Що зобов'язаний і чого не зобов'язаний робити ЖЕД? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Що зобов'язаний і чого не зобов'язаний робити ЖЕД?

Особисті фінанси
6898
Вже в серпні кияни заплатять за квартиру за підвищеними тарифами. Оголошуючи про підвищення, влада столиці обіцяла підвищити якість обслуговування будинків і прибудинкових територій.
«Столичні комунальні житлово-експлуатаційні дільниці повинні в тижневий термін навести порядок у підвальних приміщеннях, де знаходяться теплові пункти, лічильники та інше обладнання. Також ЖЕДи повинні негайно відреагувати на всі скарги киян на «гарячі лінії» 1551 і 1557, що стосуються пошкоджень будинкових мереж, випадків затоплення підвальних приміщень», – про це вчора під час інспекції стану житлових будинків та дворів у Шевченківському та Солом’янському районі Києва заявив заступник голови КМДА Петро Пантелеєв.
Нагадаємо: житлофонд міста, яким керують комунальні керуючі компанії (8327 будинків), на 80 відсотків застарілий, його обслуговування обходиться дорого, особливо там, де є великі прибудинкові території та є старі ліфти. Дефіцит фахівців, покликаних підтримувати це господарство в мінімально робочому стані, становить близько 40 відсотків. Тим не менш, в комунальних компаніях обіцяють проводити більше поточних ремонтів будівель.
У Києві є 63 житлові будинки, яким надають мінімум послуг, тут була і залишається, навіть після підвищення, найнижча квартплата – близько 3 гривень за квадратний метр. Основній масі жителів комунальних будинків вже у серпні запропонують заплатити за обслуговування від 5 до 6 гривень за квадратний метр, а 600 будинкам виставили плату від 7 до 8 гривень. Заступник голови Київської міськдержадміністрації Петро Пантелеєв сподівається, що після підвищення зарплати в ЖЕДах зменшиться кадровий дефіцит робочих спеціальностей. Більше буде двірників, які за зарплату 4200 гривень на місяць стануть прибирати тільки на прибудинкових територіях, а прибиральники, яких хочуть найняти на роботу за 3200 гривень, почнуть мити парадні. Підвищать зарплату сантехнікам і електрикам.
Мешканці можуть контролювати якість роботи жедівців, підписуючи або не підписуючи щомісяця акт виконаних робіт у будинку та біля нього. Що потрібно знати і як можна змусити ЖЕД працювати, пояснюють заступник голови Києва Петро Пантелеєв і начальник житлово-комунальної інспекції в Київській міськдержадміністрації Станіслав Москалевський.
ЩО ЗАПИСАНО У ЗАКОНІ?
Згідно з постановою №980 Мінрегіонбуду, мешканці можуть оскаржити невиконання будь-якої з послуг, які входять у тариф. Її відсутність можна перевірити і виміряти згідно з методикою, скласти акт та вимагати перерахунку. Не варто «дарувати» ЖЕДам чималі гроші за їхню бездіяльність або неспроможність.
ЩО ВХОДИТЬ В ТАРИФ?
Треба знати, що в тариф входить оплата за роботу ліфтів, роботу диспетчерських служб, обладнання димовидалення, освітлення сходових клітин. На його відсутність найчастіше надходять скарги в колл-центр 15-51. Але чи так часто кияни пред’являли своїм житлоконторам вимоги повернути гроші за відсутність світла? Платимо ми і за полив дворів влітку, очистку від снігу, підкачування води, утримання підвалів і горищ, сміттєзбірників та їх дезінфекцію. Все це, окрім підмітання дворів, входить в тариф по квартплаті.
ДЕ ПОВИНЕН ПРИБИРАТИ ДВІРНИК?
Біля кожного будинку є чітко визначена прибудинкова територія, іноді вона дуже маленька. Згідно з розпорядженням Київської міськдержадміністрації №207, її прибирають двірники щодня.
У принципі, можливо знову набрати штат працівників для прибирання сходових клітин. Раніше існував такий розподіл обов’язків, але потрібна велика кількість нового персоналу. Є сенс його набирати для висоток на 16 і більше поверхів, для багатосекційних житлових комплексів, де, до того ж, дуже велика прибудинкова територія. Але зараз у Києві всі ці види робіт намагаються виконувати «фахівці з комплексного прибирання», тобто двірники.
Прибирання сміттєпроводу, очищення сміттєприймальних камер відбувається щодня. ЖЕД повинен стежити, щоб на сміттєпроводах були ковші, хоча перевірки показують, що цьому не приділяють багато уваги. ЖЕД зобов’язаний проводити промивку і дезінфекцію сміттєпроводів і баків. Миття сходових клітин у під’їздах повинно проводитися два рази на місяць, майданчики на першому поверсі перед ліфтом і сходові прольоти з 1 по 3 поверх – раз на тиждень. Один раз на рік жедівці зобов’язані помити вікна у під’їздах на всіх поверхах. Претензії по виконанню даної роботи можна пред’являти майстру вашої ділянки. В ідеалі, в кожному під’їзді повинен висіти графік виконання всіх цих робіт, як роблять клінінгові компанії, щоб мешканці знали: що і коли буде виконано.
ЯК ПОТРІБНО УТРИМУВАТИ ПІДВАЛИ, ГОРИЩА ТА ВНУТРІШНЬОБУДИНКОВІ КОМУНІКАЦІЇ?
Сантехніки, електрики, які працюють в ЖЕДах, не зобов’язані проводити роботи всередині квартири: міняти крани, прочищати каналізацію, лагодити розетки і проводку.
Ці послуги не входять в тариф по квартплаті. Але повинні як слід виконувати іншу роботу – стежити і ремонтувати інженерні системи будівель. Якщо не зайняті, то можуть відгукнутися і на ваше індивідуальне прохання. Усувати аварійні ситуації в квартирах і будинках зобов’язані аварійні служби районів. Їхня робота оплачується з квартплати, що вноситься громадянами. Прорив каналізації в підвалі будинку усувається ЖЕДом не більше ніж за 2,5 години.
Зараз працівники ЖЕДів повинні бути зайняті підготовкою будинків до опалювального сезону. Мешканці повинні бачити, що у цьому плані робить ЖЕД. Це скління вікон у під’їздах, утеплення горищ, ремонт дахів, теплоізоляція трубопроводів у підвалах і горищах, а також проведення поточних ремонтних робіт, за які щомісяця вносять плату жителі. Це побілка-фарбування дверей, парадних, ремонт та заміна зношених комунікацій. У свою чергу «Київенерго» або інша організація, що постачає тепло, перед початком холодного сезону перевірить, чи виконав ЖЕД промивку внутрішньобудинкових мереж спеціально підготовленою мережною водою, без якої тепло в будинки подаватися не повинно, і складе відповідний акт. Усі внутрішньобудинкові комунікації – відповідальність ЖЕДу, за винятком елеваторних вузлів, рамок управління теплоносієм, двох крайніх засувок на теплопроводі.
За нормативними актами, які діють у країні, усі підвали і горища житлових будинків повинні бути закриті на надійні засуви, заґратовані, щоб туди не проникали сторонні люди і тварини. Заборонено влаштовувати склади побутових речей мешканців, утримувати тварин в даних приміщеннях. ЖЕДи зобов’язані стежити за чистотою в них, прибирати послід птахів і вжити заходів, щоб вони туди не проникали, труїти щурів, бліх і тарганів. За цю чистоту громадяни щомісяця вносять плату за утримання будинків. ЖЕД зобов’язаний забезпечити належні санітарні умови для роботи фахівців у підвалах будинків. Часто буває, що працівники тепломереж відмовляються входити в підвали, щоб зняти показання будинкових лічильників тепла і води через антисанітарію: трупи тварин, що розкладаються, їхні екскременти, тарганів і величезну кількість бліх, якими моментально покриваються люди, які туди заходять. Але кияни вносять квартплату не для того, щоб у їхніх підвалах розводили паразитів. За таких обставинах слід вимагати від житлової контори перерахунку (зниження плати) та усунення недоопрацювань.
ЩО РОБИТИ З КОТАМИ В ПІДВАЛАХ?
Нещодавно Київрада з гуманних мотивів прийняла рішення про визнання бездомних котів частиною міської фауни і рекомендувала не викидати їх з місць постійного проживання, у тому числі і підвалів. Таке рішення не знайшло відгуку у комунальників через описані вище обставини, до того ж воно суперечить нормативним актам і правилам санітарного утримання житлового фонду. На питання, що ж робити, Петро Пантелеєв відповів, що постійна присутність тварин у підвалах погіршує санітарний стан і унеможливлює роботу людей. Працівникам ЖЕДів потрібно, перш за все, виконувати свої прямі обов’язки з утримання будинків.
- Для нас це серйозне питання, як поєднати любов до тварин та санітарні вимоги, – каже Петро Пантелеєв. – Крім того, є випадки, коли любов до котів одних мешканців стає трагедією для інших. Наприклад, на бульварі Верховної Ради в одному з підвалів мешканка тримає близько 40 котів. А сусіди з першого поверху страждають від смороду та антисанітарії, але не можуть знайти управу на сусідку з її підопічними. Люди ставлять правомірне запитання: чому нам це нав’язують, ми не хочемо такого сусідства, має бути якась міра». Нагадую городянам: ваш будинок за законом – ваша спільна власність, якою ви можете розпоряджатися, приймаючи спільні рішення. Зберіть збори мешканців, прийміть рішення, як вчинити. Тварин можна, за рішенням більшості, передати в притулок, роздати бажаючим взяти до себе додому вихованця, зобов’язати сусідку регулярно прибирати за своїми улюбленцями.
Ми побували і на вулиці Стеценка, 13 і виявили жахливий стан підвалу, під’їзду, двору, де косили траву дуже давно. Як мінімум, представників керуючої компанії тут необхідно притягнути до дисциплінарної відповідальності. Трохи кращим виявився стан підвалу на проспекті Відрадному, однак стан дитячого майданчика, наприклад, є просто небезпечним для дітей та вимагає негайного ремонту. Протягом тижня усі підвали мають бути приведені в порядок, що особливо важливо в процесі підготовки до зими. Наші перевірки стануть регулярними. Поки керівники ЖЕДів не навчаться самостійно організовувати та контролювати роботу на дільницях, я буду допомагати їм у цьому, сказав Петро Пантелеєв.
ЯК ЗМУСИТИ ЖЕД ЗРОБИТИ ПЕРЕРАХУНОК ЗА НЕНАДАНІ ПОСЛУГИ?
Наприклад, у вас тиждень не працював ліфт. Дані про це зафіксовані в диспетчерській службі: коли зупинився, скільки простояв. «Чи буде зроблено перерахунок і знижена квартплата?» – потрібно відразу поцікавитися у своїй житловій конторі. Слід скласти акт. Заодно і з’ясувати, чи надаються дому послуги диспетчеризації, плата за яку входить в тариф.
Акт складають так. Потрібно зареєструвати заяву про неналежне надання послуг керуючої компанії вашого району в єдиному на весь район журналі для актів-претензій. Вони направлять свого представника до вас в будинок, де ви разом ще раз розглянете ситуацію, що склалася і поставите підписи під складеним актом. Зараз влада столиці має намір запровадити журнали актів-претензій у всіх ЖЕДах міста, які знаходяться поруч з будинками, щоб городянам не доводилося їздити через весь район з заявами. Тоді людям потрібно буде просто віднести в ЖЕД поруч з будинком заяву і привести за руку представника ЖЕДу, щоб продемонструвати недоопрацювання.
Київрадою було прийнято корисне рішення про те, що мешканці будинків можуть обрати собі представника від будинку, не створюючи при цьому жодних структур. Уповноважений зможе отримати в департаменті житлово-комунальної інфраструктури посвідчення і діяти від імені мешканців у будь-яких ситуаціях, отримати будь-яку вихідну інформацію та документи, контролювати жедівців, підписувати акти виконаних робіт. Житлово-комунальна інспекція готова надавати уповноваженим будь-які консультації.
Усю первинну інформацію про будинок, про нормативні акти, які регулюють встановлення тарифів, про виконані та заплановані роботи, про витрачені суми можна отримати на муніципальному сайті. Тут також є детальна інформація про те, що таке «неякісно надані послуги». Користуючись цими даними, можна скласти уявлення, коли ЖЕД звітує неправильно, на чому мешканців обрахували і вимагати перерахунок
Будь-хто, хто має бажання, може записатися в громадські енергоінспектори через колл-центр 15-51 або через сайт «Київенерго». Вже 300 киян беруть активну участь у контролі за підготовкою своїх будинків до опалювального сезону. Люди отримують від енергетиків ту саму інформацію, що і ЖЕД – про неполадки в їхньому будинку, і приписи про необхідні роботи, контролюють виконання цих робіт.
Катерина Новосвітня
За матеріалами:
Укрінформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас