712
Андрій Здор: покупець іде в онлайн
— Фінтех і Картки
Наші співвітчизники з кожним роком все частіше купують все онлайн. Чим же відрізняються популярні майданчики для шопінгу в Україні та світі?
Три причини популярності онлайн-шопінгу
Онлайн-маркети і маркетплейси дають покупцям як мінімум три переваги.
По-перше, це можливість в лічені хвилини знайти найкращий товар за найкращою ціною. Щоб зіставити пропозиції від різних брендів, наприклад, в торговому центрі, потрібно обійти його від початку до кінця. Це може зайняти 2-3 години.
По-друге, на будь-якому маркетплейсі покупець знайде в десятки тисяч разів більше товарів, ніж в найбільшому торговому центрі. До того ж конкуренція серед продавців в онлайні набагато жорсткіша. Відповідно, вони готові знижувати ціни, пропонувати вигідні умови доставки та оплати, серйозні знижки, щоб залучити покупців.
По-третє, це можливість купувати в будь-якому місці в будь-який час. Покупця і офлайн-магазин відокремлює відстань, яку треба подолати. З онлайн-маркетом його розділяє тільки можливість підключиться до інтернету, яка з розвитком 3G-зв’язку перестала бути проблемою.
Тепер купувати в інтернеті можна по дорозі на роботу, в офісі під час обідньої перерви, в черзі на прийом до стоматолога і так далі.
Плюс до всього онлайн-маркети стирають кордони регіонів, тепер географія покупок не обмежується рамками міста. Так, замовляти в інтернеті тепер можуть жителі не тільки мільйонників, а й невеликих населених пунктів в будь-якому куточку України.
Чим відрізняються популярні майданчики для шопінгу?
На ринку онлайн-торгівлі є кілька груп гравців, які відрізняються за бізнес-моделлю і формою організації бізнесу. Це інтернет-магазини, маркетплейси, дошки оголошень.
Дошки оголошень або класіфайди – це онлайн-майданчики, які надають можливість приватним особам продавати і купувати товари, замовляти один у одного. Їх козир – низькі ціни і великий асортимент різних товарів. Наприклад, це Olx, letgo, Besplatka. В Україні вони ростуть стрімко – за 2 роки їх відвідуваність збільшилася на 64%.
Інтернет-магазини – закуповують товари у виробників і продають їх кінцевим споживачам. В Україні це Rozetka, Eldorado, Allo, Comfy, Lamoda, Modnakasta, Leboutique тощо. Сьогодні всі великі гравці паралельно офлайн-торгівлі розвивають свій канал онлайн-продажів. Наприклад, найбільша в США мережа супермаркетів WalMart з оборотом майже $500 млрд доларів в найближчі два роки інвестує в розвиток розподільчих центрів під онлайн торгівлю продуктами $11 млрд доларів.
Це при тому, що сьогодні, за даними eMarketer, частка їхніх продажів в інтернеті від загальної виручки компанії не перевищує 3%.
Інтернет-магазини були першопрохідцями на ринку e-commerce, але вони стали заручниками категорійності. Це дало потужний поштовх розвитку маркетплейсів.
Маркетплейси – це торговельні майданчики в інтернеті (аналог офлайнових торгових центрів), на яких різні підприємці продають свої товари і послуги. Таким чином в одному місці продають сотні тисяч продавців. Світові гіганти – це Amazon, Aliexpress, в Україні – Prom, Bigl, Crafta, Shafa, Kabanchik.
Сьогодні саме маркетплейси залучають максимальну кількість покупців. Наприклад, за даними дослідницької компанії Slice Intelligence, 43% онлайн-продажів США проходять саме через Amazon. В Україні в 2016 році трафік маркетплейсів зріс на 78%, інтернет-магазинів – всього на 4%.
Світові гіганти задають стандарти. Amazon, наприклад, пропонує унікальні сервіси для своїх клієнтів, такі як Amazon Prime. Завдяки йому компанія забезпечує покупцям безкоштовну доставку товару по країні протягом двох днів, тестують доставку дронами.
Aliexpress задає всьому світу рівень клієнтоорієнтованості і сервісу завдяки системам рейтингу і відгуків, розв’язанню суперечок між покупцями і продавцями.
Сьогодні світовий лідер на ринку електронної комерції – Китай. Там ринок поділили 3 гіганти – Tencent, Baidu і Alibaba, які розвивають не окремі ринкові ніші, а стоять цілі екосистеми, які включають в себе і покупки, і платежі, і доставку, і соціальні мережі.
Андрій Здор, керівник онлайн-маркету Bigl.ua
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною