Максим Пархоменко: навіщо Ryanair так потрібен був Бориспіль? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Максим Пархоменко: навіщо Ryanair так потрібен був Бориспіль?

Фондовий ринок
1557
Вчора масового розголосу набули новини про відхід компанії Ryanair з ринку нашої країни. Компанія не змогла домовитися з аеропортом “Бориспіль” про умови співпраці.
Як бачимо, навіть рукостискання і домовленості з Володимиром Омеляном, міністром інфраструктури України, не змогли покращити цю ситуацію.
Аналізуючи вихід компанії на український ринок, потрібно зазначити, що вони спочатку повинні були орієнтуватися на аеропорт Бориспіль. Чому? Тому що отримати від аеропорту Київ знижку в розмірі 80% за обслуговування рейсів при маржі 10% просто неможливо.
А ось Бориспіль за рахунок дотацій з бюджету міг надати додаткові преференції, які вимагав перевізник. Також він міг задовольнити побажання щодо відсотку від продажів в duty free, безкоштовного розміщення реклами і т. д.
Керівництво аеропорту Бориспіль озвучило, що зазнає мільйонних збитків у разі підписання даного договору, оскільки інші авіакомпанії теж почнуть висувати більш жорсткі вимоги.
При цьому, виходячи з деяких відомостей, таку знижку вже має МАУ, ціни на квитки у якої у рази вищі від лоукосту. В такому випадку виникає підозра в лобізмі компанії МАУ.
Коли говорять про збитки, варто вказати, який може бути потенційний прибуток. Виходячи з початкових умов співпраці, розмір оплати за обслуговування в аеропорту повинен становити 7,5 дол. за людину, також компанія зобов’язується сформувати потік у розмірі 100 000 осіб на місяць.
Виходячи з цього, у разі поточної відмови повітряні ворота втрачають не тільки суму в 750 000 дол. щорічно, але і втрачають потенційних пасажирів, які будуть обслуговуватися в аеропорту, тобто користуватися додатковими послугами, що буде приносити додатковий прибуток і для самого аеропорту.
У будь-якому випадку, як ми бачимо, домовленості зі Львовом були досягнуті, але зі столицею це не вийшло. Останнє можна сприймати як незадовільну роботу менеджменту аеропорту.
В цілому поточна ситуація є нормальним переговорним процесом. Лоукостера не влаштував обсяг зборів, які вимагали у Борисполі. Для тієї вартості квитків, які хоче надавати Ryanair, збори Борисполя були занадто високі.
Поточна ситуація з подачі ЗМІ виглядає як суперечка, але в принципі це просто спроби домовитися, які не увінчалися успіхом.
Ніхто не пішов на компроміс – відповідно і не відбулася співпраця. При цьому інші лоукостери, в першу чергу ті, які вже представлені на українському ринку, будуть залишатися у виграші. Адже однозначно після введення безвізу обсяг перельотів в Європу буде тільки збільшуватися.
Вважаю, що шанси на відновлення співпраці все ж залишаються, – дуже вже багато часу і зусиль було докладено для того, щоб провести ці переговори і вийти на результат.
Нагадаю, на заяву про вихід компанії з України відреагував прем’єр міністр Володимир Гройсман і спеціально для цього зібрав дорадчу групу для узгодження подальших дій і продовження переговорів.
Сам міністр інфраструктури заявив, що переговори можливі лише після призначення нового директора аеропорту. Кандидатуру на розгляд до Кабимну він внесе вже сьогодні, 12 липня.
Виходячи з цього, цілком можливо проведення другого раунду переговорів, який увінчається успіхом, і українці отримають ще одну компанію, яка надасть авіаперельоти за ціною поїздки на автобусі.
Максим Пархоменко, аналітик Альпарі
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас