Дорожники приготували сюрпризи українським водіям — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дорожники приготували сюрпризи українським водіям

Казна та Політика
2235
З вересня в Києві почався сезон пробок. До столиці масово повертаються люди з відпусток. Крім того, в центрі і в кожному районі столиці до кінця осені проходять ремонти мостів і доріг, тому транспорт стоїть у багатогодинних заторах.
Однак, як стверджують експерти, проблема проїзду українськими дорогами пов’язана не тільки з поганим покриттям доріг і їх ремонтом, а й організацією руху на них.
Реорганізація руху
«Приблизно 30% регулярних заторів можна було б ліквідувати шляхом реорганізації руху на окремих перехрестях. Там, де створюються так звані пляшкові горлечка», – розповів повідомив заступник міністра інфраструктури України в 2014-2015 рр., експерт в сфері транспорту та інфраструктури Олександр Кава.
За його словами, треба робити не просто капітальний ремонт, а реконструкцію доріг, що дозволяє зробити дороги безпечнішими. Тобто, де потрібно, звужувати або розширювати проїжджу частину, а також приділити увагу організації руху на перехрестях. Облаштовувати додаткові розгінні смуги. А також розподіляти на самому перехресті потоки різних напрямків.
«Наприклад, авто, що повертають наліво, гальмують потік, який рухається прямо. Виділення окремих смуг для руху ліворуч і прямо, а також коректне розміщення покажчиків і знаків може допомогти вирішити ці проблеми», – розповів Олександр Кава.
За його словами, в Києві приблизно 95% знаків не мають сенсу для водіїв, завантажуючи їх непотрібною інформацією замість того, щоб допомогти їм вчасно зорієнтуватися і зайняти потрібну смугу руху.
«Наша система знаків архаїчна. Якщо строго дотримуватися правила проїзду по головній дорозі, то з другорядних доріг взагалі ніхто не міг би виїхати на магістраль. Тому водії на головній дорозі свідомо пропускають такий транспорт», – розповів директор аналітико-дослідницького центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко.
Врешті, треба міняти систему покарання порушників правил парковки. За словами експерта, є роз’яснення КС про те, що треба складати протокол і карати конкретного порушника, а не власника авто. І не важливо, хто був за кермом.
Відповідний законопроект чекає свого часу в парламенті і, як обіцяє київський мер Віталій Кличко, в разі його прийняття, влада готова швидко розчистити дороги від неправильно припаркованих авто.
«Перш за все, «Київавтодору» треба вносити зміни в організацію руху. Адже ніхто не знесе будинки, щоб розширити дорогу з 4 до 6 смуг. Але організувати інакше рух цілком можливо», – розповів експерт з дорожнього будівництва Олег Гостроверхий.
Він наводить приклад вдалої організації смуг для громадського транспорту. Що в багатьох випадках дозволило навіть у пробках більш-менш нормально функціонувати наземному комунальному транспорту.
Як зазначає Олександр Кава, багато доріг мають потенціал для збільшення пропускної спроможності. Наприклад, якби бульвар Шевченка не просто відремонтували, а провели реконструкцію в’їздів з бічних вулиць і розширили кількість смуг (за рахунок невеликого звуження існуючих і розширення проїжджої частини), то нинішніх проблем з пересуванням по цій вулиці було б менше.
Реконструкція доріг
Також проблему пробок допоможе вирішити будівництво нових розв’язок. За словами експертів, приблизно 90% київських доріг потребують ремонту. Але інтенсивність руху на них різна. Зрозуміло, що в першу чергу ремонтувати потрібно основні магістралі з найбільш інтенсивним потоком.
«Вперше за багато років влада столиці почала будівництво дворівневих розв’язок. Наприклад, давно очікуваного виїзду зі Столичного шосе в напрямку вулиці Кіквідзе і Саперно-Слобідської. Що допоможе істотно змінити транспортні потоки на південному Печерську і перекинути потік на міст Кирпи, який досі залишається єдиним недовантаженим мостом через Дніпро», – розповів Олександр Кава.
Крім того, розпочато будівництво частини північного півкільця по окружній дорозі до вулиці Богатирської. Довго процес гальмувався вирішенням питання будівництва дворівневих розв’язок над Богатирською і промисловою залізничною гілкою на Вишгород. Зараз справа пішла і в найближчі 1,5 року нова розв’язка зможе розвантажити вулицю Полярну і площу Шевченка, яка постійно стоїть в заторах.
Зручний проїзд у Європу
У травні 2017 року, напередодні отримання Україною безвізового режиму, президент України Петро Порошенко розпорядився навести порядок на кордонах, де в чергах знемагали чимало автомобілістів. Уже в серпні Мінінфраструктури провело нараду щодо вдосконалення функціонування пунктів пропуску на західній ділянці державного кордону.
Як заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян, Україні треба збільшувати пропускну спроможність прикордонних пунктів пропуску за рахунок розширення кількості смуг руху і збільшення штату співробітників. Планується також розмежувати рух вантажного та легкового транспорту, збільшити кількість самих пунктів пропуску.
Крім того, в найближчій перспективі будуть відремонтовані під’їзні автодороги до пунктів пропуску на українсько-польському (в першу чергу зі спільним прикордонно-митним контролем – Устилуг, Червоноград, Грушів, Смільниця), українсько-угорськоум, українсько-румунському та українсько-словацькому кордоні.
Так, на цьому тижні «Укравтодор» підписав контракти на ремонт 144 км доріг на українсько-польському кордоні з двома польськими компаніями Drog-Bud Sp.z.o.o. і Unibep S.A. В ході ремонту ці дороги у Волинській та Львівській областях будуть приведені до європейських норм вимог безпеки руху.
Гроші на ремонт будуть виділені польською стороною в рамках реалізації договорів між урядами України та Республіки Польща як кредит на умовах пов’язаної допомоги (на 100 млн євро). Роботи будуть проводитися протягом 2018-2019 років.
Глава «Укравтодору» Славомір Новак назвав це «першою безпрецедентною угодою» між урядами Польщі та України щодо поліпшення стану інфраструктури та доріг. І особисто попросив підрядників, щоб реалізація цих проектів стала прикладом того, як робити дороги в Україні.
Наступним подібним заходом може стати підписання контрактів за згодою з Угорщиною. 6 вересня Кабмін затвердив порядок реалізації такої угоди про кредит на 50 млн євро під будівництво і ремонт доріг на під’їзді до спільних контрольно-пропускних пунктів.
Пріоритетні проекти, які будуть фінансуватися в рамках договору: будівництво об’їзної автомобільної дороги Берегового і с.Астей; капітальний ремонт дороги Петрове – КПП «Паладь», поточний середній ремонт дороги M24 Мукачево – Берегово.
Додатковими проектами можуть бути такі: поточний середній ремонт дороги М23 Берегово – Виноградів – Копаня; поточний середній ремонт дороги М26 КПП «Вилок» – Вилок – Неветленфолу – КПП «Дяково»; капітальний ремонт дороги М08 об’їзна Ужгорода – КПП «Ужгород».
Зміна ПДР
Крім ремонту доріг і реорганізації руху водіям готують зміни самих правил руху. Так, на наступному тижні Кабмін на своєму засіданні розгляне питання зміни правил дорожнього руху (ПДР), що стосуються зниження максимально допустимої швидкості в населених пунктах до 50 км/год.
«Весь пакет документів вже перебуває в Кабміні і буде винесений на затвердження під час чергового засідання уряду», – розповів Олександр Кава.
Нагадаємо, в липні Мінінфраструктури схвалив без змін проект постанови КМУ про внесення змін до п. 12.4 ПДР, в якому рух транспортних засобів в населених пунктах обмежується до 50 км/год. Мета цих змін – наблизити українське законодавство до європейських стандартів і знизити кількість аварій.
За словами Олександра Кави, межа в 50 км/год – це норма всіх європейських міст. Однак там є вулиці, де можна їздити зі швидкістю 80 км/год і навіть 100 км/год.
«Швидкісний режим можна встановити по всій осі руху північ-південь, через Столичне та Наддніпрянське шосе, а також проспекти Бажана, Возз’єднання. Інакше при швидкості 50 км/год істотно обмежиться пропускна спроможність цих транспортних артерій», – розповів Олександр Кава.
Костянтин Симонеко
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас