2110
Електромобіль по-українськи: чи реально експлуатувати авто в наших умовах
 — Технології&Авто
Електромобілі в Україні входять в моду. За останній рік їх кількість на вітчизняних дорогах зросла в чотири рази. Якщо щорічне зростання ринку в світі оцінюється в 100%, то в нашій країні – в 300-400%.
Але що чекає щасливого власника новенького електрокара, коли він виїде за ворота салону. UBR.ua з’ясував, наскільки комфортно їздити на таких авто, заправляти їх і обслуговувати. І головне – у скільки це все обходиться.
За скільки окупиться
Як розповів UBR.ua гендиректор компанії «Оксіжен Груп» Олександр Вовк, в 2016 році в Україні було зареєстровано 2 670 електрокарів, і станом на кінець квітня поточного року їх кількість зросла ще на 790 шт. Таким чином, загальна кількість екологічно чистих автомобілів в Україні досягла 3460 штук.
Найбільшим попитом не тільки в нашій країні, але і в світі, користується Nissan Leaf. У нас їх зареєстровано 1 867 (за даними реєстрації до 31 березня 2017 р.). Цей електрокар найбільш бюджетний, особливо, якщо модель з пробігом – його ціна варіюється від $9 тис. до $20 тис. (Їх приганяють з США в мінімальній комплектації).
Друге місце в рейтингу займає Ford. На 3-му за популярністю – найдорожчий електромобіль на ринку – Tesla (ціна на машини з пробігом від $50 тис.).
«Вартість електромобіля Nissan Leaf на $1-1,5 тис. дорожче від уживаного бензинового аналога такого ж класу, року випуску, комплектації. Ці гроші відбиваються за півроку-рік. Після цього водій починає економити $100-300 на місяць в залежності від розходу стилю їзди», – зауважив засновник компанії ELMOB Захар Пашун.

Олександр Вовк підрахував: якщо основні переїзди на електромобілі в межах 50 км на день, то машина повинна окупитися приблизно за 2-3 роки.
Не все райдужно
Як розповіли UBR.ua в компанії E-razborka, яка займається обслуговуванням електромобілів, головна проблема, з якою стикаються власники електрокарів – відсутність сервісу і запчастин.
Наприклад, той же Nissan Leaf, незважаючи на свою популярність, офіційно в Україну не ввозиться і на дилерських СТО за його ремонт можуть просто не взятися.
Таким чином, у власників електромобілів є два виходи: або замовляти деталі через посередників за кордоном, або купувати їх на розборках. При цьому, компоненти підвіски, рульового управління і гальмівної системи можна брати від співплатформених моделей з ДВЗ (напр. Nissan Micra або Juke). При невеликій підгонці, ці деталі можна встановлювати і на Leaf.
Ще один мінус електромобілів в тому, що це суто міський транспорт. Наприклад, у того ж Leaf справна батарея може забезпечити пробіг максимум 170 км при повному заряді. З огляду на те, що середньодобовий автопробіг київського водія становить не більше 60-80 км – зарядка не повинна стати проблемою. Але ось взимку, з працюючим обігрівом і вентиляторами, запас ходу падає майже вдвічі – до 80-90 км.
В такому випадку, можна додати в автомобіль автономний обігрівач Webasto або Eberspacher (ціна від 10 до 21 тис. грн, витрати дизеля 100 грам/день). З іншого боку, температура повітря не має значення для запуску двигуна, і ви завжди зможете завести ваше авто.
«Серед проблем можна назвати необхідність посиленого прогріву салону автомобіля при сильних морозах – 10-15 градусів нижче нуля», – зауважив у розмові з UBR.ua директор «Пежо Сітроен Україна» Віктор Кордилевський.
Так чи інакше, при всьому бажанні, за місто на цій машині далеко не заїдеш – зарядні станції є тільки у великих населених пунктах, та й заповнення запасу ходу значно довше, ніж у машини з ДВЗ. Наприклад, повний бак бензинового авто заправляється за 5-6 хвилин, а батарея у Leaf, навіть при підключенні до «швидкої» трифазної зарядки буде заряджатися близько години з невеликим.
За даними «Рено Україна» в нашій країні на сьогоднішній день працює приблизно 600 станцій швидкої зарядки. Ось тільки більшість з них далекі від ідеалу.
Наприклад, якщо у Львові 90% електрозаправок відповідають стандартам Renault щодо безпечності та якості, то в столиці та Одесі таких нарахували набагато менше – всього 65%.
Проте, зарядних станцій по країні з кожним роком стає все більше.
«В цілому, їх уже понад 1000. Є багато незафіксованих в зв’язку з оформленням документів», – говорить директор компанії Аutoenterprise Дмитро Никонов.
Скільки коштує обслуговування
Зарядка 24-кіловатної батареї електрокара обійдеться приблизно в 25-30 грн. У теплу пору року, цього запасу вистачить на 100-150 км пробігу. Відповідно, якщо їздити в режимі «дім-робота-дім», то жителю, наприклад, Харкова, який живе в р-ні Холодної Гори і працює в центрі, цього може вистачити на цілий тиждень. Взимку, зрозуміло, цифри трохи інші.
У такому режимі електромобіль вигідніший навіть від машини «на газу» – при пробігу в 150 км на тиждень, вам доведеться викласти приблизно 160-180 грн (якщо розглядати авто С-класу з бензиновим двигуном 1,4-1,6 літрів з ГБО). Якщо ж говорити про витрату бензину, то можна сміливо множити суму ще в 2-2,5 рази (тобто, 360 грн. і більше).
З огляду на жахливий стан наших доріг, найбільшу увагу при обслуговуванні доведеться приділяти підвісці автомобіля. Ходова у Leaf ідентична співплатформеним моделям, тому для її ремонту можна брати деталі від них. Тобто, в цьому випадку, ціна на обслуговування електрокара і звичайного авто ніяк не відрізняється.
Те ж саме стосується і планового обслуговування – гальмівна рідина, масло для редуктора і гідропідсилювача керма такі ж, як і для бензинових машин.

«Електрокару потрібні лише рідкісні ТО, при яких необхідно перевіряти підвіску, робити діагностику електромотора і АКБ, міняти фільтр салону. В середньому, загальні річні витрати на регулярне технічне обслуговування складуть до 1000 грн. Крім того, завдяки системі рекуперації енергії гальмівні колодки зношуються менше», – розповів Віктор Кордилевський.
При цьому, краще вибирати електрокар з модульною конструкцією батареї. Тоді для ремонту достатньо замінити несправний елемент живлення, а не всю батарею.
Наприклад, у того ж Leaf нова батарея в зборі може коштувати $5-6 тис., а один її модуль близько $100.
«Правда, купити їх можна тільки на розборках, нові не продаються», – розповів нам один із співробітників компанії E-razborka.
Денис Вергун
За матеріалами: УБР
Поділитися новиною
Також за темою
Свідоцтво про реєстрацію авто: як відрізнити оригінал від підробки
ТОП-7 вживаних кросоверів, які краще не купувати, щоб не стати постійним клієнтом на СТО
Новий сімейний електрокросовер Hyundai вийде на світовий ринок (фото)
YouTube підвищуватиме якість відео на телевізорах за допомогою ШІ
Найпопулярніші автомобілі в різних регіонах України
Apple та Microsoft сягнули вартості $4 трлн
