеми та виклики

Створити успішний бізнес в Україні – це і виклик і можливість водночас. Особливо складно початківцям бізнесу, які роблять перші невпевнені кроки в незнайомому для них середовищі, і в умовах несприятливої ​​економічної ситуації в нашій країні.

Україна продовжує залишатися аутсайдером серед країн-сусідів за рівнем умов для ведення бізнесу. Незважаючи на поточні складнощі, підприємці з оптимізмом дивляться в завтрашній день.

На питання, чому людина йде з комфортної, стабільної, високооплачуваної роботи і починає свою справу, більшість нових підприємців виділяють можливість бути більш вільним, почати жити краще, реалізувати свої амбіції і мрії, розпоряджатися своїм часом на власний розсуд, в перспективі зробити великий бізнес.

Радує те, що сьогодні в Україні вже з’являється все більше нових підприємців, організацій, здатних пропонувати конкурентоспроможні товари і послуги в нашій країні і за кордоном.

Більше виробляти і експортувати

Угода про вільну торгівлю з країнами Євросоюзу відкриває для українського бізнесу нові можливості для виходу на ринок ЄС, вважає президент Української асоціації товаровиробників Олександр Громико.

За 6 місяців 2017 року експорт з України в країни ЄС зріс на 26% і склав 8,2 млрд доларів. При цьому, згідно з Експортною стратегією України, такі великі країни Європи, як Франція, Німеччина та Великобританія, потрапили в список недоторгованних ринків. За оцінками International Trade Center, тільки в ці країни Україна може наростити експорт на 3-4 млрд доларів.

Таким чином, зараз ринок Євросоюзу надає українському бізнесу значно більші можливості, ніж той на даний момент використовує.

На думку Олександра Громика, підприємцям зараз вигідніше виробляти продукцію в Україні, ніж імпортувати її з Китаю. Оскільки рівень заробітної плати в Україні в 3 рази нижчий, ніж у промислових регіонах Китаю, вартість продукції, виробленої в Україні, стала цілком конкурентною в порівнянні з китайськими товарами. Тому імпортерам китайських товарів зараз вигідно створювати в Україні виробництва, аналогічні китайським, в тому числі і для подальшого експорту виробленої продукції.

А український експорт товарів на ринок ЄС отримує ще й додаткові переваги у вигляді близькості європейського ринку і більш низьких витрат на логістику.

Цього року з’явилися нові можливості виходу на ринки Європейського союзу, чим можуть скористатися наші експортери.

  • Приєднання України до участі в програмі Європейського Союзу “Конкурентоспроможність підприємств малого та середнього бізнесу (COSME). Бюджет програми складає 900 млн грн, який використовується у вигляді грантів, і на фінансування проектів з розвитку малого та середнього бізнесу.

Участь у програмі дає можливість нашим підприємцям знаходити бізнес-партнерів в країнах Європи, отримувати консультації, брати участь в тренінгах, переймати європейський досвід. А також брати участь у програмах Європейської мережі підприємців.

  • Доступ до інформаційної мережі EEN, яка об’єднує дані про 55 тис. підприємств з 66 країн, серед яких 28 країн з Євросоюзу. Використовуючи можливості EEN, українські експортери можуть отримати інформацію про потенційний попит на їхню продукцію, про інноваційну та консультативну підтримку, брати участь у науковому співробітництві.

EEN може сприяти залученню інвестицій в перспективні проекти, а також інформує про нові можливості для підприємців в тій чи іншій сфері бізнесу. Після реєстрації в EEN українські підприємства можуть замовити для себе індивідуальну розсилку про компанії і події, якими цікавляться, а також розміщувати свої бізнес-пропозиції в мережі.

Стратегія МСБ в глобальному світі

Український бізнес продовжить рухатися в напрямку подальшої інтеграції в глобальну економіку, вважає засновник української IТ-компанії Innovecs Алекс Луцький.

Завдяки розвитку цифрової економіки малий і середній бізнес отримав можливість стати глобальним, його вплив на світову економіку стає все більш відчутним. Але разом з цим зросла і конкуренція, що вимагає від бізнесу нових підходів у розвитку і виживання на ринку.

До речі:
Багато з нині відомих світових брендів починали з малого, і лише з часом виросли до рівня великих компаній. Наприклад, одна з найвідоміших в світі мереж ресторанів громадського харчування Subway, починала з однієї точки, а зараз має понад 44 тисячі ресторанів у 110 країнах. Річний оборот компанії понад 10 млрд доларів, працює в Subway 170 тис. співробітників.

Щоб процвітати в умовах жорсткої конкуренції у відкритій економіці, менеджменту в компаніях малого і середнього бізнесу доведеться коригувати свої стратегії планування, управління і розвитку. На думку Луцького, для успіху бізнесу потрібно:

  • Менеджмент повинен думати глобально. Підбір керівної ланки проводиться з обов’язковим дотриманням цієї умови;
  • Виробляти якісний продукт за конкурентну ціну;
  • Важливим моментом є формування бренду і позитивної репутації компанії, турбота про те, як до вашого бізнесу будуть ставитися в майбутньому;
  • Перевага в конкуренції отримує бізнес, який може запропонувати саме те, що потрібно замовнику, найбільш повно задовольняє його потреби і запити;
  • Сьогодні конкуренція зводиться до оптимізації моделі управління бізнесом, хто найкраще будує бізнес-процеси і стратегічне планування.

Будь-який бізнес виростає і розвивається в певних економічних умовах. Саме економічне середовище впливає на те, як бізнес будується і ускладнюється, вважає керівник венчурного фонду Nextury Ventures Ілля Лаурс.

Тому підприємництво для свого зростання і розвитку потребує стабільних економічних умов.

Нестабільне економічне середовище особливо негативно впливає на малий бізнес, який не може формувати середовище під себе, і змушений пристосовуватися. Якщо не буде стабільності, малий бізнес не має шансів вирости в середній або великий.

Сергій Савенко

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua