Пряма дорога на СТО: в Україну завезли партію неякісного автогазу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Пряма дорога на СТО: в Україну завезли партію неякісного автогазу

Технології&Авто
1052
У київських водіїв почали масово виходити з ладу ГБО. Поки що зростання кількості звернень на станції техобслуговування зафіксували лише столичні ремонтники. Але не виключають вони і аналогічних випадків у інших містах, оскільки причиною поломок в більшості випадків виявляється неякісний автогаз.
Звинувачують брендові АЗС
«Випадки заправки неякісним газом дійсно почастішали за останні два-три місяці. І якщо раніше скарг на газ пропан в середньому було 3 на місяць, то зараз прогрес до 8 на місяць у межах нашого сервісу», — розповів адміністратор сервісу «Мускат-Авто» Євген Петренко.
За словами автомайстрів, випадки поломок почастішали пропорційно погіршенню якості газу.
І хоча мотор вийти з ладу через це навряд чи зможе, окремі компоненти ГБО — так. Все залежить від кількості газу разової заправки: якщо просто дозаправити балон, то можливо «пронесе», а якщо «задути» повний бак, то, швидше за все, проблем вже не уникнути.
Оскільки страждають насамперед газові форсунки, кажуть майстри, вартість їх заміни обійдеться від 1000 грн. і вище залежно від моделі та кількості форсунок.
«Також можлива чистка форсунок без заміни, але як показує практика — це малоефективно», — зазначив Петренко.
Примітно, що нарікають водії далеко не на «підпільні» заправки, а на великих мережевиків, звинувачуючи їх у продажу неякісного палива.
І навіть якщо водій до цього завжди заправлявся якісним паливом, достатньо заправитися один раз цією «бодягою», щоб вивести з ладу газову установку.
Якість не перевіриш
«Це може бути у випадку потрапляння води або невипарюваного залишку (рідкий залишок)», — зазначив в. о. завідувача лабораторії компанії «Паралель» Олексій Павловський.
При цьому експерти відзначають, що далеко не факт, що погане пальне реалізують тільки на великих заправках — у мережевиків і маленьких заправок газ, як правило, однакової якості.
«Всі мережі, як брендові, так і небрендові, торгують приблизно одним і тим самим продуктом. Безумовно, на ринку зустрічаються випадки постачання неякісного палива. Зокрема, газ може бути «водянистим» або з домішками інших фракцій. Це питання до виробництва газу — значить, його погано очистили і осушили», — зауважив експерт ринку нафтопродуктів, член наглядової ради «Інтегрум Венчурс» Олександр Киримов.
За зовнішнім виглядом визначити якість автогазу неможливо. Оскільки його не можна побачити природним способом, як, наприклад, бензин або дизель. Нічого не можна перевірити без спеціального обладнання (продукт перебуває під тиском і належить до групи небезпечних речовин).
«Якість газу визначається тільки лабораторним способом у спеціалізованих лабораторіях. Дивитися треба на сертифікат в куточку споживача: якщо його немає — не заправляйтеся на такій АЗС, якщо він є — добре (дивіться висновок про відповідність державним нормам)», — зазначила керівник відділу PR мережі АЗС KLO Анна Самойленко.
Також всі АЗС повинні розміщувати у відкритому доступі сертифікати якості на паливо, в тому числі і на газ.
«Клієнт може переконатися в якості палива лише за документами, наприклад, сертифікатами відповідності та паспортами якості», — зауважив Олексій Павловський.
І хоч особливо сильних перекосів на ринку автогазу на користь неякісного нафтопродукту експерти не відзначають, на ринку завжди присутня частка “лівого” нафтопродукту, обсяг якої залежить від ситуації на нафторинку.
«При появі дефіциту частка неякісного нафтопродукту зазвичай зростає», — додав Павловський.
Потрібно враховувати й те, що в останні три роки в країні спостерігається бум встановлення ГБО на автомобілі. При цьому пік припав на 2016 рік. Тому зараз і стало так багато випадків виявлення поломок.
«На мою думку, в 2017 році ми бачимо відкладений попит на ТЕ газобалонного обладнання», — каже Олександр Киримов.
Нагадаємо, в Україну, як і раніше, постачають білоруський і російський газ, а внутрішнє виробництво представлено Укргазвидобуванням, Укрнафтою і Укртатнафтою.
Денис Вергун
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас