Заплати і лети. Навіщо МАУ вводить оплату за реєстрацію в аеропорту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Заплати і лети. Навіщо МАУ вводить оплату за реєстрацію в аеропорту

Фондовий ринок
1362
З 1 жовтня авіакомпанія МАУ почне брати плату за роздруковування посадкових талонів в аеропорту на стійці реєстрації з пасажирів економ-класу внутрішніх і міжнародних рейсів середньої дальності. Уникнути оплати зможуть пасажири, які подорожують в економ-класі далекомагістральними рейсами, в бізнес-класі всіх рейсів, а також ті, хто пройшов онлайн-реєстрацію і зберіг на мобільному пристрої або роздрукував виданий системою посадковий талон.
Всі інші мандрівники, які захочуть отримати посадковий талон на стійці реєстрації в аеропорту вильоту, змушені будуть заплатити за це суму в еквіваленті 10 євро в місцевій валюті.
Ця система в МАУ вже пройшла апробацію. З 1 липня авіакомпанія ввела таку опцію в тестовому режимі на маршруті Київ — Рига — Київ. При цьому збір за роздруковування посадкового талона на стійці реєстрації становив не 10, а 20 євро.
“Ми прийняли і покроково реалізуємо програму оптимізації та автоматизації процесів обслуговування пасажирів”, — пояснила рішення компанії спікер МАУ Євгенія Сацька.
За її словами, цифризація сервісів дозволяє авіакомпанії скоротити витрати на утримання стійок реєстрації та персоналу хендлінгових компаній в базовому та зовнішніх аеропортах, що, в свою чергу, відкриває перед нею нові можливості щодо зниження вартості квитків.
“Сподіваємося, мандрівники досить швидко звикнуть до нововведення, оцінять зручність і переваги віддаленої реєстрації і будуть витрачати на порядок менше часу на передпольотні формальності”, — зазначила Сацька.
Вимушені навички
МАУ перетворюється з локального гравця на регіональну компанію бюджетного типу. З усіма її перевагами і недоліками.
Не викликає сумніву, що українці, які часто здійснюють перельоти, давно освоїли опцію реєстрації на рейс онлайн. Мало того, що це дає можливість самостійно вибирати місце в салоні, так ще і не приїжджати в аеропорт до відкриття стійки, не стояти в черзі, а дозволяє скинути багаж на drop-off і відразу ж піти на контроль на авіаційну безпеку. За умови, що в кишені роздрукований посадковий або його електронна копія, завантажена в телефон або планшет.
“Лоукости вже давно ввели плату за роздруковування посадкових талонів в аеропорту. Наприклад, у авіакомпанії Ryanair така послуга коштує 45 євро, якщо ви забули зареєструватися в режимі онлайн, і 15 євро, якщо ви зробили онлайн чек-ін, але забули свою роздруківку”, — говорить авіаційний експерт Богдан Долинце.
В Україні стягують плату за реєстрацію AirBaltic, Wizz Air і дочірня компанія El Al — лоукост UP. З бюджетних компаній поки що безкоштовно реєструє пасажирів в аеропорту арабський лоукост Flydubai.
В ногу з часом
Що стосується класичних гравців, то, за словами експертів, будь-яка авіакомпанія може ввести в Україні таку практику, як це зробила МАУ. Адже це швидше світова, а не вітчизняна тенденція.
“Багато авіакомпаній в світі сьогодні йдуть на такий крок — потрібно заробляти на всьому”, — зазначає генеральний директор Украеропроекту Кирило Новіков.
Наприклад, за даними Долинце, одночасно з МАУ систему платежів за роздруковування посадкових талонів в аеропорту впроваджує і Lufthansa. Щоправда, поки що тільки в Німеччині.
В Україні ж зарубіжні компанії заробляти на цьому не поспішають. Як зауважують експерти, не ті обороти.
Крім МАУ, не буде бажаючих проводити таку політику і серед українських компаній, впевнені експерти. Адже вона передбачає не тільки плату за роздруковування посадкового талона, але і розвиток нових технологій реєстрації, а це вимагає великих вкладень. “Це дорого і для невеликих гравців нецікаво”, — говорить Долинце.
Нововведення МАУ вкотре доводить: вона перетворюється із локального гравця на регіональну компанію бюджетного типу. З усіма її перевагами начебто низьких цін на квитки, але й недоліками — додатковою оплатою за всі можливі опції.
Олена Романюк
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас