2244
Зниження швидкості й легалізація парковок: Чим обернеться нова ініціатива Укравтодору
— Технології&Авто
В Україні збираються звужувати смуги руху на міських дорогах з 3,75 метрів до 3 метрів. Проект такої державної будівельної норми (ДБН) авторства Укравтодору зараз перебуває на розгляді в Мінрегіонрозвитку. Якщо його приймуть, як це вплине на рух в містах, розбирався журналіст autonews.ua.
Ширина смуг руху в містах України в 3,75 метра визначена ДБН від 1992 і 2001 років. Експерти-дорожники вважають, що це і справді багато, і спочатку цифра 3,75 була скопійована з практики автомобілецентричних США (в середньому там смуги по 12 футів – 3,65 м). Для США це було обґрунтовано: американці завжди любили великі автомобілі, а міста будували з нуля. Це механічно взяли і в наші розрахунки, хоча в СРСР смуги магістралей загальноміського значення були по 3,5 метра. До слова, вузькі смуги на українських дорогах є і зараз (напр., у Києві – на вул. Володимирській, на Московському мосту), але вони оформлялися більше експериментом, «політичною» волею.
За словами директора компанії з транспортного моделювання «А+С Україна» Дмитра Беспалова, звуження смуг у певних місцях дозволить домогтися збільшення пропускної спроможності, а в інших – збільшить безпеку.
За підрахунками експерта, в Києві інструмент звуження смуг прямо зараз можна використовувати там, де на дорогах утворюються незаконні парковки. «Припустімо, на вулиці намальовані три смуги руху, половину першої смуги займають припарковані автомобілі, а потік транспорту, в принципі нормально, по двох інших їде як по трьох. Для Києва така ситуація не рідкість, особливо, коли стирається розмітка. У всіх таких місцях можна розглядати варіант звуження смуг. Ну і центральна частина, де значна частка пішоходів переходить дорогу, де потрібно знизити швидкість. Також це місця біля шкіл, торгових центрів, зупинок, місця концентрації ДТП, де збивають людей – там потрібно звужувати смуги, щоб заспокоювати трафік», – пояснює Дмитро Беспалов.
За матеріалами: autonews.ua
Поділитися новиною
Також за темою
Названо найкращий спортивний автомобіль
Stellantis, Uber, NVIDIA і Foxconn створять глобальний сервіс безпілотних таксі
Україна може приєднатися до космічної програми ЄС Govsatcom
Чому відмова від підписання постанови ПДР не скасовує штраф
Альтман розробляє неінвазивний мозковий інтерфейс як альтернативу Neuralink Маска
Grokipedia запрацювала: що може запропонувати конкурент «Вікіпедії» від Маска
