Аскольд Клюс: як відсудити компенсацію у авіакомпанії у разі затримки рейсу? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аскольд Клюс: як відсудити компенсацію у авіакомпанії у разі затримки рейсу?

Особисті фінанси
460
Кількість клієнтів авіакомпаній щодня стрімко збільшується. Разом з цим зростає відсоток тих, хто відчув на собі таку проблему, як затримка рейсу.
Что ж робити в такій ситуації пасажиру? На це та інші запитання я спробую дати відповідь в цьому матеріалі.
Як і коли вимагати компенсацію?
Існує 3 головні умови для вимоги компенсації до 600 євро:
  • Літак запізнився в пункт призначення більш ніж на 3 години.
  • Переліт здійснювала європейська авіакомпанія, така як Чеські авіалінії, Люфтганза, КЛМ, Австрійські авіалінії, ЭйрБалтик, Брітіш Ейрвейз та ін. За умови, що рейс з/в Європу. Ті самі права діють, якщо летіти будь-якою іншою авіакомпанією, але за умови, що виліт відбувся з аеропорту, розташованого в ЄС.
  • Затримка сталася з вини авіакомпанії, наприклад, через технічні проблеми з літаком, запізнення членів екіпажу, затримку попереднього рейсу і т. д. Звичайно, якщо причиною стали погодні умови, страйк, загроза терористичної атаки, стихійне лихо, вимоги органів безпеки, тоді про компенсацію мови бути не може.
Зазначу, що на сьогодні ми вийшли на цифру, коли 98% пасажирів отримують свою законну компенсацію в таких випадках.
Безумовно, що компенсація не поширюється на людей, які не встигли на реєстрацію, отримали квиток на переліт безкоштовно або на умовах, недоступних іншим пасажирам.
Протягом якого терміну можна вимагати компенсацію?
Все залежить від країни, де ви вимагаєте її. Середній термін позовної давності становить 3 роки з дати прильоту.
Чи можливо людині самостійно отримати компенсацію?
Так, можливо. Спочатку потрібно визначити юрисдикцію, до якої відноситься випадок. Це може бути країна, де відбулася затримка, або країна реєстрації авіакомпанії.
Потім необхідно зрозуміти суму компенсації і термін, протягом якого можна вимагати компенсацію.
Коли ви впевнені, що авіакомпанія зобов’язана виплатити компенсацію, необхідно скласти юридично грамотну претензійну заяву.
Далі відправляєте зручним авіакомпанії способом і вступаєте у переговори. Якщо авіакомпанія відмовляється платити, то наступним кроком буде звернення в державні органи, відповідальні вирішувати подібні питання, і суд.
Що потрібно зробити під час затримки рейсу?
Потрібно дізнатися причину затримки вильоту і що авіакомпанія буде робити в конкретній ситуації.
Цю інформацію ви можете отримати на стійці реєстрації, де попросіть відмітку, що рейс затримали і на скільки.
Якщо такої можливості немає, то зверніться на стійку “Інформації аеропорту”, де вам можуть надати довідку, що дана авіакомпанія затримала рейс із зазначенням часу і причини.
Якщо затримка сталася, коли ви знаходитеся на борту літака, вимагайте таку відмітку у бортпровідника. Варто обмінятися контактами з іншими пасажирами, щоб подавати колективну претензію.
Який повний список обов’язків перевізника?
Перевізник зобов’язаний надати харчування, освіжаючі напої і можливість здійснити 2 телефонні дзвінки або відправити e-mail залежно від часу очікування пасажира:
- Більше ніж 2 годин для рейсу дальністю до 1500 км;
- Більше ніж 3 годин при дальності польоту 1500-3500 км;
- Більш ніж 4 годин-для рейсів понад 3500 км.
Пам’ятайте, ці послуги авіакомпанія зобов’язана надати безкоштовно!
Також у разі затримки вильоту більш ніж на 5 годин пасажир має право відмовитися від польоту та отримати вартість квитка (його частини) протягом 7 днів назад.
Чи зобов’язана авіакомпанія видати мені номер у готелі і за яких умов?
Якщо виліт рейсу відкладається на наступний день і більше від зазначеного в квитку часу, то авіакомпанія зобов’язана надати місце в готелі, харчування, а також забезпечити транспорт до готелю і назад в аеропорт.
У разі, коли авіакомпанія відмовляється надати необхідні послуги, пасажир може здійснити такі витрати самостійно.
При цьому обов’язково зберігайте всі чеки: на їжу, транспорт, готель, новий переліт.
Після приїзду можна повернути гроші назад. Не забувайте зберігати посадочні талони, і навіть багажна квитанція може стати в нагоді.
Аскольд Клюс, засновник компанії MyAviaHelp
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас