У роботизованій економіці людям доведеться бути маркетологами - Bloomberg View — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У роботизованій економіці людям доведеться бути маркетологами - Bloomberg View

Технології&Авто
641
Страх, що роботи і досконале програмне забезпечення замінять всіх людей на робочих місцях, став домінантним економічним мемом наших часів. Але цей страх недоречний. Навряд чи людство зіткнеться з масовим безробіттям. Швидше за все, працівники перейдуть в нові економічні сектори. Хоч це і болісний процес, але так відбувалося завжди.
Про це на сторінках Bloomberg пише професор економіки Університету Джорджа Мейсона Тайлер Ковен.
Він додає, що цей ризик в тому, що роботи змусять багатьох людей зайняти менш соціально продуктивні професії, особливо в маркетингу. Автор пропонує для прикладу розглянути банкомати. У 90-х, коли вони масово входили в ужиток, існували побоювання, що так машини замінять банківських касирів. Але цього не сталося. Банкомати зробили утримання відділень банків дешевшим. А це дозволило фінустановам наймати більше персоналу включно з касирами.
Касири стали відігравати меншу роль в обліку готівкових та веденні депозитних рахунків, ніж було до того. То що ж вони почали робити натомість? Економіст Джеймс Бессен пояснив: “Їх здібності в торгівлі і навички налаштовувати зв’язок з клієнтами банків стали більш важливими. Тому перетворення в тому, що банкомати змінили суть роботи касирів, зробивши їх більш схожими на людей, які займаються продажем. Вони частина того, що банки називають командою зв’язків з клієнтами”.
Зміна в бік маркетингу в більш широкому розумінні терміна стосується не тільки банківських касирів. Значна частина юридичної роботи може бути виконана розумним програмним забезпеченням. Але нарощування відносин з клієнтами ніколи не було таким важливим, як зараз. Деякі функції медсестри автоматизують, але лікарні та лікарі досі намагаються поліпшити досвід пацієнтів і завоювати симпатії нових клієнтів. Amazon Inc. на своїх складах використовує роботів для того, щоб складати товари на полицях. Але комусь потрібно працювати над тим, щоб переконати покупців купити всі ці речі.
Ковен пропонує підсумувати всі ці специфічні приклади і вивести загальну логіку заміщення робочої сили. Машини та програмне забезпечення дуже ефективні у виробництві товарів, а останнім часом і в наданні деяких чітко визначених послуг. Але машини не ефективні в переконанні, в розробці рекламних кампаній, розвитку брендів компаній чи корпорацій, або ж у розвитку лояльності клієнтів. Всі ці завдання залишаться на плечах людей ще надовго.
За матеріалами:
Дзеркало Тижня
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас