5580
Що робити, якщо банкомат "зажував" банківську картку або не видав гроші
— Особисті фінанси
Банкомат може вилучити картку “спеціально”, якщо її власник ввів неправильний пін-код від трьох до п’яти разів поспіль, просто забув картку в апараті після закінчення операції або ж у банку є підозра, що картку вкрали. Також банкомат може “проковтнути” картку через раптове відключення електрики, неправильне обслуговування банкомату або на апараті шахраями встановлено спеціальний пристрій-кардрідер, який краде інформацію з картки, повідомляє “Сегодня”.
Іноді банкомати показують, з якої причини картку “з’їли”. Наприклад, на моніторі може з’явитися повідомлення: “Card is retained” (картку вилучено) або спеціальні коди. “04” – вилучення без причини, “41” картка була втрачена або “43” картка була вкрадена. В першу чергу можна спробувати натиснути кнопку “скасування” на банкоматі. Якщо це не допоможе, варто зателефонувати в колл-центр банку або в компанію, яка обслуговує банкомати. Номер телефону повинен бути розміщений на самому банкоматі.
У такій ситуації картку “звільнять” від банкомату під час інкасації. Якщо банкомат знаходиться недалеко від відділення банку, варто звернутися безпосередньо в банк. Можливо, співробітник може прискорити процес “повернення”.
Після того, як банкомат “зажував” картку, наступний клієнт може скористатися ним без будь-яких проблем і шкоди для “з’їденої” картки. Тому стояти біля банкомату доти, доки картка не повернеться, немає сенсу. Але і йти до того, як подзвонили в банк, не варто. Під час розмови з оператором потрібно уточнити, коли і де можна повернути картку і які документи потрібно принести з собою (скоріше за все – паспорт та ІПН).
На сайті одного з великих українських банків йдеться про те, що “з’їдену” картку можна безкоштовно відновити у будь-якому відділенні банку в той самий день. Інші банки стягують оплати за відновлення картки.
Якщо банкомат не видав кошти, але при цьому вони списалися з рахунку, потрібно в першу чергу зателефонувати в банк і описати ситуацію. Така ситуація може виникнути як через технічний збій, так і через проблеми зі зв’язком, електропостачанням і т. д. Залежно від банку гроші можуть повернути на рахунок протягом 24 годин або ж після розслідування. Оператор колл-центру банку повинен відповісти, коли буде розглянуто звернення.
Якщо банк не може визначити, чи дійсно клієнт не отримав кошти, підтвердити ці слова може тільки інкасація. Якщо виявиться, що в банкоматі коштів більше, ніж повинно бути (з урахуванням списаних, але не виданих коштів), гроші повинні повернути клієнту банку.
За матеріалами: Сьогодні
Поділитися новиною